Fear No Evil + Fear No Dub (Reggae/Dub)

teeP

Stamgast
Lid sinds
25 december 2008
Berichten
463
Locatie
Fryslân
Aangezien het reggae draadje een teeP draadje begint te worden plaats ik hem maar hier. Ben een paar maand geleden eens heel erg rustig begonnen met een oud ideetje die ik nog had liggen van een goeie 5 jaar terug en eigenlijk al had opgegeven. Maar omdat iemand mij vroeg naar wat onafgemaakte dingen kwam ik ook deze weer tegen. Aan het begin ruistie wel wat en overgang reggae naar dub kan nog wel wat beter maar vind het voor soundcloud wel prima zo. Geniet of niet :P!! cheers iig :koffie:!!!

 
Ik was 't vergeten maar hou eigenlijk best van deze sound, recent een synthmania YT video gezien en zelf ook iets reggae in elkaar proberen prutsen. Hopelijk komt dat nog wel een keer tot vervolg zodat 't waard is te posten.
Ben heel zot van dub trouwens, heb een redelijke verzameling tape echo spul (in wording) dus keep it up.

Ha eindelijk na 2min 55 waar ik op wachtte 8~
Welke fx zin er gebruikt eens ie dubbie wordt?

Misschien nog ietsje vocal er in? En voor mij mag dat blaas instrument synthje (?) iets minder in 't eerste stuk.
 
Lekker bezig teeP. :okdan:
Pablo-harmonicatje erbij, nice.
Maar vanwaar die verwijzing naar een Alimantado-track in de titel ?
 
Dank jullie wel voor de mooie reacties :)!! Altijd goed om te lezen!!
 
Ik was 't vergeten maar hou eigenlijk best van deze sound, recent een synthmania YT video gezien en zelf ook iets reggae in elkaar proberen prutsen. Hopelijk komt dat nog wel een keer tot vervolg zodat 't waard is te posten.
Ben heel zot van dub trouwens, heb een redelijke verzameling tape echo spul (in wording) dus keep it up.

Mooi, hopelijk nog meer dub op SF:) ben zeer benieuwd :okdan:

Ha eindelijk na 2min 55 waar ik op wachtte 8~
Welke fx zin er gebruikt eens ie dubbie wordt?

Voor het mengpaneel gebruik ik een vermona retubeverb en een fulltone bandecho (zou er nog wel wat meer effectapparaten aan willen hangen maar hij is maar beperkt). Voor de snare een EH nanophaser en MF 104. Voor de hihat een danecho en vermonafilterlancet. En voor de pianosound een Vermona ph16 phaser.

Misschien nog ietsje vocal er in? En voor mij mag dat blaas instrument synthje (?) iets minder in 't eerste stuk.

Zou er wel bij willen zingen en ook wel geprobeerd maar klinkt voor geen meter eigenlijk. Wat meer op een toast-achtige manier in de trant van https://www.youtube.com/watch?v=myWTUCLKxmg is wel leuk maar zit je weer met het accent of het zou in het fries moeten :)). zie ik niet zo zitten.
Blaas ding is een melodica. Zelf hou ik er erg van maar begrijp best dat het voor anderen ook wel wat minder kan. Mss had ik er een rustmomentje in moeten doen ofzo, doe ik te weinig eigenlijk, en om dan op die manier weer terug te komen bij het orgelmelodietje in het begin?
 
Maar vanwaar die verwijzing naar een Alimantado-track in de titel ?

Het is eerder een verwijzing naar psalm 23 uit de bijbel en naar al het paniekgedoe rondom dat ene virus waar ze over praten als je de radio of televisie aanzet.
 
voor het mengpaneel gebruik ik een vermona retubeverb en een fulltone bandecho (zou er nog wel wat meer effectapparaten aan willen hangen maar hij is maar beperkt). Voor de snare een EH nanophaser en MF 104. Voor de hihat een danecho en vermonafilterlancet. En voor de pianosound een Vermona ph16 phaser.

dat is een flink fx budget, klinkt dat ook hemels.
 
Ja, goed hoor ! Ik vraag me enkel af of de bass niet wat dieper had moeten zijn. Verder niks dan lof. Klinkt echt.

Dankje man :)!! Bedoel je met dieper een oktaaf lager of gewoon wat meer bass erin? In het laatste kan ik me wel vinden want als ik de track op soundcloud vergelijk met de andere nummers zie ik toch wel wat verschil erin. Maar zo op het gehoor was het mij nog niet opgevallen.
 
lekker zeg. hihat is lekker smooth.
Knap gemaakt. Klinkt ook dat je alles zelf ingespeeld hebt klopt dat?
Will ook wel eens reggae of dub proberen te maken.
Ga ik wel doen maar denk niet dat ik jouw en @sKeLeTvM level kan halen. Maar toch maar doen gaat om fun tenslotte. Heb nog een eigen interpretatie (akkoestisch) van "burning and Looting". Ook lekker toepasselijk voor nu :)
Zat net te denken dat de spring reverb mist. Tot dat die plots insloeg! vette track zeg
 
Back
Top