Wat ging er mis met je dag vandaag?

10 min voor ik naar werk vertrek komt een werkman me vertellen dat hij in de cave de ramen gaat waterdicht maken en schuren. Vrouw begrijpt niet dat ik m wandelen stuur. Ze mogen er enkel werken als ik alles heb ingepakt en op hun vingers toekijk!
My God. Stel je voor dat ik vanavond thuiskom en er ligt schuursel op al mijn gear. Wat omgestompt spul hier en daar enz.wat gereedschap neergelegd op mijn zeldzaam spul. Horror
zegt mijn vrouw “maar ik ben hier toch” yeah sure.

Persoonlijk zou ik de ruimte leegmaken als er mensen aan de slag gaan.
 
De dag is pas begonnen, maar mijn grootste misser onlangs was met een DIY eurorack module (RYK M185).
Ik was heel secuur aan het solderen, stapje voor stapje alles bijhouden, want eenmaal vast is lastig loshalen op zo'n dubbelzijdige printplaat.
Ga ik toch de mist in met het meest eenvoudige onderdeel, de header voor de (voeding) flatcable.
Ik dacht aan het plaatje te zien dat ik naar de soldeerkant zat te kijken, dus ik heb hem met mijn stomme kop aan de verkeerde kant gemonteerd.
Groot probleem, omdat het een piggyback board was. :(
*(^%&^%*&%*%*(^% :stupid
Loshalen bleek echt mission impossible.
Toen maar afgenkipt en geprobeerd een nieuwe header te solderen op de soldeerpunten van de afgeknipte header.
Uiteindelijk toch gelukt, pfew...:o:
 
hey Roonan het plastic van de header had je er met een tang uit kunnen trekken en dan kun je hem andersom terug zetten.
Beetje laat maar goed:D
 
hey Roonan het plastic van de header had je er met een tang uit kunnen trekken en dan kun je hem andersom terug zetten.
Beetje laat maar goed:D

Daar had ik niet aan gedacht.
Weet ook niet hoe vast dat plastic zit. En dan is het nog de kunst om de pinnen allemaal netjes op dezelfde hoogte terug te duwen, zonder dat er teveel soldeer aan blijft plakken.
Lijkt me een werkbare oplossing, maar niet heel eenvoudig.
Ik heb wel zo'n mechanische tinzuiger en dat werkt enigszins, maar bijvoorbeeld geen kopermatjes (hoe heet zoiets eigenlijk).

Het zit nu zo
468CDE15-0BB1-4F8B-96CD-AFECCBD10B68.JPG
 
Persoonlijk zou ik de ruimte leegmaken als er mensen aan de slag gaan.

snap ik. Heb echter geen plek en opbouwen kost me een half jaar minstens aan bekabeling en patchbays uitvlooien enz enz
 
Gisteravond mijn eerste cassete tape loopje gemaakt. Ik wou 'm lang maken, dat lukte niet, paar UUR later was de korte klaar. Ja je leest 't. UREN dus.
Vervolgens eindelijk in de 4 track cassette recorder. Stopt die regelmatig met spelen (ik vermoed omdat de weerstand te licht is tov een andere cassette, of omdat ik een defect heb in de aankoop, was first try)
anyway, alweer reden genoeg om hier te posten. - wordt vervolgd (maar hopelijk in 't topic TRACK ipv hier hehe) :kont:
 
Ik heb nog meer te ijsbehren, m'n pro-1 lijkt cv niet te werken en zie dat er veel geklep is op youtube dat die van hun ook niet werkt. Heb alles geupdate, niks werkt.
O, moest repeat/ext uit zetten. Er werkt meer nu.
 
Laatst gewijzigd:
heb ik ook altijd voor met de pro 1: als je een knopje verkeerd hebt is ie dood :D
 
Genoeg gespaard en al 2 weken alle filmpjes aan het kijken om een keuze tussen peak, rev2, teringer poly d of digitone keys te maken...begeeft mn pc het. Nu werk ik niet ITB maar is wel het hart voor opnames. Nu geld uitgeven aan een pc wat gewoon niet leuk is als je je oog op iets anders gericht had. En mn vrouw wil de tuin laten doen. Wat moet een man met een mooie tuin zonder polysynth? Zitten en naar de lucht staren en de faktuur van je nieuwe pc zeker.
 
Koop voor de pc een ssd samsung t5 en je kan weer voort als de schijf de oorzaak is. Kost je pakweg 100 euro.
 
Gisteren even een ongelukje met de zaagtandjes van mijn cirkelzaag, omdat ik te snel wilde. Ben bezig met een (zwevende vloer) te zagen van MDF. Daarvoor heb ik zo'n handige cirkelzaag + geleiding. Had em niet goed in de geleiding waardoor de tanden in de geleiding zaagde.. dan pas merk je hoe krachtig zo'n ding is. Gelukkig had ik em goed vast en zit het ding vol beveiligingen dus bleef het beperkt tot wat beschadigingen.. (zie foto).

IMG_20200611_101424.jpg


Vanavond de laatste 2 platen bij het deurkozijn op maat maken, dan heb ik deze fase gelukkig afgerond.. en kan ie er weer helemaal uit om de steenwol eronder te stoppen.. wish me lucht :D
IMG_20200611_103310.jpg
 
Genoeg gespaard en al 2 weken alle filmpjes aan het kijken om een keuze tussen peak, rev2, teringer poly d of digitone keys te maken...begeeft mn pc het. Nu werk ik niet ITB maar is wel het hart voor opnames. Nu geld uitgeven aan een pc wat gewoon niet leuk is als je je oog op iets anders gericht had. En mn vrouw wil de tuin laten doen. Wat moet een man met een mooie tuin zonder polysynth? Zitten en naar de lucht staren en de faktuur van je nieuwe pc zeker.

Ik voel je pijn...! =(
Zou hetzelfde hebben..
 
Genoeg gespaard en al 2 weken alle filmpjes aan het kijken om een keuze tussen peak, rev2, teringer poly d of digitone keys te maken...begeeft mn pc het. Nu werk ik niet ITB maar is wel het hart voor opnames. Nu geld uitgeven aan een pc wat gewoon niet leuk is als je je oog op iets anders gericht had. En mn vrouw wil de tuin laten doen. Wat moet een man met een mooie tuin zonder polysynth? Zitten en naar de lucht staren en de faktuur van je nieuwe pc zeker.

oei.. dat is idd balen.
Schrale troost.. als een PC helemaal niets meer doet is het vrijwel altijd de voeding.. en die koop je voor 'n paar tientjes.;)
Heb ook weleens een voeding gehad waarop het leek of ie werkte maar geen beeld, bleek bij uitzondering ook een defecte voeding.. maar veelal is het vaak het Moederboard. Ook dat is nog wel op te lossen maar vaak een enorm gedoe met drivers herinstalleren bij vervangen.. of je moet hetzelfde type vinden. Maar alles in een PC wat kapot gaat is te vervangen :)
 
Laatst gewijzigd:
Gisteren even een ongelukje met de zaagtandjes van mijn cirkelzaag, omdat ik te snel wilde. Ben bezig met een (zwevende vloer) te zagen van MDF. Daarvoor heb ik zo'n handige cirkelzaag + geleiding. Had em niet goed in de geleiding waardoor de tanden in de geleiding zaagde.. dan pas merk je hoe krachtig zo'n ding is. Gelukkig had ik em goed vast en zit het ding vol beveiligingen dus bleef het beperkt tot wat beschadigingen.

Oei, gelukkig geen letsel.
Je zal ze de kost moeten geven die al een vinger of meer zijn kwijtgeraakt.
Ik ben twee keer met m'n vingertop in de schaafbank terecht gekomen, gelukkig elke keer alleen een haal in het vlees wat weer aangroeit meer het had ernstiger kunnen zijn.
 
Oei, gelukkig geen letsel.
Je zal ze de kost moeten geven die al een vinger of meer zijn kwijtgeraakt.
Ik ben twee keer met m'n vingertop in de schaafbank terecht gekomen, gelukkig elke keer alleen een haal in het vlees wat weer aangroeit meer het had ernstiger kunnen zijn.

Ja, gelukkig geen letsel. Heb het ding eigenlijk pas in gebruik, niet aan gewend en dan net als je te makkelijk (onvoorzichtig) wordt gebeurd het.. schrok me echt te pletter. Zo'n schaafbank of zo'n bank om contouren in hout te freesen zijn idd nog linker. Ik heb zo'n klein handfrees ding.. helemaal super op lange stukken maar vooral met kleine stukjes is het uitkijken.. je moet er niet aandenken wat er met je vingertoppen gebeurd bij zoveel toeren.

Heb trouwens ook met conventionele draaibanken gewerkt.. wat je (met alle tools eigenlijk) merkt is dat je steeds meer vertrouwd raakt en dan gaat het mis omdat je steeds dichter bij de klauwplaat gaat werken... weleens een behoorlijke 'tik' op flink wat toeren maar gelukkig nooit echte ongelukken.. :)
Het linkste wat ik ooit heb meegemaakt was met een stukje schuurpapier wat door een as werd 'gegrepen' dan slaat het vast en trekt het je hand mee.. gelukkig was ik alert en kon ik nog snel loslaten. Ook werk ik altijd in mijn shirt.. (te) lange mauwen zijn ook levensgevaarlijk.. dan kan er dus dit hieronder gebeuren.

 
Een mooi rechthoekig gat voor een switch gemaakt, precies de goede maat. Ook precies aan de verkeerde kant van het complexe frontpaneel. Zucht.
 
Back
Top