Wat ging er mis met je dag vandaag?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.569
Locatie
Streek rond Herentals - België
Wou vandaag wat jammen met de gear. Dacht eerst de Maschine MKI controller toch maar eens aan de praat te zien krijgen, de MKIII heeft 't al een jaar in zijn plek gedaan, wat volgens NI gaat met de nieuwste software. Halve dag verder, MK1 werkt op 2 vd 3 computers (beiden kelder). Dan denk je 'woohoo' maar nee, de computer die er toe deed vertikt 't de controller te zien en ik heb alles gepoogd wat er te testen viel. Had zo fijn geweest om in de woonkamer ook Maschine te kunnen gebruiken als ik boven ben ipv in de cave. De oude computer beneden is al LANG aan 't updaten en dan maar hopen dat de interne schijf wat meewil want ik had er al eerder een externe SSD voor om op te draaien (maar die is zo klein dat ik 'm niet meer kan vinden) :stupid

DUSS niks gejammed met de gear, DUH
Maar genoeg over mij, wat ging er mis met jou dag?
 
Ik heb een aardejack op mijn bananensysteem gezet. En daarbij in de soldeerbout geknepen. Dat gebeurt voorlopig niet weer. En daarna vast wel nog eens.

Eindeljjk een laptop met een floppydrive gevonden. Werkt helemaal goed. Maar niet met Omniflop. Dus die tas met 120 floppies moet nog even wachten.

Defecte Modcan CV recorder blijkt prima te werken bij reparateur. In mijn SixPack doet -ie toch helemaal niks.

Gelukkig doet mijn akoestische gitaar het nog.
 
Ah, een topic waar ik elke dag weer aan kan bijdragen. Nieuwe geluidskaart gekocht, RME digiface USB ipv de behringer FCA1616. Nieuwe snakes besteld, ADA8000s gekocht, heel de boel aan de mixer aangesloten. Ook meteen een E-RM midiclock gehaald want had vaak last van dat de clock niet goed steady liep, zowel vanuit mn Rytm als ook uit ableton niet. Enfin, ding na 1 week binnen (thx dhl), synths aangesloten en gas er op. Dacht ik.

Vergeten dat bij vervanging van de FCA1616 ik dus geen midi interface meer heb en niet meer in ableton kan sequencen :stupid

dus als iemand nog een simpel betrouwbaar midi interfaceje te koop heeft :) puur om usb -> midi out / midi in te gaan.


Gelukkig gister wel weer sinds maanden de basgitaar opgepakt na bovenstaand gezeik, dat was dan weer wel leuk:okdan:
 
Recente fails:
- Denken dat de OB6 vaak gecalibreerd moet worden omdat ie erg vaak vals is. Probleem isoleren tot pitch bend. Denken aan fabricagefouten, reparatiehorror. Zoeken online naar mogelijkheden om deze reparatie zelf uit te voeren. Ontdekken dat in de manual gewoon een procedure staat om pitch bend te calibreren. Fail 1: hier letterlijk maanden mee emmereren. Fail 2: dit is mijn derde DSI synth EN IK HEB DEZE PROCEDURE IN HET VERLEDEN VAKER GEDAAN. :stupid
- Denken dat mijn audio interface kuren heeft want regelmatig dropouts en storing. Terug te herleiden naar vaste tijdstippen. Blijkt te zijn omdat iedere avond rond mijn vaste muziektijden op de achtergrond een backup wordt gedraaid. Fail: IK HEB DIE TIJDEN ZELF INGESTELD. :stupid
 
Altijd als ik Behringer berichten zie:stupid.Alhoewel ik erg benieuwd ben naar die 2600 clown!
 
Meer iets in de trant van: jammer dat ‘t niet werkt zoals ik wil..

MIDI merger (4 naar 1) gekocht incl. adaptor.
Wil ik aansluiten op een MIDI splitter, zodat ik makkelijk met een MIDI keyboard èn een aparte sequencer verschillende bakjes kan aansturen.
Alleen geeft de MIDI merger (blijkbaar) te weinig stroom af om de MIDI splitter te laten werken.. :frons:

Ben benieuwd of ik de merger ooit nog voor iets anders kan gebruiken.. :erm:
 
De nieuwste versie van Celemony Melodyne ondersteunt geen windows7 meer en krijg ik niet aan de praat. Heb er al ergere dagen opzitten ;)
 
Ah, een topic waar ik elke dag weer aan kan bijdragen. Nieuwe geluidskaart gekocht, RME digiface USB ipv de behringer FCA1616. Nieuwe snakes besteld, ADA8000s gekocht, heel de boel aan de mixer aangesloten. Ook meteen een E-RM midiclock gehaald want had vaak last van dat de clock niet goed steady liep, zowel vanuit mn Rytm als ook uit ableton niet. Enfin, ding na 1 week binnen (thx dhl), synths aangesloten en gas er op. Dacht ik.

Vergeten dat bij vervanging van de FCA1616 ik dus geen midi interface meer heb en niet meer in ableton kan sequencen :stupid

dus als iemand nog een simpel betrouwbaar midi interfaceje te koop heeft :) puur om usb -> midi out / midi in te gaan.


Gelukkig gister wel weer sinds maanden de basgitaar opgepakt na bovenstaand gezeik, dat was dan weer wel leuk:okdan:
Terwijl je de Digiface voor audio gebruikt kun je de FCA1616 ook gewoon aansluiten maar dan gebruiken als midi interface.. :eureka:
 
Soms ontstaan mijn beste inspiraties door foutjes.
Ik merk dat bij m'n eerste hardware synth (voorlopig ook de enige), de moog subsequent 37, die factor erg goed werkt.
Je moduleert per ongeluk een andere destination dan gepland en denkt : vet!
Happy accidents noemen ze dat bij Moog

Maar daar doel je waarschijnlijk niet op.

Wat ging er onlangs mis bij mij:
- Ik had last van een midi loop tussen m'n subsequent 37, de daw (en dus weer terug) waardoor ik een vreemde extra aanslag hoorde. Ik heb aan ongeveer elk knopje gedraaid op zowel m'n daw (midi instrument) als op het paneel van de s37 en een uurtje later bedacht ik me dat ik mogelijk de uitgaande midi even uit moest zetten in de daw.
(had ik nog maar een paar keer eerder gehad....)
- Reason hikte met enige regelmaat, waardoor de clicktrack ineens een tel oversloeg. Heel handig als je met de band speelt....
Het bleek dat er een DELL programma draaide op de laptop wat eens in de 30 minuten een logbestand wegschreef. Ik heb een dag lang processen gemonitord op m'n laptop voordat ik daar achter kwam. Het loopje wat toen speelde (in Reason) komt me nu wel ongeveer de strot uit. (programma deïnstalleren en halleluja)
- Ik heb onlangs de 15% kortingscode hier gemist van Bax..... K.... Dat had me heel wat pecunia's gescheeld.
 
Terwijl je de Digiface voor audio gebruikt kun je de FCA1616 ook gewoon aansluiten maar dan gebruiken als midi interface.. :eureka:

Dat klopt, die staat echter te koop en als die weg is, heb ik alsnog een vervanger nodig.
 
ben net 2x gestoken in men been door een rotmug,en ik kan ze niet vinden..
 
ben net 2x gestoken in men been door een rotmug

Het had ook je balzak of je oog kunnen zijn...
 
Als ze 2 keer heeft gegeten laat ze je met rust, voldaan.

ik kan al dagen mijn bed niet uit. Doe dus niks voor mijn late shift. Nog 2 dagen en dan vrij... hopelijk verderwerken aan mijn laatste track, die flard vocals blijft loopen in mijn hoofd tot verveeling toe.
 
Wou vandaag wat jammen met de gear. Dacht eerst de Maschine MKI controller toch maar eens aan de praat te zien krijgen, de MKIII heeft 't al een jaar in zijn plek gedaan, wat volgens NI gaat met de nieuwste software. Halve dag verder, MK1 werkt op 2 vd 3 computers (beiden kelder). Dan denk je 'woohoo' maar nee, de computer die er toe deed vertikt 't de controller te zien en ik heb alles gepoogd wat er te testen viel. Had zo fijn geweest om in de woonkamer ook Maschine te kunnen gebruiken als ik boven ben ipv in de cave. De oude computer beneden is al LANG aan 't updaten en dan maar hopen dat de interne schijf wat meewil want ik had er al eerder een externe SSD voor om op te draaien (maar die is zo klein dat ik 'm niet meer kan vinden) :stupid

DUSS niks gejammed met de gear, DUH
Maar genoeg over mij, wat ging er mis met jou dag?

Al die hardware daar en waar heb je gezeik mee? Juist ja, de computer:D.
Ik heb bewondering voor je drang om met Maschine te willen werken. Die flikkerde ik hier al een hele tijd geleden op 2dehands.be:duivels:.
 
10 min voor ik naar werk vertrek komt een werkman me vertellen dat hij in de cave de ramen gaat waterdicht maken en schuren. Vrouw begrijpt niet dat ik m wandelen stuur. Ze mogen er enkel werken als ik alles heb ingepakt en op hun vingers toekijk!
My God. Stel je voor dat ik vanavond thuiskom en er ligt schuursel op al mijn gear. Wat omgestompt spul hier en daar enz.wat gereedschap neergelegd op mijn zeldzaam spul. Horror
zegt mijn vrouw “maar ik ben hier toch” yeah sure.
 
Wou vandaag wat jammen met de gear. Dacht eerst de Maschine MKI controller toch maar eens aan de praat te zien krijgen, de MKIII heeft 't al een jaar in zijn plek gedaan, wat volgens NI gaat met de nieuwste software. Halve dag verder, MK1 werkt op 2 vd 3 computers (beiden kelder). Dan denk je 'woohoo' maar nee, de computer die er toe deed vertikt 't de controller te zien en ik heb alles gepoogd wat er te testen viel. Had zo fijn geweest om in de woonkamer ook Maschine te kunnen gebruiken als ik boven ben ipv in de cave. De oude computer beneden is al LANG aan 't updaten en dan maar hopen dat de interne schijf wat meewil want ik had er al eerder een externe SSD voor om op te draaien (maar die is zo klein dat ik 'm niet meer kan vinden) :stupid

DUSS niks gejammed met de gear, DUH
Maar genoeg over mij, wat ging er mis met jou dag?

Is het probleem misschien dat de MK1 driver niet is geïnstalleerd? Die installeert niet meer automatisch met de Maschine software, namelijk. Dat moet apart.

Hier kun je hem vinden: https://www.native-instruments.com/en/support/downloads/drivers-other-files/
 
Driver. Klopt, op 2 vs 3 werkt het. Op nr 3 die osx 10.14 draait niet, tot verveelens toe gepoogd maar helaas.
 
Driver. Klopt, op 2 vs 3 werkt het. Op nr 3 die osx 10.14 draait niet, tot verveelens toe gepoogd maar helaas.

Je hebt de goede driver?

Want OSX 10.4 is geen Intel Mac, maar nog PowerPC, dus je moet een driver hebben die daar geschikt voor is.
 
Back
Top