Resonanties verwijderen uit ringtones. Welke plug-in’s en technieken?

Ik gebruik altijd MautodynamicEQ, die heeft de optie "remove resonances" , uit mijn arsenaal de beste dynamic EQ.
aan die moest ik ook denken, erg goed.

tevens aan MSpectralDynamics, wel geen eq, maar kan frekwenties temmen.
Bedankt voor de tips. Weet jij wat de handelswijze is bij MSpectralDynamics om de resonanties te reduceren?
 
je kan makkelijk een 250hz highpass gebruiken.
verder denk ik dat het bij ringtones juist iets te maken wat fijne frequenties heeft.



ik hoor met de sweep op bv 2.2k 3k 8...12k vervelende resonanties
waarom niet gewoon eq gebruiken? spectral bewerking maken het geluid alleen maar slechter en werk met heel veel bandpass filters (fft) en geeft je geluid vaak een slechte mp3 karakter.
dus highpass bij 250hz en lowpass bij 12khz met een 6db roll off en evt een dipje ron 3k.

je denkt toch ook niet dat ze hele banden uit een pro mix snijden zodat het goed op je gare telefoon speaker klinkt.
 
Ik gebruik altijd MautodynamicEQ, die heeft de optie "remove resonances" , uit mijn arsenaal de beste dynamic EQ.
Ik heb hem geprobeerd, maar krijg alleen de resonantiereductie-EQ-spikes op de sterkste reductiestand. Enig idee hoe ik de reductie minder sterk kan maken (minder diepe spikes)?
 
Let wel dat er dus geen resonanties in je ringtoon zitten.
Maar resonanties komen uit de speaker van de telefoon en dat zal per telefoon verschillend zijn.

Dus resonanties kun je dus niet verwijderen want die zijn er niet.
Je kunt wel bepaalde frequesties dimmen om de resonanties van de speaker te verminderen.

Eventueel kun je een 'convolution curve' maken door whitenoise op een telefoon af te spelen.
Dan met fabfilter q2 er een eq curve van maken.
Zo kun je de speaker response simuleren maar ook de preciese resonantie pieken zien.
 
je kan makkelijk een 250hz highpass gebruiken.
verder denk ik dat het bij ringtones juist iets te maken wat fijne frequenties heeft.


ik hoor met de sweep op bv 2.2k 3k 8...12k vervelende resonanties
waarom niet gewoon eq gebruiken? spectral bewerking maken het geluid alleen maar slechter en werk met heel veel bandpass filters (fft) en geeft je geluid vaak een slechte mp3 karakter.
dus highpass bij 250hz en lowpass bij 12khz met een 6db roll off en evt een dipje ron 3k.

je denkt toch ook niet dat ze hele banden uit een pro mix snijden zodat het goed op je gare telefoon speaker klinkt.
Let wel dat er dus geen resonanties in je ringtoon zitten.
Maar resonanties komen uit de speaker van de telefoon en dat zal per telefoon verschillend zijn.

Dus resonanties kun je dus niet verwijderen want die zijn er niet.
Je kunt wel bepaalde frequesties dimmen om de resonanties van de speaker te verminderen.

Eventueel kun je een 'convolution curve' maken door whitenoise op een telefoon af te spelen.
Dan met fabfilter q2 er een eq curve van maken.
Zo kun je de speaker response simuleren maar ook de preciese resonantie pieken zien.
Waarschijnlijk goede tips! Zo kun je voor elke verschillende smartphonespeaker een resonantieprofiel maken. Daar maak je vervolgens een EQ-profiel voor.

Toch is het resonantieprobleem echt ook een digitaalprobleem, wat ik erg vaak op mijn nearfield monitors hoor. Ik hou van de spirit van digitaal, maar het geluid vind ik regelmatig minder...
 
Daar zit de "strength-knop"?
Nee je gaat eerst naar de automatic eq sectie, daarin kies je settings, vervolgens klik je de optie "use peak filters for resonance removal" aan, dan kan je met de Analyze target knop je sound opnemen, dus eerst op target drukken, dan 1 a 2 seconden laten afspelen, dan target knop uit zetten en op remove resonances kiezen. Nu zou je de notches kunnen aanpassen naar een hoger volume.
 
Back
Top