Behringer SX2442FX issue met aux returns

LoFiye

Let there be rock!
Lid sinds
12 april 2003
Berichten
512
Locatie
steenwijk
Heren! (en mogelijk dames :) )

Sorry voor de dubbele post! Hij staat ook in 'algemeen' en dat is niet goed denk ik. Ik ben er nog niet uit hoe ik die moet verwijderen

Ik zit met een probleempje. Ik heb net vers een Behringer SX2442FX aangeschaft om mijn (te kleine) mackie mixer te vervangen. Leuk om te zien dat je op een bepaald moment in tijd al je spullen verkoopt, om na 10/15 jaar vervolgens weer van alles aan te gaan lopen schaffen :)

Het 'probleem': De interne FX1 en FX2 doen het prima. Ik zie het input signaal netjes op de meter, en met de knoppen FX1 -> Master en FX2 -> Master krijg ik netjes de effecten te horen die ik geselecteerd heb. Te gek! Echter, nu wil ik mijn externe bakjes gebruiken. Ik verbind de AUX SEND 1 netjes met m'n module, en de output daarvan connect ik netjes met de 'stereo aux return 1'. Alleen op dat moment heb ik interne FX1 meer (zie het nog wel op de meters binnen komen, maar ik hoor het effect niet meer). Hetzelfde gebeurd als ik de 2e externe module aansluit op 'stereo aux return 2'. Zodra ik de connectoren erin plug, whop, ook fx2 weg.

Is dit normaal gedrag? Ik zou ze returns op mono channels aan kunnen sluiten, maar ik ben benieuwd wat hier 'mis' gaat (of wat ik niet begrijp). FIY: ik gebruik de FX SEND 1 en 2 niet. Deze staan parallel (droog signaal) aan wat je naar de FX 1 en 2 stuur voor nog meer extra mogelijkheden om effect units aan te sluiten. Dat heb ik niet nodig.

Het lijkt dus alsof de aux stereo returns het pad verbreken van de interne DSP's. Heeft iemand enig idee hoe dit zit? Heb op amateur level met diverse mixers gewerkt, maar dit volg ik even niet :)

Bij voorbaat dank!!!

Dennis
 
Back
Top