Waldorf Largo Synth -

en sommige synths, b.v. soft modulars, zijn niet echt te mappen, ja voor iedere preset. gebruik ik macro's, maar goed een soft modular is ook kabels trekken, dus.

In VeeSee VSTrack kan je gewoon mappen op je hardware controller en je kan je patching opslaan net als je tracks met settings in je daw, kan je volgende keer weer verder waar je gebleven was en geheel gratis.
Fijne plugin voor in je daw, maar waarschijnlijk zal je anderen bedoelen?
 
In VeeSee VSTrack kan je gewoon mappen op je hardware controller en je kan je patching opslaan net als je tracks met settings in je daw, kan je volgende keer weer verder waar je gebleven was en geheel gratis.
Fijne plugin voor in je daw, maar waarschijnlijk zal je anderen bedoelen?

ja ik bedoel andere, ik heb VCV rack natuurlik... (ook een paar modules en bundels gekocht)... doe er vrij weinig mee.. de vst plugin nooit gebruikt.
ja, ook in andere modulars zijn er een soort macro's toe te voegen en dan makkelik te mappen.

maar ik doel op automap en de mappings voor panaroma p1. die staan vrij vast.

maar er zijn zeker andere methodes. al heb ik het bij soft-modulars weinig of niet nodig, al gebruik nu meer sequencers, ik maakte vooral gebruik van feedback loops, dat modules, zonder sequencer, elkaar "bespelen", drones dus, die regelmatig blijven. ik ga nu wel een iets meer generatieve kant op, of voor sommige patches.

er zijn ook andere synths zoals LION, waarbij je uit 40 effekten kunt kiezen en allemaal kunt gebruiken. mmh, moet ik nog eens bekijken, maar het lijkt me dat de parameters in volgorde van de effekten komen, dus een vaste map is niet mogelik. geen probleem.

soft modular laat b.v. ook alle parameters aan de host zien, maar het hangt van de patch af. maar zoals al gezegd, in een soft-modular is het toch hand (mouse, dus...) werk.
en macro's zijn handig, alleen heeft softube de fout gemaakt, wanneer je die later toevoegd, die ook ergens anders gegroepeerd staan.
voltage modular heeft macro's die vaststaan. ook LION overigens, genoeg voor automation.
 
Kocht Largo ooit omdat ik geïnteresseerd was in de Blofeld, maar vond zowel de klank als bediening tamelijk waardeloos.
 
Kocht Largo ooit omdat ik geïnteresseerd was in de Blofeld, maar vond zowel de klank als bediening tamelijk waardeloos.

Heb ze naast elkaar gedraaid en, ondanks wat mensen zeggen dat ze voor 90% hetzelfde klinken, vind ik dat niet. Ze klinken allebei 'koud' maar Largo mist dan toch iets. Nu zitten er op Largo extra subocs, dus in theorie zou je het dikker kunnen krijgen, maar dan moet je wel echt dieper gaan dan alleen presets. Hoe dan ook, fijne van de blofeld en de editor die ik heb is toch de 'random' feature, totaal onvoorspelbaar wat je krijgt maar het kan de meest bizarre geluiden opleveren.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top