The Behringer MonoPoly.

safe_imagae.php.jpeg


 
Persoonlijk hou ik niet zo van dat poppy 80's synth geluid, op dat gebied vind ik de monopoly ook een wat dun klinkende synth.

Maar voor Ambient, is het prima geschikte bak en beter dan menig andere synth uit die tijd.

 
Wat cool is,is dat het groter is dan die andere kleine doosjes,als je het KB eraf rukt heb je een normal-size desktop :eureka:
 
Vince Clarke was blijkbaar niet zo onder de indruk van het origineel in 1982: http://www.muzines.co.uk/articles/korg-monopoly/4603
Met alle respect voor de man en zijn werk, maar ben het op aantal punten niet met hem eens. Ik zou zijn review niet als DE maat nemen vwb de Monopoly.

"The packaging is good, it's very compact for what it does, but I found problems understanding the modulation section" <- ligt toch echt aan Vincent, niet aan de MP noch het manual

"The manual's not very descriptive and it looks daunting when it first arrives. I fiddled around with all the knobs for ages, but it didn't seem to make any major changes" <- idem, dit is zijn probleem niet die van de MP noch het manual. Mij lukt dat wel

Ook het Filter is niet goed voor Vincent, nou ik vind het een super filter, hij moest gewoon beter z'n best doen :D mja, hij had nog tachtig andere Synths om uit te kiezen..
 
Sander02 Ben het helemaal met je eens.
Kan me niet voorstellen dat je niets leuks met een monopoly kan.
Voor sommige is Korg sound te 'agressief'.
Wat vind je van de kloon? Klinkt het een beetje als een echte of is ie te klinisch?
 
Ook het Filter is niet goed voor Vincent, nou ik vind het een super filter

SSM2044 sucks gewoon,is geweten onder de kenners..

Alle filters zijn super tot als je begint te vergelijken,en ik denk dat hij genoeg vintage heeft om het te kunnen vergelijken.
 
Monopoly met 2044 klinkt idd niet .. Net als 12 bit samplers EMU Sp bv. Dat klinkt ook al niet . Ze kunnen gewoon in de klikko . Mss komt het door wat je vroeger hebt geluisterd. Dat wanneer je dat niet hebt mee gekregen je de sound vreselijk vindt. Of het nou dik of dun klinkt. Wanneer een sound dikker wilt stapel je de sounds gewoon met een andere synth. Persoonlijk vind ik de sound van de monopoly heel karaktervol.
 
Laatst gewijzigd:
The Chemical Brothers wisten anders wel raad met die dun klinkende MonoPoly.

Tis maar net wat je er mee doet.
 
Monopoly met 2044 klinkt idd niet .. Net als 12 bit samplers EMU Sp bv. Dat klinkt ook al niet . Ze kunnen gewoon in de klikko . Mss komt het door wat je vroeger hebt geluisterd. Dat wanneer je dat niet hebt mee gekregen je de sound vreselijk vindt. Of het nou dik of dun klinkt. Wanneer een sound dikker wilt stapel je de sounds gewoon met een andere synth. Persoonlijk vind ik de sound van de monopoly heel karaktervol.

Ja maar dan is dat hele Monopoly debat eigenlijk een smaak ding.
De een houd van bananen en een ander niet.
Maar ik geloof wel dat het filter zuigt. Slechte resonance of zoiets.
Das van mijn Matrix 6 ook maar die gaat nooit meer weg.

Ik vind de muziek en klank van de synth best goed.
Maar je hoord idd bijna geen resonance sweeps of sounds waar het filter vies werk doet.

 
Laatst gewijzigd:
Monopoly met 2044 klinkt idd niet .. Net als 12 bit samplers EMU Sp bv. Dat klinkt ook al niet . Ze kunnen gewoon in de klikko . Mss komt het door wat je vroeger hebt geluisterd. Dat wanneer je dat niet hebt mee gekregen je de sound vreselijk vindt. Of het nou dik of dun klinkt. Wanneer een sound dikker wilt stapel je de sounds gewoon met een andere synth. Persoonlijk vind ik de sound van de monopoly heel karaktervol.

De toepassing van de 2044 in de SP-1200 is heel anders dan in de Korgs,maar idd in de Emu Emax is het idem,als je de reso open zet merk je wel het heel groot verschil t.o.v andere filters.

In een poly synth is hij wel inzetbaar en het strakker / dunner klinkend karakter is dan wel bruikbaar,echter in een mono setup dan sta je versteld waarom ondanks er 4 vco's zijn dat je nog steeds geen dikke sound heb.

Tja als je dan een synth nog moet bijkopen om te stapelen om een dikkere sound te bekomen dan ben je niet goed bezig eigenlijk,layeren is altijd gaaf natuurlijk maar voor een beginner of iemamd die maar 1 enkel analoge synth wil is de Mono/poly een afrader,niet voor niets je er dikwijls te koop ziet op Marktplaats..

(en natuurlijk heb ik Mono/Poly,Polysix,Trident etc allemaal gehad)
 
Back
Top