Melancholia 143 bpm psytrance

vipal

Ouwe rot
Lid sinds
27 april 2005
Berichten
1.260
Locatie
west gelderland
mijn laatste track, WIP, heb geprobeerd de ontvangen comments op vorige track mee te nemen, en bedacht me dat advies vragen over laatste dingen tijdens het maken misschien voor een uitzondering ook eens handig is, dus een WIP met vraag: moeten er meer fills bij? en is de laatste melody op 4:14 niet veel te cheesy en helpt die de track om zeep?



commentaren welkom

verder heb ik een HW compressor vraag, de track staat iets te hard dat weet ik maar ik zit ermee dat de compressor op de stille breaks teveel pompt en ze daardoor half om zeep helpt. er is een enkele sidechain input op de hw compressor, zou ik daarmee het pompen kunnen opheffen. wat moet ik dan doen? moet ik een een extra track aanmaken die ik op de input van de sidechain zet en alleen op de breaks een audiosignaal erop zetten zodat de compressor niet werkt? een link mag natuurlijk ook.
 
Fluo, ik zie plots overal fluo ;).

De sound die erin komt vanaf 1:07 staat wel heel hard. Op 2:12 heb ik hetzelfde gevoel.
Ik ben wel tevreden met de ontwikkelingen na de 2e break (2:28); die melodie zou ik gebruiken en uitbouwen.
De ommezwaai op 3:23 vind ik alvast verrassend maar ik hou er niet van.
Er zitten zeker leuke elementen in maar het veranderd allemaal wat snel en hectisch naar mijn idéé.
Favoriete stukje is van 2:28 tot 2:54.

Ik zou eens gaan experimenten met een ghost kick; die hoor je niet maar blijft wel de sidechain van de compressor aansturen waardoor je in de beatloze stukken geen volume boost krijgt.
 
bedankt voor je uitgebreide feedback; hier heb ik iets aan. ja die kickbreak 3:23 ben ik mee eens. ik had nog niet met de koptelefoon alle soundjes gechecked, dit gebeurt door mijn monitoren, moet daar nog eens naar kijken, misschien room correctie plugin kopen. krijg ik wel goed op koptelefoon, had ik nog niet gedaan. uitbouwen van die melody na 2e break ga ik mee stoeien.

en ook bedankt voor die ghost kick tip. ga dat proberen.
 
Zeker niet slecht, maar er is idd nog werk aan de winkel.. Zo mag die rollende goa basslijn wat gevarieerd worden... één nootje is genoeg, of twee.. Ook de opbouw naar de drop mag wat krachtiger, en de drop zelf ook. En een beetje meer "richting" aan alles geven. Veel succes kerel, groetjes, Gloomy. :)
 
Back
Top