Roland SP808 ZIPdrive vervangen voor geheugenkaart lezer

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Zijn er hier mensen die de SP808 hebben en bezig zijn geweest met de ZIP vervangen voor zo'n kaartlezer ding?
Na wat lezen schijnt het wel te moeten kunnen met ATAPI versie.. 'n model wat in de latere blauwe MPC2000XL is geleverd schijnt het te doen en ik zie ook goeie ervaringen andere modellen.. daarnaast heel veel bad luck.

De OP1 uitbreiding voor de SP808 (extra ins en outs) heeft ook een SCSI maar is ook alleen compatble met ZIPs geloof ik. Ben wel benieuwd of hier misschien iets mogelijk is.. zou ook wel fijn zijn voor wat andere SCSI sample/opnameapparaten die ik weleens gebruik.

Ben benieuwd. naar jullie ervaringen. :okdan:
 
Ik heb ook wel eens succes gezien met zo'n project maar zelf is het mee (nog) niet gelukt
 
Specifiek de sp808.! Ik heb al veel verschillende samplers van scsi2sd of Gotek/hxc drive voorzien maar met de sp808 is het me dus nog niet gelukt. Ik heb geen uitbreiding er in zitten dus ook geen scsi. Ik heb alleen met een ids/cf en poging gewaagd. Wel verschillende kaartjes geprobeerd maar misschien net niet de goede.
 
Ah.. :) interessant.. maar tegelijk ook jammer.. (als jou het lukt.....)

Het zou moeten kunnen met die akai versie dus. Hieronder iemand met een SD versie. En er staat ook nog iemand op YT die exact de Akai versie heeft gekocht en het niet is gelukt.
De persoon die het wel is gelukt deelt geen enkele info verder.. beetje jammer. Lees dus ook her en der dat het niet met elke CF kaart lukt.. en waarschijnlijk zijn nieuwere kaartjes met hogere transfer rate daarom ook niet compatible? En klopt ook met wat ik las ik in dat draadje op het MPC forum.

Bedoel je met IDS IDE? In de link hieronder staat een CF lezer die het zou moeten doen in een Akai MPC2000xl (ff scrollen of zoeken naar akai).. die schijnt net als de SP808 nogal picky te zijn. Maar het moet dus ATAPI compatible zijn begrijp ik na me wat ingelezen te hebben.
https://www.amazon.com/StarTech-com...F2IDE/product-reviews/B000T9QQP0?pageNumber=3




 
Back
Top