Dreadbox: Typhon

typhon-njams.png



[h=4]Typhon has been developed with ultimate care and love, so as to be a great-sounding, portable and affordable synthesiz.
It has a complex modulation routing, 256 preset memory, a 32 note sequencer, and powerful stereo effects developed by Sinevibes.
Since it is packed in a compact USB powered lil’ box, it can be carried everywhere you go![/h] [h=5]> Analog Circuit including 2 Classic Dreadbox Oscillators, a 4-pole Low Pass Filter, and Multiple Analog VCAs[/h] [h=5]> 2 Envelope Generators for the Filter and the Amp[/h] [h=5]> 3 Modulators with 4 Different Modes (LFO, EG, Random, Parameter Step Sequencer) and Multiple Active Targets[/h] [h=5]> All analog parts feature a dedicated direct control on the left front panel.[/h] [h=5]> With the sliders, buttons, and encoder on the right side of the front panel you can control the Amp and the Filter envelopes, the sequencer, the modulators, and the stereo effects, in order to create and save your desired sounds[/h] [h=5]> 12 DSP stereo effects (32bit @96kHz) developed by Sinevibes, including Distortion, Bit crusher, Chorus, Ensemble,Flanger, Delay and Reverb[/h] [h=5]> 32 Note Sequencer that can be used to sequence notes in the traditional way or used as a modulation source[/h] [h=5]> 254 preset memory, with import/export support[/h] [h=5]> External audio input that can turn this box into the ultimate effects unit[/h] [h=5]> Portable, Powered via USB with full MIDI and CC Implementation[/h] [h=2]Specifications & Connections[/h] USB powered (at least 500mA)
60 Playing hours with 20,000mA portable power bank
MIDI Din IN and OUT
¼ in Stereo Out
⅛ in Headphone Out
⅛ in Mono Audio In (for routing via Typhon FX)

Dimensions: 23 x 13 x 6 cm
Weight: 1kg [h=2]Available in July 2020 for 349€[/h]
 
Vaporwave-achtig. Goede prijs denk ik wel, afhankelijk van de bouwkwaliteit natuurlijk.
 
Vaporwave-achtig. Goede prijs denk ik wel, afhankelijk van de bouwkwaliteit natuurlijk.

Je ziet toch een volledig werkende synth? En dreadbox maakt steeds dit soort synths, dus ik twijfel geen seconde dat deze al snel beschikbaar is.
 
Vapour wave? Dat is toch meer oude romplers en krakende samples? Enfin, (bouw)kwaliteit maak ik me geen zorgen over, dat zit altijd wel goed bij Dreadbox.
 
Ik snap niet hoe 1 synth een muziek-genre kan "zijn". Ik mis de "WIndows 95 nostalgia"-vibe een beetje hier.

Vette bak hoor, daar niet van. Al kom ik een beetje om in de mono/duophonic synths en effecten bakken, dus veel voegt ie bij mij niet toe :#
 
Goeie demo van Limbic Bits! Ik vind m erg tof klinken hoor... Die sound op 6:16 klinkt echt heerlijk. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar het gebruiksgemak.
 
Was te zien bij Sonic State FFSJ :okdan:
Ha, klinkt via de iPhone zelfs goed!
 
Klinkt wel aardig. Vraag me alleen af hoe intuïtief de bediening is aangezien de sliders voor meerdere zaken gebruikt worden.

Daar dacht ik ook nog aan... Maar ik dacht net er staat dat die sliders voor 5 dingen gebruikt worden, en er zitten daar ook 5 knoppen, dus als je die gewoon in kan drukken en hij switched direct zonder door menu's te hoeven gaan, dan lijkt het me geen ramp
 
Leuk ding met een goede klank. De bediening zou me tegenstaan en ik ben ruim voorzien in de eenstemmige elektronica.
Ik neem aan dat de spelfout in Appolo opzettelijk is, want Dreadbox is Grieks.
 
Ziet er vet uit en klinkt ook nog eens super! Heb hem totaal niet nodig, maar denk toch dat hij er een keer gaat komen :)

Vooral de manier hoe je vloeiend tussen verschillende oscillator combinaties en dus ook golfvormen kan gaan is origineel :) Vloeiend van de ene golfvorm naar de andere kennen we natuurlijk van veel andere synths, zoals Moog, maar op deze manier met 2 oscillators heb ik nog niet vaker gezien. En het is ook een bestemming voor de LFO's/Env's!

Patch memory is ook een dikke plus!

Tof ding. Ik vraag me af hoe je de sequencer bedient? Gaat de noot invoer etc. allemaal via dat kleine schermpje?
usb powered is dan weer minder. Hopelijk geen brom daardoor.

Ik heb de handleiding even doorgenomen; het blijkt dat je in het sequencer menu met 1 slider de step selecteert, dan met de andere sliders pitch, velocity, gate etc. instelt van de geselecteerde step. Ben niet zo'n van van deze manier, maar het is iig beter dan alles via de encoder doen. Het zou mooi zijn als het ook nog mogelijk wordt om realtime noten via de midi input op te nemen naar de interne sequencer.
 
Back
Top