Waarde Roland JP-8080

Mee eens ja. Een supersaw kan ook super funky klinken. :)
Ik heb inmiddels ook weer een JP8000 gekocht na eerder een SH201 en V-synth te hebben aangeschaft voor de supersaw. :D
De SH201 is op zich ook prima en heeft en heeft een lekker reverbje wat ik dan weer in de JP8000 moet missen.. maar heerlijk :luv:

@demian zag dat jij em wegdoet, waarom eigenlijk?

 
@demian zag dat jij em wegdoet, waarom eigenlijk?

Tsja, dat vraag ik me ook af, hij stond 2 jaar ongebruikt tegen de muur wegens een condensator op het audioboard die vervangen moest worden wegens het bekende low output probleem. Ik had het plan uiteindelijk opgevat om dat zelf te doen en hem daarna te verkopen. Dus, die heb ik van de week vervangen, en nu twijfel ik weer om hem weg te doen.
Aan de andere kant, een JP8080 zou me beter uitkomen qua ruimte dus dat overweeg ik nu ook.
 
Deze track van mij is vrijwel volledig met de JP8000 gemaakt, de filtersweeps zijn een EMS synthi, de drums en fluit zijn samples.
Beetje late reactie.. maar lekker hoor!! Soort van SuperSaw Ambient.. :D De EMS Synthi doet dat geluidje waar die LFO in de audiofrequentie zit denk ik?? :)
 
Tsja, dat vraag ik me ook af, hij stond 2 jaar ongebruikt tegen de muur wegens een condensator op het audioboard die vervangen moest worden wegens het bekende low output probleem. Ik had het plan uiteindelijk opgevat om dat zelf te doen en hem daarna te verkopen. Dus, die heb ik van de week vervangen, en nu twijfel ik weer om hem weg te doen.
Aan de andere kant, een JP8080 zou me beter uitkomen qua ruimte dus dat overweeg ik nu ook.
Ik heb ooit met de Jupiter 6 hetzelfde gedacht.. of eigenlijk iemand wilde em omruilen voor een MKS80 met programmer.. Maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Alleen de looks al van de JP6 en dat heb ik ook bij de 8000.. :) maar het ruimteprobleem herken ik wel een beetje.. vooral bij het produceren of als je dingen mee wilt slepen. Voor de verzameling heb ik toch liever een rijtje synths met keys hangen. :)
 
Beetje late reactie.. maar lekker hoor!! Soort van SuperSaw Ambient.. :D De EMS Synthi doet dat geluidje waar die LFO in de audiofrequentie zit denk ik?? :)

Dat is de synthi idd. Die LFO is trouwens ook een VCO (ik geloof de 3e)
De synthi maakt wmb de mooiste sweeps van alle synths. :W
 
Back
Top