Nature-Oscillator

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.514
Locatie
Zeist


Een fascinerend programma van de maker van Virtual ANS. Maar helaas krijg ik het op mijn computer niet aan de praat. Werkt dat alleen met een webcam?
 
Ben niet zo van de smartphone, maar dit lijkt me leuk om het daarop te hebben.
 
Ja - ik moet ook niets van die telefoonverslaving hebben :beard:, maar er verschijnen wel steeds meer interessante audio programma's waar je zo'n ding voor nodig hebt om ze op te kunnen draaien. Misschien bestaat er een gratis (Linux) alternatief dat hetzelfde kan - een zelf aangeleverd plaatje omzetten in geluid? Of wellicht kan de Virtual ANS dat ook - nog niet geprobeerd.
 
Misschien bestaat er een gratis (Linux) alternatief dat hetzelfde kan - een zelf aangeleverd plaatje omzetten in geluid? Of wellicht kan de Virtual ANS dat ook - nog niet geprobeerd.

:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja :dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::mega::mega::okdan: Het kan! Het kan! Dit opent grootse perspectieven....
 
Ja - maar daar kreeg ik geen eigen plaatje in geladen, bij Virtual ANS gaat dat wel.
 
Het werkt hier wel. Hij opent standaard de webcam. Je moet wel `START_LINUX_X86(_64)` gebruiken.

Het stomme is alleen wel dat je alleen camera 0 tot 7 kunt gebruiken, terwijl ik mijn v4l2loopback devices op 10 en 11 heb zitten.
 
Het probleem is alleen dat ik geen webcam heb, en daar ook helemaal niet aan wil beginnen. Ik hecht aan mijn privacy, en wens geen camera's in mijn woning die eventueel ook door kwaadwillenden kunnen worden aan- of uitgezet. Het programma op zich zal best werken. Overigens is het al opgelost, want in Virtual ANS kun je wel eigen plaatjes invoeren. Echter wel met de beperking dat het plaatje dan lineair wordt doorlopen en niet langs een gekozen pad door het plaatje. Maar goed ik ga voorlopig weer even met Virtual ANS verder. Zie daarvoor: https://www.synthforum.nl/forum/muzi...synthese/page4
 
Laatst gewijzigd:
Met v4l2loopback kun je een andere video-bron tot virtuele "webcam" device maken.
 
Heb even gekeken en het programma vanuit de repositories geïnstalleerd. Maar bij mij werkt het niet en ik kan ook geen info over een (mogelijke) webcam op mijn computer vinden. Is niet zo'n ramp. Ik wil niet teveel in de richting van video experimenten afdwalen.
 
Kijk - daar heb je het al. Zo rol ik dan van het een in het ander, en voordat ik het weet ben ik niet eens meer met geluiden (laat staan met muziek) maar met video perikelen bezig. In elk geval heb ik de dingen met die naam vanuit de repositories even geïnstalleerd gehad, wat echter geen enkel merkbaar verschil maakte. Ook was er via de terminal niets over de mogelijkheid van een webcam op mijn computer te vinden. Dan ga ik maar liever weer verder met Virtual ANS en de fractal programma's waar ik nu wel mee uit de voeten kan.
 
Back
Top