Tilde Elektriske: FJÆRLETT

fjærlett 8.png




FJÆRLETT is an audio feedback instrument. You create feedback through reverb springs and shape that feedback signal with a graphic equalizer.
FJÆRLETT contains amplification and recovery circuits that can create audio feedback through the reverb springs.
The graphic equalizer is placed in the feedback loop and enables you to choose which frequencies that are fed back through the springs. The output signal is not affected by the EQ.

$250 with free Worldwide Shipping.
 
Het ziet er mooi uit, ook met die schuifjes, maar het zou voor velen interessanter zijn als het een filter was met CV.
 
Estimated delivery stond net op 5 jaar toen ik me registreerde. Ben benieuwd of dat klopt... :D
 
Dat vind ik nou leuk, in essentie heel eenvoudig maar toch met aparte ietwat spookachtige geluiden. 8)
 
Heb zo'n vermoeden dat de bouwer totaal niet door heeft gehad hoe populair dit zou kunnen worden.
 
Heb zo'n vermoeden dat de bouwer totaal niet door heeft gehad hoe populair dit zou kunnen worden.

Beetje in het verlengde hiervan, in een draadje op MW merkte een maker van Eurorack 'ns op dat een hele goede review met een groot bereik zo ongeveer het slechtste is wat je als kleinere fabrikant kan overkomen. Als het aantal orders vele malen groter is dan je op redelijke termijn aan units kan leveren, dan ga je veel mensen teleurstellen en loop je reputatieschade op. Of je voelt je als fabrikant gedwongen om heel snel productiecapaciteit te creëren wat een investering vergt die je met de al aangekondigde straatprijs amper terug kunt verdienen, enz. Het kan de ondergang van je bedrijfje worden.
 
Beetje in het verlengde hiervan, in een draadje op MW merkte een maker van Eurorack 'ns op dat een hele goede review met een groot bereik zo ongeveer het slechtste is wat je als kleinere fabrikant kan overkomen. Als het aantal orders vele malen groter is dan je op redelijke termijn aan units kan leveren, dan ga je veel mensen teleurstellen en loop je reputatieschade op. Of je voelt je als fabrikant gedwongen om heel snel productiecapaciteit te creëren wat een investering vergt die je met de al aangekondigde straatprijs amper terug kunt verdienen, enz. Het kan de ondergang van je bedrijfje worden.

Dus mondje dicht tegen de rest! :)
 
Kan je een soortgelijk effect niet bereiken met een doepfer eurorack spring reverb en een serge reso eq? Ga ik van de week eens proberen. Ziet er wel gaaf uit overigens.
 
Kan je een soortgelijk effect niet bereiken met een doepfer eurorack spring reverb en een serge reso eq? Ga ik van de week eens proberen. Ziet er wel gaaf uit overigens.

volgens mij is dat wel vrij specifiek en krijg je dat niet precies zo uit een andere apparaat. En dan heb je ook nog die veer die je als een snaar kan manipuleren.
 
Heel leuk en met een relatief klein prijsje; op de wachtlijst.
 
Tof! Zijn de sounds in de video nauw echt puur het instrument zonder reverb?

Het instrument is voor een deel reverb (de spring) dus de demo is met die reverb. Lijkt me sterk dat er nog een andere reverb overheen zit.

En goed nieuws m.b.t. een optie voor een inpu jack:

Hi!

Thank you for signing up for the Fjærlett waitlist. I’m glad to hear you have connected with this weird idea and shown your interest in the instrument.

As I haven’t started production yet I cannot be sure about how the production rate will turn out so it’s hard to say anything specific about your wait time right now. I will know more by autumn. Please don’t answer this email asking what your wait time is. You are far too many for me to give specific estimates to everybody. I will contact you when you are next on the list and get confirmation from you before I start working on your unit.

Some have asked for customizations and mods to the Fjærlett and I can say now that as a general rule I won’t be doing big structural mods and customizations. Small stuff like e.g change the led colour is of course possible. However, there will be an option for those of you who want an input jack (for a fee). More info about this input option will come later.

Thanks again for signing up, talk to you soon!

Best,
Kristoffer Gard Osen
 
En goed nieuws m.b.t. een optie voor een inpu jack:

Het zou geen gek idee zijn, als de uitlevering waarschijnlijk een tijdje gaat duren, om het als DIY-kit te verkopen. Het zal hem werk besparen, en de DIY-er kan gelijk zelf eigen mods aanbrengen.
 
jamaarja, beetje one trick pony toch? wel leuk allemaal maar als je geen controle hebt over de frequenties verder dan gaat t na een tijdje wel vervelen lijkt me
 
Back
Top