Wat ging er mis met je dag vandaag?

Eindelijk een laptop met ingebouwde floppy drive gevonden, is het nog niet goed genoeg voor Omniflop. He, leuk, ook een PCMCIA slot. Dus een Adaptec SlimSCSI adapter gevonden om de A5000 met Disky aan te hangen (want hee, ik heb alle verloopjes gewoon in huis!). Werkt dat niet met de Windows 7 die er op zit, een ook niet met XP die er wel op kan. Moet 98 of lager zijn, maar dat kan de laptop niet aan. Ik wil een Kamerenquete naar dat eindeloze gefuck van hardware-, software- en OS-makers. En smartegeld.

Gewoon 98 proberen (of misschien 2000?). Met de standaard drivers werkt dat op veel meer systemen dan je zou verwachten. Verder zijn er ook nog onofficiele servicepacks die extra functionaliteit toevoegen. Het voornaamste waar je op moet letten is dat je niet meer dan 512 MB geheugen hebt, meer vind 98 niet leuk, en een CPU die x86 aan kan (dus geen 64 bits CPU).
 
Dank voor de tips. De laptop heeft 1G geheugen maar draait volgens mij 32-bit. Ik heb nog twee oudjes liggen waarvan 1 met PCMCIA slot. Die zijn helemaal kaal van mijn werk gekomen, zit zelfs geen Windows OS meer op. Maar eens gaan kijken voor Windows 95 of 98, dat kun je ook niet legaal ergens krijgen merk ik al. Waarom heb ik toch ooit mijn XP toren aan de basisschool gegeven …….
 
Dank voor de tips. De laptop heeft 1G geheugen maar draait volgens mij 32-bit. Ik heb nog twee oudjes liggen waarvan 1 met PCMCIA slot. Die zijn helemaal kaal van mijn werk gekomen, zit zelfs geen Windows OS meer op. Maar eens gaan kijken voor Windows 95 of 98, dat kun je ook niet legaal ergens krijgen merk ik al. Waarom heb ik toch ooit mijn XP toren aan de basisschool gegeven …….

Ik zag een manier waarop je een virtuele W98 op een iets modernere pc kan zetten, wellicht kan je er iets mee?

https://digiex.net/threads/digiex-e...irtual-machine-for-use-with-older-games.1022/
 
Hoor sommige behringer rd 8 outputs door een ingang op behringer 1820 waar ze niet in zitten. Erg vreemd, misschien is die wel verrot, geen idee.
Geluid valt ook wel heel erg regelmatig weg, misschien maar retouren de 1820.
Is het wel normaal dat input volume niet omhoog moeten voor geluid ?
Bedoel helemaal op 0 hoor ik ze gewoon.
 
Laatst gewijzigd:
Dank voor de tips. De laptop heeft 1G geheugen maar draait volgens mij 32-bit. Ik heb nog twee oudjes liggen waarvan 1 met PCMCIA slot. Die zijn helemaal kaal van mijn werk gekomen, zit zelfs geen Windows OS meer op. Maar eens gaan kijken voor Windows 95 of 98, dat kun je ook niet legaal ergens krijgen merk ik al. Waarom heb ik toch ooit mijn XP toren aan de basisschool gegeven …….

Of ergens illegaal downloaden en hopen dat je er geen gratis virus bij krijgt, of Ebay afstruinen naar een oude installatie-CD. Zolang je een product-key hebt, kan je 95/98 altijd installeren aangezien ze geen activatie-onzin hebben. Bij 95 wel even opletten dat je revisie C op de kop tikt (staat op de CD, meestal als "95C"), anders heb je geen USB-support. Voor 98 zou ik 98SE (Second Edition) nemen. Ook opletten met OEM installatie-CDs van Dell en IBM e.d. Soms werken die niet op hardware van andere fabrikanten.

XP is nu alleen nog te installeren met wat gehack in de registry, aangezien Microsoft de activatie-servers heeft opgedoekt...:(

Het probleem met virtualisatie van oude Windows versies is dat specifieke hardware zoals audio-interfaces e.d. meestal niet werken, omdat de virtualisatie-omgeving niet altijd directe toegang geeft tot poorten en/of drivers niet ondersteunt. En als het gevirtualiseerde OS dan wel bij de poorten kan, werken niet alle devices en drivers correct in de gevirtualiseerde omgeving.
 
Vandaag een mail van bax. Dat ik een factuur niet betaalde. Weet al hoe vork steel enz. Ze hebben me een verkeerde betaallink gestuurd. Later een goeie met extra korting. En nu verwachten ze betaling vd eerste, verkeerde prijs. Heb gezegd dat ze hun boel zelf mogen uitvlooien want aantal fouten in de bestelling is stilaan belachelijk en ik ga t bog erger maken want er komt nog wat retour...
 
Vandaag een mail van bax. Dat ik een factuur niet betaalde.

De schaamte voorbij, fatsoen bestaat er niet meer.
Intussen ontbost m'n het regenwoud tegen record tempo.De longen van de wereld verdwijnt.En wij?Wij slapen rustig verder door. Zzzzz....
 
Back
Top