Come On & Dance (electrofunk)

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
689
Locatie
Den Haag
Ik heb een tijdje terug eens wat samples gevonden van de Linn LM-1, dit zouden de originele sounds zijn van de eerste zoveel exemplaren van deze legendarische drummachine. Later zouden de samples vervangen zijn, als ik het goed heb begrepen.

Afijn, ik heb vervolgens geprobeerd om er een beetje Prince-achtige electrobeat van te maken. En heb daarna meteen maar wat synth bas, stabs, een ROMpler slaggitaartje en een lead toegevoegd. En toen ook nog besloten om (ja ja...) eens een stukje zang erbij op te nemen, om eens te kijken hoe dat allemaal zou gaan met mijn nieuwe geluidskaart. De zang was lastig om te doen want ben (ahum) niet de beste zanger. Zie de zang dus meer als guide vocal voor iemand die écht kan zingen.

Het resultaat is hier te beluisteren. (ps: als de track ineens weg is, dan staat er verderop in het draadje een update)

 
Hey Geoffrey, mooie funky track. Ik vind de stem mooi, maar mag wat meer "on top".. hij wordt nu wat naar achter gedrukt. Ook de claps staan redelijk luid en klinken wat repetitief. Voor de rest: prima track.

Well done!

Gloomy :)
 
Dat wist ik niet van die LM-1, weer iets bijgeleerd. Het geheel klinkt zeker fris. Alleen de basslijn, klinkt mij erg hard. Wat ik vaak doe is wat chorus erover, om het wat te verzachten en open te trekken + juiste EQ en compressie.
 
Nice track,zoals hierboven bass en stem

stem moet uitshijnen,voor de baslijn wat je kan doen is hem dubbelen,de ene zonder 'buzz' de andere zoals die nu is, en dan geautomatizeerd morphen tussen de twee,en dynamisch dozeren,nu heb je dat 'gezoem' van begin to einde track aan zelfde level.
 
Bedankt allen voor de feedback. :halleluja En het fijne is dat ik er ook meteen wat mee heb gedaan! Ik heb de oude versie nu vervangen door een nieuwe (gewoon bovenaan in deze thread).

De twee extra claps (die allebei 1 keer per maat ingezet worden, met veel reverb erop) heb ik nu anders gepand en tevens de linker extra clap wat zachter gezet en de rechter juist iets harder. Voor mij lijken ze nu meer in balans. De vocal staat bijna 2 dB harder en komt daardoor nu wat meer naar voren. Door mijn onzekerheid over de zang had ik deze inderdaad denk ik wat te zacht gezet.

Verder heb ik de bas anderhalve dB zachter gezet en er een lichte Juno chorus op gezet. Ik had eerst de chorus harder gezet (mix knop) en het effect klonk toen heftiger, maar vond het toch wat teveel van het goede en heb uiteindelijk ervoor gekozen om het effect er vrij minimaal op te zetten.

Het zijn allemaal vrij subtiele veranderingen, maar het nummer is er hopelijk wel weer iets op vooruit gegaan.
 
Toffe track. Misschien je stem nog door een talkbox halen voor dat ultieme 80's gevoel.
 
Ik heb m'n trainingspak aangetrokken en ben gaan breakdancen.

Leuk nummer. Vind de zang prima passen bij de gruizige baslijn.
 
De amount of distortion had wat minder gemogen maar petje af man ,very close to the sound of Prince!
:okdan:
 
De amount of distortion had wat minder gemogen maar petje af man ,very close to the sound of Prince!
:okdan:

Dank je voor deze comment! En je hebt benoemd wat mij nog een beetje dwars zat maar waar ik de vinger niet goed op kon leggen. Ik heb de saturation nu een beetje teruggeschroefd en ook wat minder hoog erbij ge-EQ'd. Volgens mij klinkt ie nu inderdaad evenwichtiger en minder scherp/kapot. Ik heb meteen even een update gepost van de track (boven).
 
Ow ja ! Ik ben zowaar een beetje :D (groen) Ik heb een reesem opmerkingen, maar die laat ik nu achterwege. Well done. :halleluja Ik ga jouw track pikken en opnieuw maken denk ik. Denk ik. (het moet eerst slecht weer worden)

Laat mij raden, je hebt in het zonnetje flesjes Heineken gedronken en nu lukt het typen even niet meer zo goed? }:|

Ben wel benieuwd wat je eigenlijk wilde zeggen, haha! Ik hoor het graag.
 
Back
Top