Hoe krijg je deze sound: Stephan Bodzin?

aah ja ok. het klinkt wel dikkig ja, maar of dit nou met plugins echt niet te benaderen is... er zit veel beweging in, dat moet je er dan allemaal in gaan proggen en dat moet allemaal maar kunnen ook natuurlijk. maar sommige plugs klinken ook echt tering goei tegenweurdig en als je dat kan combineren met syntheseskills en veel modulatie dan krijg je een hoop voor elkaar. ik kan dat allemaal niet sowieso dus ik koop liever dure bakken :D
 
aah ja ok. het klinkt wel dikkig ja, maar of dit nou met plugins echt niet te benaderen is... er zit veel beweging in, dat moet je er dan allemaal in gaan proggen en dat moet allemaal maar kunnen ook natuurlijk. maar sommige plugs klinken ook echt tering goei tegenweurdig en als je dat kan combineren met syntheseskills en veel modulatie dan krijg je een hoop voor elkaar. ik kan dat allemaal niet sowieso dus ik koop liever dure bakken :D

Ik zeg ook wel dat je het kan benaderen met een plugin of bv digitale fm synth.
Maar een fender twin plugin of een echter federtwin klinken niet hetzelfde.

bombario werkt alleen met plugins en wat je hier hoord is dikke hardware.
dus als hij meer smerigheid zoals dit wilt is de aanschaf van wat analoog the way.
alternatief is 'benaderen' met plugins evt met echte distortion drive van een pedaal of mixert.
 
We zitten naar een OPUS 251 codec te luisteren. Dus software kan het maken }:| Dat is mijn mening. Misschien vloeken in de kerk en als ik ooit geld heb komen die dure analoge bakken er toch ook wel ;)
 
nou ja dat is natuurlijk zo. niets klinkt als mn matriarch, of als mn modular of bassman ghehe. vooral analoge filters doen hun werk. buizen shit, analoge fx. oscs niet zo belachelijk veel behalve als je gaat moduleren of shapen. soms is t een samenloop die wel benaderbaar is, soms niet. mn culture vulture kan een steriele plug ook opfluffen etc.dt vind ik nou niet de typische sound die je niet kan maken met plugs, maar dr zit zeker iets vettigs in wat vrij lastig wordt
 
De originele sound dubbelen op een andere track,daar zet je bbdelay (weinig doubler) + eq + disto + bbdelay (langere feedback/delay om aan te pappen) + weinig reverb + eq ,met de eerste eq snij je alle onnodige overlap freq weg en boost je de lo mids,hier en daar uit notchen ,met de tweede eq ballanceer je weight en trim je de high mids/highs.
 
De originele sound dubbelen op een andere track,daar zet je bbdelay (weinig doubler) + eq + disto + bbdelay (langere feedback/delay om aan te pappen) + weinig reverb + eq ,met de eerste eq snij je alle onnodige overlap freq weg en boost je de lo mids,hier en daar uit notchen ,met de tweede eq ballanceer je weight en trim je de high mids/highs.

Zo, dat klinkt uitdagend. Ga ik eens proberen :okdan:
 
Weet je als je dit met een plugin kan bereiken maar met een analoge bbd delay dan heb je igg die gruisige laag.
de bbd zit ook wat time mod op voor de langzame detune.
 
Ik weet nog steeds niet welke sound het nu over gaat :) ik hoor volgens mij wel iets van 4 verschillende sounds die voor stab of pad door kunnen gaan. Of misschien is dat de clou, meerdere laagjes maken

Die gruizige :) Ik zou hem ff samplen en door Padshop heenhalen ;)
 
Ik weet nog steeds niet welke sound het nu over gaat :) ik hoor volgens mij wel iets van 4 verschillende sounds die voor stab of pad door kunnen gaan. Of misschien is dat de clou, meerdere laagjes maken

het geluid met lange sustain en langzame attack.
op bv 3:20 Pad/stab.
helpt dat?
 
Wat bij stephan bodzin typische leads ook vaak is dat er een extra oscillator 7 semitones hoger staat. Misschien dat dit ook is bij de sound die jij zoekt.
 
Bombario, als je veel tijd aan je muziekhobby besteedt en op zoek bent naar een wat dikker geluid, dan loont het wel om eens te kijken naar wat analoge hardware bakken.
 
Ja goed gedaan leuk dat je dit zo effe doet:okdan:. Klinkt goed maar geen analoge distortion denk ik. Ben inmiddels erg gaan houden van die track.:)
 
Dit vind ik lekker klinken hoor :okdan: Welke synth is dit?

j0ris: het grootste probleem is niet eens geld, maar ruimtegebrek. Het huis zit vol! Later, als ik groot en rijk ben :D

Ik heb dit in bitwig in de grid gedaan. Het is idd Noise en een supersaw, filter en distortion. Heel weinig resonance. Verder een tape delay (Valhalla) en veel saturation. Zou in een capabele soft synth het zelfde resultaat moeten geven.

Ik kan voor de gein ook een zelfde patch maken volledig analoog. Ander keertje :)
 
Back
Top