The Behringer MonoPoly.

safe_imagae.php.jpeg


 
Zal de enige wel zijn dan maar vind het heerlijk klinken.

Je bent niet de enige. Maar ik heb ook nooit een echte monopoly gehad, alleen de ipad app en vst. Ik gok dat de prijs in de buurt van de polyD zal liggen. 699 denk ik.
 
Hoor ik het nou goed dat dat ding een 'weighted keyboard' heeft?
Zijn het niet gewoon de zelfde keys als die van de MS101 ? Want die zijn bagger..
Iemand die de Poly D heeft? Hoe is dat keyboard?
 
Hoor ik het nou goed dat dat ding een 'weighted keyboard' heeft?
Zijn het niet gewoon de zelfde keys als die van de MS101 ? Want die zijn bagger..
Iemand die de Poly D heeft? Hoe is dat keyboard?

Ik ben ook benieuwd naar de keys die idd niet echt geweldig zijn op de Behringers.
Korg heeft er ook een handje van. Zowel de slim keys op de XD als de normal keys op de prologue zijn zo meh dat het afbreuk doet aan het plezier.
Dan betaal ik liever iets extra voor een paar nette toetsen. (niet dat het zoveel extra hoeft te kosten)
 
Hoor ik het nou goed dat dat ding een 'weighted keyboard' heeft?
Zijn het niet gewoon de zelfde keys als die van de MS101 ? Want die zijn bagger..
Iemand die de Poly D heeft? Hoe is dat keyboard?

Semi-weighted ;)
 
Ik vind hem wel goed klinken al hoewel bij vlagen wat karakter loos op moment ook juist heel organisch.
Heb nooit een Mono/poly gehad maar je hoort toch duidelijk de smerig en romige Korg Sound.
4 voice parafoon is wel fijn kan je tenminste serieuze progressies maken.
 
Klinkt de MonoPoly, de echte dan, heel veel anders dan een Polysix? en welke van de twee is interessanter?
Een monopoly klinkt heeeel anders dan een P6 volgens mij is de spanning op de chip ook anders .. er zit ook een hele speciale chip in de mainout die echt alleen in de monopoly is gebruikt de ssm 2033... Dus zeldzaam is die wel. Ik ben het niet eens met nap. De monopoly is voor mij wel een heel bijzondere synth.
Deze behhh ... is niet echt een monopoly maar hij is wel leuk.
ik denk bij deze is een plug vst een even goeie keuze. Wat ik zo hoor is de punch die een echte wel heeft kompleet afwezig. Attack MOET veel dikker.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het origineel al niet echt bijzonder eigenlijk, maar ik vind hem er wel mooi uitzien met dat Moog-achtige kantelbare paneel.

Toen ik het plaatje voorbij zag scrollen dacht ik (zonder het artikel te lezen) dat het een nieuwe boutique was 8~*D
 
Eigenaardig dat een Mono/Poly punch heeft,wat moet ik dan zeggen van een Minimoog die het met 1 vco minder moet doen.
 
Ik vind het eigenlijk wel lekker klinken, goede demo in ieder geval.
 
Hier gaan we weer. Een monopoly stond lang op mijn lijst maar is vrij onbetaalbaar geworden:beard:.
Goh dat vind ik nu juist wel meevallen voor wat je krijgt... een P600 vind ik in verhouding onbetaalbaarder, laat staan een Juno106 of TB303.. die prijzen zijn krankzinnig

Snap gebrek aan :luv: voor de Monopoly niet echt.. als je als synthesizer liefhebber niet warm of koud wordt van een dikke 4 OSC, met een fijne ARP, en smeuig filter wat dan wel?
Dr zijn er niet veel met zo'n Poly-Mode / chord-mode, en hoe de ARP ermee werkt. Vind de MP een vd leukste fixed-archit Synth die er zo'n beetje is, voor wat het is en biedt ; veel speelplezier, helemaal met de Tubbutec Modypoly mod. Misschien ligtie wat moeilijker in de mix, dat kan ik me dan wel voorstellen.

Lijkt me tof om ze naast elkaar te hebben, vraag me wel af of de LFO Tussenstand (audio-range) truc ook werkt op de Behringer.. zou Behringer zich ook bewust zijn, van de ModyPoly mod en evt daar leuke dingen van mee nemen? hmm
 
Valt wel mee hoor. de M/P is 75 x 45 cm. Iets dieper dan de meeste synths (al die kutknoppen ook!) en met 44 echte toetsen en pitch + modulatie wheels een normale breedte. Van binnen is 'íe relatief leeg. Dus best modern.
 
Korg Mono/Poly was samen met de Akai AX60 het snelst weer weg hier, ik vond ze vrij beperkt en cheap aanvoelen. Maar eh mr Behringer kan beter die meuk die ie nu heeft uitgebracht eens goed tweaken qua QC en firmware want ik lees best wel veel dingetjes die niet helemaal zijn zoals ze zouden moeten zijn. (die 808kloon en ms101 ripoff vooral)
 
Inderdaad eerst wat beter testen en fine tunen voordat duizend en één clowns uitbrengen.
 
"Part 2 should cover the other bases including the round robin arp poly function and overall features of the synth....stay tuned"

Source :koffie:
 
Absoluut een mooie synth om te zien en te horen..:halleluja
 
Maareuh.. dit is de 3e vintage kloon met keys als ik het goed heb. Van de Oscar vroeg ik me al enige tijd af hoe die in een module zou moeten gaan passen, want dat kan nauwelijks..

Zou mooi zijn als daar ook een key uitvoering van kwam.
Moet eigenlijk wel zelfs, omdat het programmeren ook deels via het keyboard plaats vind. :eureka:
 
Back
Top