The Behringer MonoPoly.

safe_imagae.php.jpeg


 
Buiten de Deepmind heeft Behringer altijd een desktop óf keys versie gehad, nooit beiden (tenzij ik iets gemist heb!), dus ik vrees er voor. Er is altijd de optie om er eentje zelf aan te passen, zoals mensen bij de minilogue of ms20 regelmatig doen, maar daar zou ik zelf niet aan beginnen... Zeker niet aangezien dit toch een hogere prijsklasse is dan de mono's van Behringer.


misschien moet ik maar heel hard geen roepen waarom er geen desktop versie is op Facebook. Daar lijken ze nogal gevoelig voor te zijn. :P
 
misschien moet ik maar heel hard geen roepen waarom er geen desktop versie is op Facebook. Daar lijken ze nogal gevoelig voor te zijn. :P

En vraag eens of ie er geheugens ook kan instoppen.
 
Vince Clarke moet je niet te serieus nemen. Die zei in een vergelijking met de Monofone Profeet van Dave Smith dat hij de Moog Little Phatty niet analoog vond klinken. Hij zwoer ook bij de timing van analoge sequencers, maar als je die hangt aan een digitale klok (midi naar cv) gaat die timing wel verloren. Het trumpiaanse taalgebruik in zijn bespreking van de Mono/Poly viel me op en ik had niet het idee dat hij veel aandacht aan het instrument had besteed.

Het is inderdaad een kwestie van smaak en wat je ermee doet.

Onbruikbare synthesizers bestaan dan ook niet. Er is is altijd wel iemand die er iets creatiefs mee kan. Als Behringer er brood in ziet, moeten er wel veel liefhebbers van de Mono/Poly zijn.
 
Mono/Poly een karakterloos instrument??? Men heeft geen idee. Die bak heeft onwijze sweetspots en werk modi in zowel parafoon, mono als chord modus.. Scheuren, zagen, beuken, knisperen, glitchen.... je trekt t er allemaal uit. Alles behalve creamy pads!! Dat filter is by far een van de beste analoge filters die ik in m'n arsenaal heb.. Zowaar eentje waar de resonantie met een kwartslagje omhoog echt een dikke scheut warmte en mojo toevoegt. Dat de monopoly niet zulke dikke oscilators heeft als een sh101, zeker waar, maar je hebt er dan ook 4 waarmee je je gehele frequentie spectrum kunt opbouwen.. Ik ben nog niet eens over die gestoorde sequencer upgrade van Tubbutec begonnen voor de MP... Parafone modus, random oscilator step switches.. Man.. zet die Crossmod op de sinus golven en je zit qua klank in een soort modulair spectrum... Het is een all in on 1 electro monster!! En hij klinkt echt strak en fris voor z'n tijd..
Die behringer klinkt niet als een monopoly afgaande op de videos... Is het een toffe bruikbare bak? Sure... Als je niet weet wat de echte mojo van een origineel is.. Lekker boeie!! Gewoon tracks mee bouwen.
Dit hele album is vrijwel allemaal MonoPoly. Chords, Bassen, Arps, Effecten name it... Die azijnpisser van een Clarke had effe aan een paar knoppen moeten draaien.. :dubbel:
https://www.delsinrecords.com/release/6735/versalife/manifold
 
Behringer

We’re getting ready to ship the long awaited MonoPoly. Eric from the reputable French magazine Audio Fanzine is testing one of our pre-production synths.
Anyone excited about this synth?
 
Ben ook zo klaar met GAS maar deze lijkt me wel erg leuk...
De model D kriebelt ook nog steeds, heb me nog weten in the houden

Heb hem binnen (voor onder de 250,-), best onder de indruk. Doe het gewoon, ga je geen spijt van krijgen.
 
<nvmind deleted>
 
Model D he, niet de Monopoly... Maar niettemin...
 
Back
Top