Rave 909 (the Rise of DJ Bob) (Early Rave)

Child of arT

Ouwe rot
Lid sinds
27 Maart 2011
Berichten
1.946
Locatie
Heemstede.


Weer een early rave track af! Het is wel duidelijk waar de drums vandaan komen. Ik heb variaties gemaakt gebaseerd op de 909 kick, het zijn een soort 'hoovers' in combinatie met de kick. De lead komt uit de D-05. Ik ontdekte in de D-05 een preset die ik meteen herkende van een vroegere track: Sequential - Psychotronic (Techno Trance 2 cd). Die heb ik dus meteen gebruikt. Bij het comprimeren begon mijn compressor meteen te pompen op de kick, altijd een leuk effect. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
 
Inderdaad, een early rave feel.. waar ik destijds al niet van hield. Dit is puur een kwestie van smaak. Die sirene-achtige synth is er teveel aan, ik krijg er zenuwen van en geen goed gevoel bij. Technisch is ie wel heel erg goed, maar zoals ik zei : hier gaat het om een kwestie van smaak. Omdat je zo'n goeie productie hebt neergezet, gaf ik je een like.. maar ervan houden, niet echt. Sorry. :o:
 
Op zich wel wijs, maar je hoort de kick niet, ik zou de kick veul harder zetten. Succes man.
 
dat hele stop and go gebeuren t/m minuut 1 mag je van mij er wel uithalen..
Zeker oldschool.Maar zou niet misstaan op een underground Rave party:smeris:
 
De één vind de lead een sirene, de ander vind de kick niet lekker in de mix zitten en de ander vind het intro niet goed. Eigenlijk wordt in 3 posts mijn hele track onderuit gehaald! Nou kan ik wel tegen kritiek en het heeft me inspiratie gegeven om in de toekomst een soort remix te maken met al de ingrediënten die in deze track zitten. Ik laat deze versie wél staan op SoundCloud, misschien moet je hem 2 of 3 keer beluisteren (met name de 1e minuut). Toch bedankt voor de opbouwende kritiek!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top