Firewire aansluiting....

bloc

Stamgast
Lid sinds
3 november 2010
Berichten
226
Dag synthforumers,

Ik heb een klein probleempje. Ik heb al jaren een focusrite saffire 24 met firewire aansluiting. Deze gebruik ik in samenwerking met mijn huidige computer die een pci kaart heeft waar ik firewire aansluitingen op aan kan sluiten. Nu wil ik alleen. van computer upgraden en het liefst ook mijn huidige computer kleiner maken (denk aan ITX) Ik wil mijn computer makelijker verplaatsbaar maken maar wel met een goede videokaart. Nu heb ik alleen het probleem dat als ik deze firewire aansluiting wil houden ik dus niet naar ITX kan. Zijn er nog trucjes om firewire op andere manieren aan te sluiten? Dit zodat ik mijn computer kast kleiner kan maken. Of moet ik dan ook overstappen op een andere geluidskaart?
 
Hi zou je aanraden om dat niet te doen. Zoek gewoon een goede chipset gebaseerde pic-express firewire 400 kaart.
Ik heb de "KOUWELL PE-101" en die werkt met 2 motu firewire interfaces heel stabiel.
 
Misschien de moment om firewire af te schrijven? Ik heb een boel firewire wat me in problemen zal brengen als ik nog update qua OS en mijn 2ehands MOTU met usb is toch lekker flexibel. Zo'n saffire 24 heb ik ook, zovel is dat ding niet meer waard. Ik heb geen idee wat je pc voorzien van firewire je kost, maar als je nu de 24 verkoopt en de pc aanpassing uitspaart, hoeveel leg je dan nog op voor een andere (2ehands?) AI?
 
zit ook te denken om van FW af te stappen, het is niet stabiel.. al 3 PCI kaarten en 2 PC's geprobeerd (van Win7, tot Win10), soms gaat het maanden achtereen prima.
En ineens uit het niets, ben je zomaar een uur bezig verbinding te maken :( En, dat is dan wel na heel veel uren Trail-Error met drivers, Windows updates erbij, eraf, Registry aanpassen pfff.. om uberhaupt te beginnen.

Vaak gebeurt zoiets ook nog, als je visite hebt en samen wat wilt gaan maken heheh

Zodra het kan, gaat FW eruit en komt er nooit meer in :P
 
zit ook te denken om van FW af te stappen, het is niet stabiel.. al 3 PCI kaarten en 2 PC's geprobeerd (van Win7, tot Win10), soms gaat het maanden achtereen prima.
En ineens uit het niets, ben je zomaar een uur bezig verbinding te maken :( En, dat is dan wel na heel veel uren Trail-Error met drivers, Windows updates erbij, eraf, Registry aanpassen pfff.. om uberhaupt te beginnen.

Vaak gebeurt zoiets ook nog, als je visite hebt en samen wat wilt gaan maken heheh

Zodra het kan, gaat FW eruit en komt er nooit meer in :P

Uh nee absoluut niet. Het is niet voor niets dat fw interfaces nog steeds verkocht worden.
met de juiste chipset en mainboard met goede dpc latency werkt dat stabieler.
Dit omdat de firewire bus appart zit van de rest en je dus geen last hebt van bv usb.
Ook werkt firewire met data stream ipv packets en dat is beter voor synchronisatie.

De kaart die ik aanraad icm met de windows legacy firewire driver is heel erg stabiel met mijn motu's.
Iedere kaart zit op zijn eigen controller port omdat die er 2 heeft.

Heb je wel de legacy driver geinstalleerd en hoe is de dpc latency op jouw mobo?
Slecht mainboard kan het natuurlijk ook zijn.

Leesvoer: https://support.presonus.com/hc/en-...d-I-choose-a-FireWire-or-USB-audio-interface-
 
hmm ok interessant, dank vd info allereerst! klopt ja, de legacy driver. De DPC zal ik even moeten aflezen van m'n ZED R16 console denk ik. Daarnaast gebruik ik ook een 828MK3, en daar heb ik hetzelfde soort problemen mee gehad. Maanden achtereen, geen enkel probleem.. je sluit af, je start de volgende dag op as usual, foetsie! Dan begint het vele herstarten, herstarten.. andere FW kiezen, en weer terug, herstarten.. en dan is het weer ok.

Het is beetje van, als het werkt, ja dan werkt het top.. maar als ik FW problemen krijg, dan is het knudde :)

bloc, ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest, zal t draadje volgen.

Btw.. waarom corrigeert SF mijn text naar Engels heel de tijd? vervelend zeg, ff het forum zoeken dit is geen doen zo
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top