Prophet 5 Rev -1 by Analogue Renaissance

t'zal ff wachten zijn op een degelijke demo want die piep sounds zullen het niet maken lol
 


This is a quick demo of the Analogue Renaissance "REV -1" modification for the Prophet 5 Rev 3. This reverts it sonically to the earlier, much bigger-sounding Rev 2 and beyond. In this video you hear it in 2-pole mode with Q-compensation. Both were not available in the Prophet 5 before and give it the capability to create huge sounding CS-80 Blade Runner style brass sounds.
 
Eerst Reverb er af dan pas kan je het degelijk horen,en het moet met korte sounds want in rev 2 gaat het niet over 'Q-compensatie' want dat heeft een 2040 niet!,wel super dynamisch t.o.v een rev3.

Ik hoor vooral reverb built-up 'compensatie' atm van die peak freq.

waardeloos
 
Supervet, hoop dat ze nu ook nog met iets komen dat je kunt switchen tussen de rev 3 en rev 1 sound, zou helemaal ideaal zijn. Ben ook best wel content met de rev 3 curtis sound

Lijkt me onmogelijk,de originele 3320 vcf chips moeten er toch uit om deze kit te kunnen plaatsen.
 
Nou, afgezien van dat er voldoende ruimte in de kast moet zijn lijkt het plaatsen van 2 verschillende filterchips en daar tussen schakelen niet het grootste probleem.
Het echte probleem is dat niet alleen het filter anders is, maar ook de chips voor vco, vca, eg, etc. Want in de oudere versies zitten geen Curtis CEM chips, maar SSM chips.
Nu is daar inmiddels ook al aardig wat van gekloond, maar het moet duidelijk zijn dat alleen het filter vervangen er nog geen andere p5 versie van maakt.
 
idd.. die ssm2230 voor de VCO is ook al wat ik me afvroeg.. maar wel leuk van deze mod is dat ie een 12db filter heeft en dat kan toch behoorlijk smaakvol klinken met een stevige portie resonance..
 
Back
Top