Wat ging er mis met je dag vandaag?

Een mooi rechthoekig gat voor een switch gemaakt, precies de goede maat. Ook precies aan de verkeerde kant van het complexe frontpaneel. Zucht.

O shit.. da’s echt balen.. :bekdicht:
 
Gisteren laatste werkdag, best druk. Voet beetje pijn gedaan, verder geen issue.
Vandaag echter vroeg op (ben 10 dagen vrij) en die voet is... dus verstuikt en continu pijn.
Een 2e herstelling in de mancave door de werkman maakt dat de studio alweer vol hangt met een brandende geur die je ogen doet prikken ondanks dat ie met een borstel maar wat kwam aanslippen buiten de raam. Dus dat is even geen fijne optie. Ben echt pissig vandaag...
Helpt ook niet dat ik nog een 15% korting heb voor bax die maandag afloopt en eigenlijk niet weet wat ik ermee moet (want van van mijn geld niet af) - geen smeek pm's aub :P
DFAM of minilogue XD of een case voor 3 units van 10,5 hp (véél te duur voor een doosje want ze hebben aparte voeding) :gaap:
Ben zo pissig dat ik zelfs niet op mijn terras ga chillen. Kan ik zo hebben, issues in 't hoofd haha
 
Ja, gelukkig geen letsel. Heb het ding eigenlijk pas in gebruik, niet aan gewend en dan net als je te makkelijk (onvoorzichtig) wordt gebeurd het.. schrok me echt te pletter. Zo'n schaafbank of zo'n bank om contouren in hout te freesen zijn idd nog linker. Ik heb zo'n klein handfrees ding.. helemaal super op lange stukken maar vooral met kleine stukjes is het uitkijken.. je moet er niet aandenken wat er met je vingertoppen gebeurd bij zoveel toeren.

Heb trouwens ook met conventionele draaibanken gewerkt.. wat je (met alle tools eigenlijk) merkt is dat je steeds meer vertrouwd raakt en dan gaat het mis omdat je steeds dichter bij de klauwplaat gaat werken... weleens een behoorlijke 'tik' op flink wat toeren maar gelukkig nooit echte ongelukken.. :)
Het linkste wat ik ooit heb meegemaakt was met een stukje schuurpapier wat door een as werd 'gegrepen' dan slaat het vast en trekt het je hand mee.. gelukkig was ik alert en kon ik nog snel loslaten. Ook werk ik altijd in mijn shirt.. (te) lange mauwen zijn ook levensgevaarlijk.. dan kan er dus dit hieronder gebeuren.



Ik heb precies hetzelfde gehad met zo'n geleiderail + cirkelzaag. Alleen dat ding was van mijn vader. Wijze les: trek de zaag nooit en te nimmer ACHTERUIT als ie nog volop draait ...
 
Er ging niets zozeer mis, maar een mixsessie waar ik 10 minuten voor had gerserveerd om wat te fixen duurt inmiddels al 4 uur en ik vind nog steeds niet dat het perfect klinkt.... :stupid
 
Je hebt toch even een reset van je oren gedaan en n wandeling tijdens die 4u?
 
Update pc verhaal: na wat research losse onderdelen gekocht en.. volgens mij heb ik onder een steen gelegen. Pc is nagenoeg geluidsloos en die M2 plus SSD’s das fckn snel zeg. Paar seconden en windows up en running. Toch stiekem wel blij mee. Die ryzen processor is ook niet over zn nek te krijgen.
om mn synth aankoop drama te compenseren Omnisphere maar eens wat aandacht gegeven. Klinkt wat dun maar met de lage latency die ik hem nu kan laten draaien gaat ie uit door modulair analoog filter en terug de DAW in voor monitoring. Denk dat die Peak niet eens nodig is (voorlopig dan he)
 
Uren zitten besteden aan scaler2 en 't routen in ableton. Ik wil mijn masterkeyboard doen werken, scaler2, en samen midi uitspuwen naar de juno 60. Dat geluid wil ik in ableton opnemen. Dan krijg ik midi loops, geen audio, crashende ableton, of werkt wél maar toetsen duwen in scaler triggert geen synth. Kost me uren, die shit. yT uitspitten hoe anderen 't doen, je raadt t al, die doen vst triggeren, geen hardware. Weet weer waarom ik plug ins en kloten op je computer zo haat... en dat allemaal om een melodietje te vinden voor een trackje. Dan denk ik wer 'ik gooi alles buiten'
Morgen heb ik les theorie via een collega en ook zondag gaat iemand me helpen online. Benieuwd, wish me luck & courage :stupidwant ben bijna moedeloos
Misschien moet ik gewoon wegblijven van poly stuff. Dan is 't haalbaar
 
Misschien moet ik gewoon wegblijven van poly stuff. Dan is 't haalbaar

Jeetje maak je niet zo druk. Het gaat erom dat je plezier hebt.
Anyhow leer de triads (drie klanken) in major en minor.
Dat is echt niet zo heel moeilijk maar daar kun je al hele tracks mee maken.
 
Juist, plezier, heb 't allemaal aan de kant gelegd en ben de kelder ernaast aan 't opruimen. Het lijkt inderdaad teveel op iets dat ik moet en plezier is er niet aan vandaag. Morgen zie wel of die man met de triad route op helpt (vermoed van wel)
Thx flyweight
 
Gisteren een uurtje eerder van werk naar huis om 15:00 (ipv 16:00) met de motor:yamaha:, ben ik vanuit richting Roosendaal voorbij Moerdijk kan ik de A16 naar Dordrecht niet op, allemaal rode kruizen:frons:. Moest ik weer terug onderlangs via de A59 en A29 richting Numansdorp/Barendrecht om dan weer af te slaan richting Dordrecht. Al met al 1,5 uur extra gereden en dat tussen de auto's/vrachtwagens door, blij dat ik niet met de auto was8) Het was wel warm zonder doorwaai-jas8o)
 
Dan denk ik wer 'ik gooi alles buiten'

Stuur me dan even een PBtje eerst, dan koppel ik de remork aan. :P;)

Vandaag door mijn rug gegaan, again. En een plaat van onder de bestelwagen gereden op een stuk erg stug onkruid. Verder top.
 
Mijn voet betert niet. Ben er al 15 dagen mee thuis... das leuk voor de studio maar stemt me droef. Volgens dokter 6 weken geduld, maar zo lang kan ik de baas niet in de steek laten.
 
Eindelijk een laptop met ingebouwde floppy drive gevonden, is het nog niet goed genoeg voor Omniflop. He, leuk, ook een PCMCIA slot. Dus een Adaptec SlimSCSI adapter gevonden om de A5000 met Disky aan te hangen (want hee, ik heb alle verloopjes gewoon in huis!). Werkt dat niet met de Windows 7 die er op zit, een ook niet met XP die er wel op kan. Moet 98 of lager zijn, maar dat kan de laptop niet aan. Ik wil een Kamerenquete naar dat eindeloze gefuck van hardware-, software- en OS-makers. En smartegeld.
 
Vandaag even vergeten dat een tantaaltje blijkbaar toch niet bipolair is. Het tantaaltje was het niet vergeten...En ook hier geldt de wet van USB: het moet andersom, ongeacht hoe je het probeert. Die is dus naar de eeuwige rookvelden...Hij zat in de voeding van een camera. Met een beetje geluk is de camera niet stuk en verklaart het waarom ik beroerd beeld had. En gelukkig heb ik nog een tantaaltje op overschot, dus straks eens proberen nadat ik het plustekentje gevonden heb.
 
Deze week mijn minidisc speler voorzien van een vers riepje, gelukt en werkt weer
Riempjes in de UHER 4400 vandaag, maar hij valt stil tijdens opname... RWD doet ie ook enkel met hulp ...Bummer
Onderdelen besteld voor de revox a77 mkIV die ik scoorde op marktplaats, die werkt.
De revox a77 mkIII die ik woensdag kocht, is zo dood als een pier ondanks dat de verkoper zei dat ie helemaal werkt. Lulkoek want de zekering was stuk en een verse brengt geen leven.
Blijven bezig. ik wil een vette vari speed mod op die revox a77 mkIV maar ook dat zal me nog geduld kosten want ik ben niet genoeg onderricht om de remote met vari speed te maken ondanks schema...
Ben trouwens nog steeds thuis met die verstuikte voet, ondertss keelontsteking erbij én boel rugpijn. Aan muziek maken kom ik niet toe, ik probeer dan maar wat gear open te vijzen. Next up: jp 8080 verse arp tempo knop en een sync mod voor de DR 55
hopelijk kom ik nu even niet in deze draad/
 
Moet ik eens opzoeken dan. Die jarre
nog slecht nieuws. De artefact sync mod voor de dr55 werkt niet. Meer nog. De dr55 werkt niet (meer)
tja ben ook maar n leerling 8o)
 
Over deze heb ik het dus:

0721c8fad7e5a85600b6bfb1bed4adf2.jpg
 
Dat lijken mij B77's, de jongere broer van de mijne. Ik veronderstel dat die breder zijn dan de A77. Aan aan A77 hoort een enorme lip als je 'm wil 19 inch racken :) - Heb al gemeten.
 
Back
Top