Moog Matriarch oordeel sound en patches

@Nap Bedankt!

Ik vermoed dat ik die combinaties ook niet voortdurend nodig heb, maar een editor vergemakkelijkt de boel wel enorm.
Als ik zie wat Lisa Bella Donna ermee doet zonder ook maar een patchkabel te gebruiken, vermoed ik dat ik er niet snel op uitgekeken raak.
 
weinig ervaring met de Matriarch. vind het een heerlijke synth met een romig eigen geluid.
Wellicht wel 1 van de fijnst klinkende mono's op de markt.
 
Ja, het is echt een hele mooie synth. Ik patch er ook weinig op, meestal een LFO naar PWM ofzo en niet veel meer dan dat. De VCOs, de mixer, filter en delay klinken allemaal geweldig. Met die parafone toestand krijg je er ook geluiden uit die je niet makkelijk uit een poly haalt vanwege de gedeelde envelopes enzo. Zeker een dikke aanrader.
 
Ho-ly-mo-ly what een vette synth! Lang over getwijfeld en eindelijk een mooie reden gevonden om hem mezelf te gunnen. Na het neerzetten zo’n anderhalf uur weg zitten spacen met enkel de moog. Whoaaaa wat een feest om mee te spelen *D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik was er gisteravond mee bezig. Klinkt zo gaaf, misschien wel de mooiste synth van dit moment.
 
Dat hoor ik meer mensen zeggen inderdaad. Voor mij is dat nog te vroeg, maar iig wel de mooiste kennismaking die ik tot nu toe gehad heb :)
 
Ik vind de Matriarch érg goed klinken. Heb m nu een paar maanden en ben er zeer blij mee.

Maar ik loop weer tegen het probleem aan dat ik bij alle synths zonder geheugen heb: ik ben te bang om een goede patch aan te passen, omdat ik bang ben dat de volgende keer dat ik de patch namaak niet exact hetzelfde klinkt.

En ik krijg het maar niet voor elkaar om de envelopes bij iedere nieuwe toetsaanslag, bij legato te spelen, opnieuw te laten starten. Ik houd er van om lange noten te spelen met veel attack en als ik te snel een volgende noot speel is heel de attack van de nieuwe noot weg. Nu moet ik een paar momenten de toetsen loslaten voordat ik een nieuwe aansla om de envelopen opnieuw te laten starten. Is soms vervelend en vooral omdat ik maar niet uit kan vinden hoe ik het oplos... Iemand een idee?
 
@Timecop Is dat niet gewoon gefixt met de multi trig aan?

Ik was er gisteravond mee bezig. Klinkt zo gaaf, misschien wel de mooiste synth van dit moment.

Nu al de twee avond op een rij alleen met de Matriarch bezig geweest zonder ook maar iets anders aan te raken. Nog nooit zoveel tijd met een nieuwe synth (achter elkaar) door gebracht :)
 
Vandaag de Matriarch ontvangen.
Nog niets zinnigs mee gedaan, maar wat een bak!!!
 
Ik ben al dagen in de ban van de nieuwste aanwinst.
Dit instrument nodigt echt uit om aan knoppen te draaien en zelfs zonder kabels te prikken raak je niet snel uitgekeken op deze bak.
Het is tot nu toe niet echt gelukt om hem 'slecht' te laten klinken.

De parafonie vind ik ook heel bruikbaar.
Meestal wordt de klank onevenredig dunner, maar ik vind het geluid ook in vierstemmige parafone modus staan als een huis.
De verschillende modi waarin je het gedrag van de oscillators kunt bepalen geven echt inspirerende resultaten.
De vrij basale arpeggiator wordt opeens heel spannend in de round robin mode.

Mijn vrouw (die modulair toch enigszins 'eng' vindt), zit nu al de halve ochtend knoppen te draaien en mijn sequences te verneuken.

Ik heb hem overigens besteld bij Tone Control die hem voor een aantrekkelijke prijs heeft staan (€1786,-), hoewel ik nu zie dat Bax hem voor nog een Eurootje minder levert.
 
Na lang twijfelen toch maar overstag gegaan en een Matriarch gekocht. Heb er nog niet erg veel mee kunnen doen maar ben erg onder de indruk....wat een mooie bak is dit zeg :) Eigenlijk had ik al te veel analoge synths en daarom twijfelde ik ook over deze aanschaf, maar ik heb nu al door dat de Matriarch qua klank en mogelijkheden toch een goede aanvulling is. Ik ben natuurlijk een vintage liefhebber, maar met dit soort nieuwe synths vraag ik me bijna af waarom nog :D
 
Back
Top