• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Dreadbox: Typhon

typhon-njams.png

[h=4]Typhon has been developed with ultimate care and love, so as to be a great-sounding, portable and affordable synthesiz.
It has a complex modulation routing, 256 preset memory, a 32 note sequencer, and powerful stereo effects developed by Sinevibes.
Since it is packed in a compact USB powered lil’ box, it can be carried everywhere you go![/h] [h=5]> Analog Circuit including 2 Classic Dreadbox Oscillators, a 4-pole Low Pass Filter, and Multiple Analog VCAs[/h] [h=5]> 2 Envelope Generators for the Filter and the Amp[/h] [h=5]> 3 Modulators with 4 Different Modes (LFO, EG, Random, Parameter Step Sequencer) and Multiple Active Targets[/h] [h=5]> All analog parts feature a dedicated direct control on the left front panel.[/h] [h=5]> With the sliders, buttons, and encoder on the right side of the front panel you can control the Amp and the Filter envelopes, the sequencer, the modulators, and the stereo effects, in order to create and save your desired sounds[/h] [h=5]> 12 DSP stereo effects (32bit @96kHz) developed by Sinevibes, including Distortion, Bit crusher, Chorus, Ensemble,Flanger, Delay and Reverb[/h] [h=5]> 32 Note Sequencer that can be used to sequence notes in the traditional way or used as a modulation source[/h] [h=5]> 254 preset memory, with import/export support[/h] [h=5]> External audio input that can turn this box into the ultimate effects unit[/h] [h=5]> Portable, Powered via USB with full MIDI and CC Implementation[/h] [h=2]Specifications & Connections[/h] USB powered (at least 500mA)
60 Playing hours with 20,000mA portable power bank
MIDI Din IN and OUT
¼ in Stereo Out
⅛ in Headphone Out
⅛ in Mono Audio In (for routing via Typhon FX)

Dimensions: 23 x 13 x 6 cm
Weight: 1kg [h=2]Available in July 2020 for 349€[/h]

binaural

Ouwe rot
De typhon OS V4 Update is inmiddels beschikbaar op hun website.
Helaas lukt het hier niet deze update uit te voeren.
Is er hier iemand die hier ook tegenaan loopt en/of eventueel een oplossing heeft?
( De update-software lijkt de typhon niet te zien.. )
Bij mij ging het prima, vanaf MacOs. Ik heb heel secuur het stappenplan gevolgd qua volgorde aanzetten, uitzetten, etc. Wel vrij maf dat hij hiervoor een native programma gebruikt ipv gewoon via sysex.

psynco

Stamgast
Bedankt voor je reactie;
Ik heb het vanaf 2 verschillende windows platforms gepoogd voor elkaar te krijgen; beiden onsuccesvol. Ik nog wel een ipad die ik kan proberen, al vraag ik me wel sterk af of die de typhon uberhaupt van stroom kan voorzien :D

Adjust

Ouwe rot
Ik werk ook met Windows en ervaar ook dit probleem dus wellicht dat het in aan de win versie ligt. Maar ik ben content met de 3.1.1. Enige wat ik er minder aan vind is bank d die ze schijnbaar ook in de Ltd versie hebben zitten. De meeste van die bank zijn wel erg wazige onbruikbare piepknars presets met veel te veel fx maar ik heb er al aardig wat vervangen door zelfgemaakte patches.