Bax service

De Bax van eeen paar jaar geleden is een andere Bax dan tegenwoordig.
Behalve dat de service minder wordt is er ook zoiets als laagste prijsgarantie.
Als je vrooeger iets bij de concurrent had gezien wat goedkoper was dan pasten ze als je belde ook de prijs aan, een half jaar terug deden ze dat niet meer.
Het lijkt er op dat Bax na een paar jaar zich in de markt gevochten heeft langzaam maar zeker een aantal dingen nu anders/slechter doet, waarschijnlijk onder druk van de concurrentie?
Ik betrapte me er op dat ik van de week naar een synth keek en zag dat ie bij Bax net iets goedkoper was dan bij Thomann en Musicstore maar dat ik toch liever niet meer bij Bax koop en da's jammer want ik heb daar zo'n 15 jaar altijd fijn gekocht.
Ik vind goede service belangrijker dan een tientje goedkoper of zo.

Ik ben er ook klaar mee. Ik heb die paypal dispute gemaakt. Toen waren ze heel snel met wel echt terugbellen. zegt hij, ik maak direct een credit nota aan en maken we het terug over naar paypal. nog niks.

Maarja, ik ben beleefd geweest aan de telefoon. Ja ik heb een paypal dispute gemaakt, want ik vind het niet netjes dat de levertijd van 3 dagen naar backorder gaat en dat je ook nog zegt dat je me gebeld heb.

Naja goed, ik verwacht eigenlijk nog niks van Bax deze week. Dat op 1 knop drukken 'zal wel op de hoop zijn beland'
 
Ik betrapte me er op dat ik van de week naar een synth keek en zag dat ie bij Bax net iets goedkoper was dan bij Thomann en Musicstore maar dat ik toch liever niet meer bij Bax koop en da's jammer want ik heb daar zo'n 15 jaar altijd fijn gekocht.
Ik vind goede service belangrijker dan een tientje goedkoper of zo.

Pas geleden had ik een vraag over iets waar ik interesse in had, heb het toen voorgelegd aan Tonecontrol en niet bij Bax. Dat was een verademing, snel antwoord, men deed moeite om wat extra info te achterhalen, enz. Goede service, terwijl ik er nog nooit iets heb gekocht. :okdan: Zo hengelen ze mooi een nieuwe klant binnen, want grote kans dat ik een volgende aanschaf daar ga doen.

Echt grote problemen met Bax heb ik niet gehad, wel dat de communicatie soms wat stroef verliep. Heb eigenlijk ook geen klachten over Thomann, maar het is wel allemaal wat onpersoonlijk bij contact. Het was leuk om nu bij Tonecontrol te ervaren dat het online ook anders kan, wat wel zo prettig is.
 
Mijn laatste "grote" aankoop bij Thomann bleek in plaats van nieuw een retour te zijn. Na een klacht hierover ingediend te hebben kreeg ik na een paar dagen pas antwoord met verzoek foto's te sturen maar tegen die tijd was het al lang uitgepakt natuurlijk. Geen korting, geen tegemoetkoming en geen excuses. Wat dat betreft zijn de verschillen tussen de verschillende winkels kleiner dan vaak beweerd wordt, lijkt vooral kwestie van pech/geluk hebben.
 
Ben al 3 dagen bezig met bax ivm een bestelling van een b stock speaker waarvan 't order 'in behandeling' blijft staan. Die ik gelukkig heb als schermafbeelding als bewijs, want bax had gezegd dat 't niet leverbaar is en de order verwijderd.
Ze willen 'm leveren aan een gewone prijs terwijl ik 'm zag voor 200 euro minder mét 10% korting daar nog op. 3 mails, 3 telefoons, na het navragen aan de verantwoordelijke van de helpdesk of ze 'm mogen leveren aan die prijs - ja dat mag dan uiteindelijk wél- ( later spreken we af dat ze me een directe link doormailen zodat ik 'm dan toch aan die uber prijs kan hebben.)
Ik krijg een mail met directe link inderdaad. Staat ie er gewoon aan de hoge prijs. We blijven bezig zo. :stupid
Wordt ongetwijfeld vervolgd
 
Audio interface gekocht, ben nu in de malle molen van DHL terecht gekomen. Al een aantal dagen op onjuist gesorteerd.
Moet Bax een onderzoek instellen maar daarvoor moet er iemand van Bax mij terugbellen. Nou we weten allemaal hoe dat gaat......:stupid

Dacht nog ik bestel em vandaag nog een keer, stuur ik die andere wel terug maar helaas is de 10% code al verlopen.
Moet em voor 31 juli hebben want dan verloopt de actie bij Antelope. Ik vrees het ergste.
 
Chojin Bel de helpdesk, ze hebben me na 3 dagen net uit de brand geholpen. Vragen staat vrij.

Bax stuurt me uiteindelijk dus toch die misprijste B stock speaker op voor de prijs die ik mijn schermafbeelding heb. Dat is een fout van hen op de website denk ik geweest, die schermafbeelding screnshot heeft me gered... Heb 'm net betaald. Heeft best wat voeten in de aarde gehad. Maar voor ***een kopen een gratis qua prijs*** had ik wel wat over :D
:mega:
 
Dat zie je vast vandaag in 't studio topic ;)
 
Audio interface gekocht, ben nu in de malle molen van DHL terecht gekomen. Al een aantal dagen op onjuist gesorteerd.
Moet Bax een onderzoek instellen maar daarvoor moet er iemand van Bax mij terugbellen. Nou we weten allemaal hoe dat gaat......:stupid

Eerlijk is eerlijk, ik moet mijn woorden inslikken. Nadat de receptioniste een bericht had achtergelaten voor de helpdesk werd ik inderdaad een paar uur later teruggebeld! Happily surprised. Status van de DHL zending is inmiddels gewijzigd maar nog niet onderweg. We wachten af.
 
Zo zie je maar. Als mijn pakje aankomt ben ik ook bijna 100 procent blij. Wat kan beter: betere b stock fotos en betere zoekfunctie.
want die schade is erger dan op foto. Maar,goed, kan m altijd retouren.
 
Te vroeg victorie. Bax leverde niet. Bel vandaag, bellen ze terug. De b stock adam van toen: ‘Niet op voorraad’
ik zeg: dat is niet mijn probleem maar dat van jullie. Jullie sturen me dan maar een andere b stock, b stock adam a7x zat. ‘Ok dat doen we’
ben benieuwd. Ben vertrouwen aan t verliezen.
 
Ik ben nadat ik bij paypal dispute had aangemaakt wel een snel een telefoontje gekregen. Zou een creditnota maken, dag later ontvangen, maar nog geen geld terug.

achja, ik zie het wel. Overgeleverd aan de grootheden hè
 
Ik ben nadat ik bij paypal dispute had aangemaakt wel een snel een telefoontje gekregen. Zou een creditnota maken, dag later ontvangen, maar nog geen geld terug.

achja, ik zie het wel. Overgeleverd aan de grootheden hè
Bij Paypal duurt het vaak ook nog wel dik een week tot 10 dagen voordat je je geld krijgt. Is inderdaad een kwestie van geduld, helaas.
 
Ja dat duurt weken. Als verkoper blikkeerden ze zelfs mijn account. Ik was razend. Want de koper was tevreden. Tot 3 dagen later. Dan plots niet meer. Verkocht t na retour duurder aan iemand anders die wel blij was... man man
 
Laatste 3 á 4 keer dat ik iets kocht bij Bax alleen maar gezeik. B-stock gear die gewoon kapot was (2x), kwijtgeraakte pakjes, slechte communicatie, onnodige bureaucratie. Na een paar keer op mijn snufferd te zijn gegaan heb ik eindelijk mijn les geleerd en is Bax mij al geruime tijd kwijt als klant. Terwijl ik een aantal jaren geleden heel positief over ze was.

Musicstore en Thomann, MidiAmsterdam en Modularsynthesizers.nl ben ik regelmatig klant en echt alleen maar positieve ervaringen mee.
 
Pfff, gewoon nieuw kopen ipv risico nemen voor een paar tientjes.. da’s mijn motto
 
Ooit bij Bax een nieuwe Waldorf Blofeld module gekocht en een b-stock gekregen.
Melding van gemaakt en later toch een nieuwe gekregen.

Ik heb nog nooit problemen met Bax gehad
 
Ze (BS) zouden wat kunnen doen aan responssnelheid & goed lezen.
Als je over een artikel een simpele duidelijk gestelde vraag stelt en ze komen er meer dan een week later pas met een antwoord op (waar je dan weer een vraag over moet stellen omdat ze het slecht gelezen hebben en maar half beantwoorden)
... dan is dus de vraag vaak al niet relevant meer
... of dan heb je vaak in de tussentijd via een andere leverancier het artikel al in huis
 
bax moet je bellen, dan bellen ze terug en heb je dezelfde dag communicatie, dat gemail heeft geen enkel nut merk ik. Die verduivelde bestelling van week terug is vandaag eindelijk geleverd na een berg mails en telefoneren... KWam uiteindelijk dan toch goed. Ellende was 't waard.
 
Back
Top