Bax service

En toch vinden 81.000 mensen op Trustpilot ze een 4,7 waard. Dat vind ik ook wel weer heel bijzonder.
Ik vind dat niet vreemd. Mijn ervaringen met Bax zijn over het algemeen ook goed. Ze zijn vaak de goedkoopste, hebben veel op voorraad en leveren snel. Alleen die mensen hoor je meestal niet, wel als het misgaat. De les die ik wel geleerd heb is om daar NOOIT iets te bestellen/preorderen dat ze niet op voorraad hebben, want die verwachte levertijden op de site slaan meestal echt helemaal nergens op. Retours verkopen als nieuw ben ik bij Music Store en Thomann ook al tegengekomen dus is niet aan Bax voorbehouden.
 
Bax van 5jr en langer geleden is niet de Bax van nu, met name de laatste 3jr is het snel bergafwaarts gegaan.
Ja, volgens mij de laatste twee jaar of zoiets.
Sinds ze de helpdesk uitbesteed hebben is de service echt slecht geworden.
Ze komen hun beloftes niet na of ze zijn niet bereikbaar, ze liegen zo nu en dan en meer van dit soort dingen.
 
Ik ben geen 'fanboy' oid, maar moet zeggen dat ik er normaliter goed met ze uitkom.
Het is absoluut geen coolblue qua servicegraad en het duurt soms langer dan je zou willen, maar service kost geld en ik snap dat de lage prijzen soms zullen resulteren in minder service.
Ik hing regelmatig met ze aan de lijn toen die Peak langdurig niet leverbaar was vanwege een extra korting die verkeerd in hun systeem was gezet (en niet uitbetaald werd).
Verder heb ik geen klagen over ze en hebben ze tot dusver de problemen opgelost die er waren.
Met als belangrijke opmerking dat ik best lang aan de lijn heb gehangen en vaak terug heb gebeld als het niet naar mijn zin ging.

Natuurlijk is het geen vrijbrief om te liegen of andere onjuiste dingen te doen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
En ik denk (ahum hoor ik iemand 'GAS' zeggen) dat ik maandelijks i.i.g. één bestelling bij ze doe.

Ze zijn gewoon vaak de goedkoopste en komen bij mij altijd hun beloftes na. Soms later dan ik zou willen, maar dat interesseert me dan weer wat minder.
 
Bericht van Bax dat ze me gaan crediteren. Ze houden 25 euro in voor het deregistreren van de M32 bij NI. Niet eerst aan me vragen of ik het wil doen en niet aan me vragen of ik het zelf al had gedaan (wat ik dus al had gedaan). Ze kunnen het niet eens doorgeven aan NI, want ze weten m'n accountnaam niet! En als ze op serial hebben gedaan, hadden ze van NI gehoord dat ik het zelf al had doorgegeven.

De 25 euro is nu alsnog gecrediteerd.
 
25,- de-registratie door NI. Op een keyboard van rond de 100,-. Makkelijk verdiend. Lekker hoor, alles registreren...
 
25,- de-registratie door NI. Op een keyboard van rond de 100,-. Makkelijk verdiend. Lekker hoor, alles registreren...

Niet netjes, nee.

Maar eigenlijk vind ik het ook wel vrij suffig om iets te registreren, terwijl je al 25 jaar :beard: aan GAS lijdt en dan nog niet weet dat je pas registreert buiten de retourtermijn.
 
Ik had precies hetzelfde ook een Antelope interface (met flinke korting, blijkbaar krijg je dan standaard B-stock). Kon het apparaat niet registeren en kreeg van support ook de melding dat het om B-stock ging. Bij die actie zat een gratis microfoon. Uiteindelijk wel alles gekregen.
Ik heb de volle mep betaald. Heb ze gemailed voor een oplossing. Als ze me 40 eur terug hadden gegeven had ik hem gehouden. Heb ze ook de optie gegeven om te ruilen tegen een a stock. Komt uberhaupt helemaal geen reactie, dus het ding is vandaag met DHL retour gegaan. Gelukkig heb ik gekozen voor After pay, dus nog niets betaald. Ga een nieuwe kopen bij Studio Lobbes. Daar is hij ook nog eens een stuk goedkoper. Geen Bax meer voor mij.
 
Ik ben het echt met iedereen eens over Bax, met z'n b-stock voor a-prijzen leveren en z'n beroerde klantenservice.

Het is alleen zo jammer voor die medewerkers daar. Ik denk echt dat er toegewijde mensen lopen, die wellicht ook gefrustreerd raken door managementbeslissingen. En ik denk dat dat management niet echt onder de indruk van Synthforum is, zolang 18.000 mensen op Trustpilot ze een 4,7 geven.
 
De 25 euro is nu alsnog gecrediteerd.

Ik vraag waar mijn betaling blijft. Of ik mijn bankrekening wil geven, dan wordt het binnen 7 dagen betaald. Op de factuur staat dat ik word terugbetaald 'via de originele betaalmethode', mijn bankrekening heb je dus al.

Ik gaf aan dat Trustpilot ze een 4,7 geeft. Het is een totaal ander verhaal op Bax-shop.nl reviews - Ervaringen.nl.

En nu ga ik weer minimaal 15 minuten muziek maken. :okdan:
 
@BlackEyed : Ja, beetje vreemd als Bax je rekeningnummer al heeft en het zonder problemen kan terugstorten. Inderdaad een heel ander verhaal op die andere site, veel dezelfde problemen die hier ook al zijn besproken.

Ik hoop dat je het geld nu wel snel krijgt.
 
De Bax van een paar jaar geleden is een andere Bax dan tegenwoordig.

@krautrock1958 , ik haal dit citaat even terug van een tijd geleden. Ik lees namelijk de reacties op de site die @BlackEyed hierboven noemt, daar zegt iemand wat een beetje in dezelfde lijn ligt: "Sinds begin 2019 gaat Bax hollende achteruit en worden er veel fouten gemaakt."


Dan vraag ik me af, heeft het bedrijf ergens in die periode een verandering doorgemaakt waardoor het zoveel slechter is geworden? Andere eigenaar, ander management, dat soort dingen. Of is het gewoon toe te schrijven aan toenemende concurrentiedruk, of dat het bedrijf te groot is geworden, en ze het daarom niet meer aankunnen? Zo'n kentering moet toch een oorzaak hebben, zou je denken.
 
Dan vraag ik me af, heeft het bedrijf ergens in die periode een verandering doorgemaakt waardoor het zoveel slechter is geworden? Andere eigenaar, ander management, dat soort dingen. Of is het gewoon toe te schrijven aan toenemende concurrentiedruk, of dat het bedrijf te groot is geworden, en ze het daarom niet meer aankunnen? Zo'n kentering moet toch een oorzaak hebben, zou je denken.

Ik denk dat ze in de jaren ervoor eerst zich flink in de markt hebben gevochten en dat ze verlies begonnen te draaien en dus moesten bezuinigen op verschillende vlakken waardoor Bax voor de klant achteruit ging of dat de eigenaren toch een ruimere winstmarge wilden en dus daarom gingen bezuinigen?
Maar welke reden dan ook; uiteindelijk is de winkel achteruit gegaan en dat zullen ze de eerste twee jaar nog niet zo merken maar als na een paar jaar toch steeds minder klanten komen dan heb je kans dat het beleid weer verandert.
Ik koop er al een tijdje niet meer en ga ook niet op de aanbiedingen in, ik koop liever ergens anders al kost iets dan een paar tientjes meer want ik vind niets zo vervelend als achteraf gezeik en vooral slechte service want je koopt iets voor een langere tijd en dan is het heel prettig als je na een tijdje nog steeds goed geholpen wordt.
Het laatste jaar zie je dat mensen soms toch vanwege de prijs nog iets bij bax aanschaffen maar dan door slechte levertijd, gedoe met retour of slechte service toch ook melden dat ze daarna niet meer bij Bax kopen.
Behalve bij zo'n actie pas geleden met die OB-6 die wel een paar honderd goedkoper was of bijv als je een hele duur apparaat van een paar duizend of meer met een kortingsactie van bijv 10% besteld want dan kan ik me goed voorstellen dat een voordeel van zoveel geld mensen dan bestellen bij Bax want voor bijv 300 euro goedkoper nemen mensen wat meer gezeik voor lief.
 
Behalve bij zo'n actie pas geleden met die OB-6 die wel een paar honderd goedkoper was of bijv als je een hele duur apparaat van een paar duizend of meer met een kortingsactie van bijv 10% besteld want dan kan ik me goed voorstellen dat een voordeel van zoveel geld mensen dan bestellen bij Bax want voor bijv 300 euro goedkoper nemen mensen wat meer gezeik voor lief.

Ja, dat denk ik ook, het "loont" dan tenminste als je er gezeur en gezeik bijkrijgt... ;) Ben huiverig om er weer wat te kopen, als het om een duurder artikel gaat eerst maar 'ns elders kijken. Als het iets is van een paar tientjes en bij een andere webshop moeilijk leverbaar is, of het duurt erg lang, dan wil ik de gok nog wel wagen.
 
Ik had mijn Elektron Models teruggestuurd vanwege de aanschaf van MPC Live II en binnen twee weken netjes geld terug zonder gezeur.
 
weet je er is overal wel eens wat, ik heb alleen maar goede ervaringen met Bax koop er best wel veel, met Thomann daarentegen heb ik weer slechte ervaring alleen maak ik me er niet zo druk om heeft denk ik met de tijdgeest te maken.
 
Ik vraag waar mijn betaling blijft. Of ik mijn bankrekening wil geven, dan wordt het binnen 7 dagen betaald. Op de factuur staat dat ik word terugbetaald 'via de originele betaalmethode', mijn bankrekening heb je dus al.

Ik gaf aan dat Trustpilot ze een 4,7 geeft. Het is een totaal ander verhaal op Bax-shop.nl reviews - Ervaringen.nl.

En nu ga ik weer minimaal 15 minuten muziek maken. :okdan:

En nog steeds niet terugbetaald. Keyboard is door mij verzonden op 22 april.
 
Had vraag gesteld onlangs betreft een bestelling die niet was bevestigd/verrekend, donderdag besteld, alles voorradig levering zou dus binnen 24 uur moeten geleverdzijn, na een week wachten excuus dat het zo lang duurde omdat het te druk was om te antwoorden. ondertussen weer besteld met directe bevestiging, ook op een donderdag, pas de maandag erop geleverd dit terwijl ik duidelijk had gevraagd 24 uur levering had het materiaal tijdens weekend nodig.

Positieve noot: ik heb bij hen ook een synth besteld waarvan ik wist dat levering pas 5 weken later voorzien was, maar onverwachts toch op goede 3 weken er reeds was
 
Positieve noot: ik heb bij hen ook een synth besteld waarvan ik wist dat levering pas 5 weken later voorzien was, maar onverwachts toch op goede 3 weken er reeds was
Met andere woorden, er klopt gewoon weinig van wat ze zeggen. Noem dat maar positief. :D
 
Dynamiek van bedrijfsgroei en opschaling door de bestaanscyclus samengevat in één zin /alinea:

"goed worden (als bedrijf, organisatie etc.) is niet moeilijk, goed blijven is dat wel"

1. Je begint met een klein aantal gemotiveerde en ervaren mensen aan iets waar over nagedacht is.
Er is een overzichtelijk aantal klanten dat je goed kan bedienen met persoonlijke after-sales.

2. Je 1e generatie klanten maken reclame voor je, omzet gaat omhoog, betere inkoopprijzen van leveranciers, maar:
Je moet spoedig extra personeel aannemen dat minder gemotiveerd is en er is weinig tijd om ze goed op te leiden en te begeleiden.

3. Je groeit door, ook internationaal, noodgedwongen ben je meer manager dan verkoper geworden en daar heb je geen ervaring mee.
Verlies van contact met de werkvloer, marges gaan omlaag door concurrentie, P&O werk vind je niet leuk (is het ook niet), je besteed het uit aan iemand die er met de pet naar gooit. Medewerkers worden cynisch.

4. Je oude klanten hollen weg; je paait ze nog een tijdje met kortingsacties en goudgerande retour-voorwaarden, maar je nieuwe personeel kan het allemaal niet aan en voelen zich geen stake-holders.

Bovenstaand model is uiteraard nog verder te nuanceren en te verfijnen;
Uiteindelijk gaan veel bedrijven vaak ten onder aan hun eigen (initiële) succes.

Een v/d broertjes Bax was vorige maand op BNR (zakendoen met ...).
Is terug te luisteren via bnr.nl
 
Back
Top