Dreadbox: Typhon

typhon-njams.png



[h=4]Typhon has been developed with ultimate care and love, so as to be a great-sounding, portable and affordable synthesiz.
It has a complex modulation routing, 256 preset memory, a 32 note sequencer, and powerful stereo effects developed by Sinevibes.
Since it is packed in a compact USB powered lil’ box, it can be carried everywhere you go![/h] [h=5]> Analog Circuit including 2 Classic Dreadbox Oscillators, a 4-pole Low Pass Filter, and Multiple Analog VCAs[/h] [h=5]> 2 Envelope Generators for the Filter and the Amp[/h] [h=5]> 3 Modulators with 4 Different Modes (LFO, EG, Random, Parameter Step Sequencer) and Multiple Active Targets[/h] [h=5]> All analog parts feature a dedicated direct control on the left front panel.[/h] [h=5]> With the sliders, buttons, and encoder on the right side of the front panel you can control the Amp and the Filter envelopes, the sequencer, the modulators, and the stereo effects, in order to create and save your desired sounds[/h] [h=5]> 12 DSP stereo effects (32bit @96kHz) developed by Sinevibes, including Distortion, Bit crusher, Chorus, Ensemble,Flanger, Delay and Reverb[/h] [h=5]> 32 Note Sequencer that can be used to sequence notes in the traditional way or used as a modulation source[/h] [h=5]> 254 preset memory, with import/export support[/h] [h=5]> External audio input that can turn this box into the ultimate effects unit[/h] [h=5]> Portable, Powered via USB with full MIDI and CC Implementation[/h] [h=2]Specifications & Connections[/h] USB powered (at least 500mA)
60 Playing hours with 20,000mA portable power bank
MIDI Din IN and OUT
¼ in Stereo Out
⅛ in Headphone Out
⅛ in Mono Audio In (for routing via Typhon FX)

Dimensions: 23 x 13 x 6 cm
Weight: 1kg [h=2]Available in July 2020 for 349€[/h]
 
Ik heb de handleiding even doorgenomen; het blijkt dat je in het sequencer menu met 1 slider de step selecteert, dan met de andere sliders pitch, velocity, gate etc. instelt van de geselecteerde step. Ben niet zo'n van van deze manier, maar het is iig beter dan alles via de encoder doen. Het zou mooi zijn als het ook nog mogelijk wordt om realtime noten via de midi input op te nemen naar de interne sequencer.

ok bedankt. Ik heb de handleiding zojuist ook even heel vluchtig doorgekeken. Ik kan echter niks vinden over of de delay te syncen is aan de BPM van de sequencer.
even wachten op wat meer reviews...
 
Hmm, ik vind die review een beetje tegenvallen eigenlijk. Er ontbreekt toch nog wel veel in de firmware en ik geloof niet dat ik echt een fan ben van die menu-schuifjes combo.
 
Jammer dat er geen youtube kanalen zijn die echte reviews plaatsen ipv al die influencer bs.

Mwah, bs zou ik het niet willen noemen. Je kunt inderdaad wel 'ns bedenkingen hebben bij de reviews die de bekende Youtubers doen, bijvoorbeeld loopop is vaak nogal mild over negatieve punten. Staat tegenover dat loopop meestal behoorlijk in detail laat zien wat de mogelijkheden zijn van het ding onder review en hoe het werkt. Dat is toch van waarde, denk ik.
 
Jammer dat er geen youtube kanalen zijn die echte reviews plaatsen ipv al die influencer bs.

Ik vind dat een beetje een vergezochte opmerking. Ik vind Loopop niet echt influencer bs eigenlijk. Hij legt gewoon op een overzichtelijke manier alle functies van het apparaat uit en geeft een conclusie, dat is alles. Het is (gelukkig) geen Dave Roelvink of zo....
 
Jammer dat er geen youtube kanalen zijn die echte reviews plaatsen ipv al die influencer bs.

Wat is een echte review dan?

Loopop heeft overigens altijd een pro en cons lijstje in zijn reviews verwerkt. Hij laat niet alleen vette sounds horen (als je die al te horen krijgt).

Als je een product snel wil aansmeren zijn de reviews van Loopop eerder saai dan spectaculair en over de top wat marketing videos wel 9 van de 10 keer zijn.
 
Ik heb de mijne nu een dikke week en amuseer me er in ieder geval enorm mee. De MIDI clock implementatie is zowat het enige dat ik momenteel echt mis maar dat lijkt (relatief) snel te worden opgelost. De eerste firmware upgrade is al uit en de firmware release "planning" tot oktober staat nu ook op de site:

Firmware V1.1
NEW FEATURES
– Note sequencer transpose: Now the note sequencer is able to transpose according to the note played by the keyboard/midi controller.
– Note sequencer record: You can now edit or record a note sequence with the use of a keyboard controller

BUGS FIXED
– Fixed midi out
– Fixed a bug were a 99% GATE was producing a TIE note
– Fixed the play LED indicator were on TIE notes would not blink
– Midi through latency fixed

Updates coming until October 2020
We have already started working and we will release a series of major updates, with the last one arriving on the 15th of October 2020.
Here is a list of the most important ones:

1. Controlling, handling and MIDI connections
– Midi over USB
– Midi Program change
– Midi clock in/out
– Sequencer midi control
– All user controlled parameters assigned to a CC order
– Selectable GRAB or JUMP mode for the knobs and sliders
– Preset level control
– Preset handling and exchange software tool v1.0

2. Modulators
– LFO and RANDOM sync to BPM mode
– Step sequencer free run mode
– New modulation targets
– A way to set a modulator Level (or multiple levels) as a target
– Envelope generators real time update

3. Effects
– New effect: Barber pole phase shifter (FX2)
– New effect: Granular cloud reverb (FX3)
– New effect: Granular pitch shifter (FX2)
– New effect: smooth reverb (FX3)
– New parameter: distortion level (FX1)
– New algorithm: digital 2 pole resonant high pass filter (FX1)
– Delay time BPM sync mode
– FX1 workflow reworked

Source: https://www.dreadbox-fx.com/typhon/
 
Ik heb de mijne nu een dikke week en amuseer me er in ieder geval enorm mee. De MIDI clock implementatie is zowat het enige dat ik momenteel echt mis maar dat lijkt (relatief) snel te worden opgelost. De eerste firmware upgrade is al uit en de firmware release "planning" tot oktober staat nu ook op de site:





Source: https://www.dreadbox-fx.com/typhon/

Top. Als alle bug fixes en features erin zitten zal het lastig worden deze niet aan te schaffen.8~
 
Wat is een echte review dan?

Loopop heeft overigens altijd een pro en cons lijstje in zijn reviews verwerkt. Hij laat niet alleen vette sounds horen (als je die al te horen krijgt).

Als je een product snel wil aansmeren zijn de reviews van Loopop eerder saai dan spectaculair en over de top wat marketing videos wel 9 van de 10 keer zijn.

Als je een product wilt aansmeren in 2020 zijn de videos van Loopop juist de perfecte methode. Marketingvideos doen al jaren geen zak voor het grotere publiek.
Al die synthfluencers halen hun inkomen uit het reviewen van gear via youtube revenue, gesponsored en vaak ook betaald door de bedrijven die ze gear sturen.
Als je daar niet positief genoeg over bent, word je geblacklist en raak je je inkomen / viewers kwijt die voor de gear komen.
Denk je dat Behringer nog review gear stuurt naar mensen die kritisch waren over dat hele Peter Kirn gedoe? Of dat Loopop e.a. hun gear ook echt kopen? Kleinere reviewers krijgen enkel gear toegestuurd en moeten het van de ads hebben, grotere jongens als Loopop / DivKid en vele anderen krijgen daar zelfs voor betaald door die bedrijven.
Kijk gerust door de lijst aan video's die Looopop de laatste maanden heeft gemaakt, zie je daar ook maar iets tussen wat niet is gesponsored of betaald? Dit zie je al jaren gebeuren in andere markten, de synth wereld is niet anders. En objectieve of realistische reviews zijn onder zulke omstandigheden nooit mogelijk.
 
(...) Als je daar niet positief genoeg over bent, word je geblacklist en raak je je inkomen / viewers kwijt die voor de gear komen. (...) En objectieve of realistische reviews zijn onder zulke omstandigheden nooit mogelijk.

Denk dat je daar inderdaad een punt hebt, maar het wil nog niet zeggen dat het helemaal bs hoeft te zijn, wat de Youtubers doen. Specifiek over loopop, een echte review is het niet wat je krijgt te zien, ik zie het meer als een (meestal uitgebreide) demo. En ik denk dat je tenminste een idee krijgt hoe het instrument ter demonstratie werkt en wat je ermee kunt en wat niet.

In het geval van loopop, op negatieve punten volg in veel gevallen snel een rijtje positieve, om kennelijk de balans weer te herstellen. Hoe het in het wereldje van deze Youtubers werkt zal daar mee te maken hebben, en het is inderdaad jammer dat we weinig echte reviews zien door mensen die in de omstandigheden verkeren dat ze dit onafhankelijk kunnen doen, zonder andere belangen op de achtergrond. Maar dan nog heeft zo'n demo van loopop de waarde dat het tot op zekere hoogte een kennismaking kan zijn met een nieuw apparaat waar je iets aan kan hebben. Niet meer, vanwege de door jou genoemde redenen, maar ik denk ook niet minder.
 
Als je een product wilt aansmeren in 2020 zijn de videos van Loopop juist de perfecte methode. Marketingvideos doen al jaren geen zak voor het grotere publiek.
Al die synthfluencers halen hun inkomen uit het reviewen van gear via youtube revenue, gesponsored en vaak ook betaald door de bedrijven die ze gear sturen.
Als je daar niet positief genoeg over bent, word je geblacklist en raak je je inkomen / viewers kwijt die voor de gear komen.
Denk je dat Behringer nog review gear stuurt naar mensen die kritisch waren over dat hele Peter Kirn gedoe? Of dat Loopop e.a. hun gear ook echt kopen? Kleinere reviewers krijgen enkel gear toegestuurd en moeten het van de ads hebben, grotere jongens als Loopop / DivKid en vele anderen krijgen daar zelfs voor betaald door die bedrijven.
Kijk gerust door de lijst aan video's die Looopop de laatste maanden heeft gemaakt, zie je daar ook maar iets tussen wat niet is gesponsored of betaald? Dit zie je al jaren gebeuren in andere markten, de synth wereld is niet anders. En objectieve of realistische reviews zijn onder zulke omstandigheden nooit mogelijk.

Jaloers?
 
Ik heb de mijne nu een dikke week en amuseer me er in ieder geval enorm mee. De MIDI clock implementatie is zowat het enige dat ik momenteel echt mis maar dat lijkt (relatief) snel te worden opgelost. De eerste firmware upgrade is al uit en de firmware release "planning" tot oktober staat nu ook op de site:





Source: https://www.dreadbox-fx.com/typhon/

Ok top van die delay sync!
kun je me even zeggen hoe de delay tijd nu precies werkt? Is hij nog helemaal niet sync? En wat kun je precies instellen qua delay tijd? Er staat niks over in de handleiding.
 
Als je een product wilt aansmeren in 2020 zijn de videos van Loopop juist de perfecte methode. Marketingvideos doen al jaren geen zak voor het grotere publiek.
Al die synthfluencers halen hun inkomen uit het reviewen van gear via youtube revenue, gesponsored en vaak ook betaald door de bedrijven die ze gear sturen.
Als je daar niet positief genoeg over bent, word je geblacklist en raak je je inkomen / viewers kwijt die voor de gear komen.
Denk je dat Behringer nog review gear stuurt naar mensen die kritisch waren over dat hele Peter Kirn gedoe? Of dat Loopop e.a. hun gear ook echt kopen? Kleinere reviewers krijgen enkel gear toegestuurd en moeten het van de ads hebben, grotere jongens als Loopop / DivKid en vele anderen krijgen daar zelfs voor betaald door die bedrijven.
Kijk gerust door de lijst aan video's die Looopop de laatste maanden heeft gemaakt, zie je daar ook maar iets tussen wat niet is gesponsored of betaald? Dit zie je al jaren gebeuren in andere markten, de synth wereld is niet anders. En objectieve of realistische reviews zijn onder zulke omstandigheden nooit mogelijk.

Je denkt een hoop te weten maar volgens mij zit je enkel maar wat te gokken.
Ja er zijn ook reviewers die producten toegestuurd krijgen en tuurlijk word zon product dan niet tot de grond afgezeken. Als een product echt waardeloos is doen ze er geen review over.
Behringer doet niet tot nauwelijks aan betaalde reviews. en vraag mij sterk af of jij 1 van de youtubers kent en hun motivaties.
Wat je een beetje beweerd is hetzelfde als dat elke winkelier je alles maar aansmeert in de winkel omdat ie het in de winkel heeft liggen. De feiten zijn vaak anders.
 
Je kunt natuurlijk discussiëren in welke mate en op welke punten het betoog van Tibs al dan niet klopt, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit. Het is toch geen geheim dat veel Youtubers inkomsten hebben uit hun activiteiten. Je moet natuurlijk in specifieke gevallen kijken op welke manier dat is, en de details hoe dat werkt. Maar als je het wat algemener bekijkt, het lijkt me niet onredelijk om aan te nemen dat een financieel belang op de achtergrond invloed zal hebben op de aangeboden content. Hoe dat precies uitpakt zal kunnen verschillen van geval tot geval, maar het lijkt me aannemelijk dat de content tenminste voor een deel anders zal zijn, in vergelijking met iemand die volledig onafhankelijk en zonder zulke belangen dergelijke content brengt.
 
@barend: Zou niet weten waar ik jaloers op zou moeten zijn, ik maak graag muziek, daar heb ik niet elke week een nieuw product voor nodig wat ik weer geheel moet leren en daarna terugsturen. :o:

@Champ: Ik heb ook een tijdje bij b.v. kamera express gewerkt, daar kreeg je voor sommige merken / camera's bonussen bij verkoop. Vaak zijn dat de toestellen van fabrikanten die eigenlijk niet zo lekker gaan, zoals b.v. Samsung mirrorless camera's. Sommige van mijn collega's gingen dan hard voor de verkoop van die camera's, wetende dat er betere camera's in hetzelfde prijssegment aanwezig waren van merken die niet op het punt stonden zich algeheel uit de camera markt terug te trekken. Er zijn best prima mensen in winkels die je graag helpen en het aansmeren gaat er niet om 'omdat het in de winkel ligt', maar vaak juist vanuit de bedrijven zelf al, het was niet Kamera Express die je die bonus betaalde. Dat is nog los van de druk die je vanuit je baas krijgt voor het aanprijzen van b.v. camera's waarvan een grootte voorraad goedkoop is ingeslagen. Het idee dat de elke medewerker in een winkel je enkel en alleen wil helpen, daar zou je zeker je vraagtekens bij moeten zetten. Of dat bij winkels als Bax ook zo werkt, heb ik geen ervaring mee, maar het zou me verassen als er niet soortgelijke deals worden gemaakt.

Het is niet zo dat 'sommige' reviewers gear toegestuurd krijgen, het is meer zo dat het bijzonder uniek is als dit niet het geval is. Een van de weinige YouTube reviewers die ik ken die nieuwe gear reviewed zonder al te veel sponsoring is Stimming, en ook dan zijn de links met de fabrikanten vaak vrij dduidelijk aanwezig. Het verschil is dan wel te zien in statements als "De filter, ja, jammer, die klinkt slecht" waar je zoiets door b.v. loopop of cuckoo nooit zou horen zeggen.

Dat b.v. loopop geen echte review is klopt uiteraard, het is juist meer een uitgebreide demo om zo negatieve punten niet nadrukkelijk te hoeven uiten, maar wel onder de pretens dat het een review is en met de authenticiteit van een onafhankelijke synth-liefhebber. Men hecht toch waarde aan de mening van loopop over de producten die te zien zijn en delen deze video's op fora e.d..
Of Behringer voor reviews betalen kan ik met geen zekerheid zeggen, dat ze gear naar synthfluencers sturen is gewoon een feit. Daarnaast is het voor vele synthfluencers ook gewoon mogelijk om samples te verzoeken van Behringer e.a. voor reviews.

De motivatie van veel van deze kanalen heeft daar maar weinig mee te maken, maar dat vele hiermee hun brood verdienen en gesponsord of betaald worden is geen geheim of gok. Of denk je dat het toeval is dat vele reviews vaak op exact dezelfde dag online staan voordat het product soms ook nog maar is aangekondigd, laat staan in de winkel ligt? Zodra je inkomsten afhankelijk zijn van de bedrijven wiens producten je beoordeelt, is de onafhankelijkheid verdwenen.
 
Ja tis een beetje de vraag of het direct of indirect afhankelijk is. Nick Batt is ook niet voor niks een geliefd reviewer geworden. Hij reviewt eigenlijk alleen maar wat hij zelf tof vindt. Ik denk niet dat hij zijn apparaatjes zelf hoeft te kopen. ZIjn kritiek is er toch écht als het er zijn moet... Voor wat betreft Loopop. Geef toe, je eerste opmerking had een kern van waarheid, maar was (zeker in dit voorbeeld) te kort door de bocht. Loopop geeft eigenlijk heel erg weinig waarde oordeel. Natuurlijk zit er sturing in welke informatie je geeft en hoe je die presenteert, maar hij doet een uitgebreide uiteenzetting van de dingen die hij test. Vertelt daarbij zijn bevindingen, dingen die hij tegen kwam bij het testen. Een review wordt veelal gezien als waarde beoordeling, maar dag vind ik niet terecht. Of Loopop nu gesponsord en direct/indirect (on)afhankelijk is, onderaan de streep levert hij veel informatie aan. Hij doet dat ook nog eens op een manier waarop jij je eigen waarde kunt toekennen aan het apparaat. Daarvoor heb je het zelf niet hoeven kopen én niet hoeven uitzoeken. En dat allemaal voor nop op YT.
 
Back
Top