Roland - Zenology

roland-zenology-flash.jpg


Dit zat er natuurlijk wel en beetje aan te komen, de Zen Core tech in een VST, hier meer info



https://www.gearnews.com/roland-zen...-zen-core-arrives-to-take-everything-forward/
 
Zowiezo is het nog even wachten tot de update van de MC-707 (komt als goed is in de herfst) waarmee het mogelijk moet worden om patches van/naar de MC-707 te sturen. Je kan nu wel packs downloaden via de cloud en die via de SD kaart inladen, maar zoals ik het begrijp is dat nog niet wat het uiteindelijke doel is.
Ook is het nog onduidelijk of de ABM models ook mogelijk worden in de Mc-707. Zou me niet verbazen dat enkel de standaard zen core sounds kunnen worden overgestuurd... maar hoop het wel natuurlijk
 
Jawel de Jupiter 8 model expansion is uit.Nog geen spijt dat ik Zenology pro abonnement heb aangeschaft.
 
Zenology Pro is beschikbaar.

Voor iedereen met een RolandCloud account een maand gratis, maar wat het daarna gaat kosten is me niet duidelijk.
Zo op het eerste geschikt ( en gepiel) wel een fijne toevoeging.
 
Vandaag voor het eerst de Pro versie geprobeerd, maar het is wel iets. Beetje combinatie van de XV engine en de SuperNatural/VA achtige dingen uit de Integra etc. De plugin werkt erg prettig moet ik zeggen, zelfs MIDI learn werkt gewoon zoals het hoort.
 
Ik heb wat geluiden uit de JP-X in Zenology ge-edit en dat werkt zoals ik gehoopt had.
'Fine-tunen' gaat van de diepere functies gaat op deze manier een stuk gemakkelijker dan in de menu's van de Jupiter.
Terug in de Jupiter kan ik dan weer met de knoppen aan de gang.

Een pro abonnement ga ik dus wel nemen.
Aan de ene kant vind ik het wel raar dat ik moet betalen om gemakkelijker een instrument te kunnen bedienen.
Aan de andere kant, er komt geen echte functionaliteit bij. Alles wat ik nu met Zenology doe, kan ook op de Jupiter zelf gedaan worden.

Een bijkomend voordeel vind ik dat het hier ook niet slechts een editor betreft, maar een volledige (soft)synth.
Ik kan dus op gemakkelijk zittend aan mijn bureau (of lui op de bank) aan klanken werken en meteen het resultaat horen.

Alles bij elkaar is mij dat wel een tientje per maand waard.
 
Klopt, maar dat wordt een dure grap, zeker als je alle modellen er bij wilt hebben.

Zenology - $ 229
Juno 106 - $ 149
Jupiter 8 - $ 149
JX-8P - $149
SH-101- $149

Daar heb ik bijna 7 jaar een abonnement voor. ;)
Bovendien witten ook alle expansies en soundpacks in het abonnement.
Ik moet gewoon niet zeiken. :D
 
Vandaag voor het eerst de Pro versie geprobeerd, maar het is wel iets. Beetje combinatie van de XV engine en de SuperNatural/VA achtige dingen uit de Integra etc. De plugin werkt erg prettig moet ik zeggen, zelfs MIDI learn werkt gewoon zoals het hoort.

Kun je nou je eigen samples laden?
drumkits en muli samples?
of zijn de pcm sounds alleen van roland?
 
Kun je nou je eigen samples laden?
drumkits en muli samples?
of zijn de pcm sounds alleen van roland?

Cons:
Alleen de pcm sounds van Roland.
PCM sync heb je alleen op een aantal waveforms.

Pro's:
Klinkt echt tof
Een goede interface voor de serieuze sound designer
De sound daarna in je Zencore appartaat laden.


Vind het wel erg mooi. Denk dat ik deze wel ga aanschaffen.
Maar vind dat Roalnd een soundboer word wel minder.
Ik maak graag zelf sounds. Daar komt ook nog bij dat de Phantom en MC707,101 zelf wel samples kunnen laden. Dus de Zenology pro gaat je daar dus niet mee helpen.
 
Laatst gewijzigd:
Pro al een tijdje en werkt zeer fijn,klanken ok nu die editor erbij en wat er in de toekomst nog komen zal(blijft altijd toenemen) is dit meer zijn geld waard.Spijtig dat in Zenology niet de echte layout laat zien van de 8,sh,jx,.....
 
Ik heb sinds vorige week een abonnement op de Zenology Ultimate en ik heb sindsdien niets anders meer gebruikt! Patches die ik gemaakt heb op mijn Jupiter X klinken 1 op 1 hetzelfde.

Aan de ene kant heel cool, maar aan de andere kant vraag ik me af of ik de JPX nog zoveel zal gebruiken.. Ik ben altijd meer een in-the-box man geweest, dus ik vind dit een geweldige oplossing!

Maar ook al die andere synths die er bij zitten zijn echt geweldig!! Ik zou bijna mijn D-50, JX8p, Juno106 en Jupiter-X te koop zetten! Nee, dat zou ik nooit doen, maar Zenology maakt mijn leven compleet! :D
 
Ik herken je enthousiasme, maar bij mij werkt het juist omgekeerd.
Ik vind Zenology een mooie aanvulling op mijn Jupiter maar zeker geen vervanging.
Ik heb een paar patches die ik heb gemaakt in mijn Jupiter in Zenology bewerkt, maar daarna weer terug in de Jupiter en dan nog met de knoppen aan de slag.
Ik vind die flexibiliteit echt heel fijn, maar het echte werk gebeurt bij mij toch in de Jupiter.

Ik vind Zenology pro wel een dusdanig goede toevoeging dat ik nu wel een Cloud abonnement neem.
Het pro abonnement is voor mij voldoende. De Legacy software vind ik verder niet zo interessant, temeer daar de belangrijkste in m'n System-8 en System-1m zitten en verder is mijn computer niet echt uitgerust voor zulk zwaar software geweld.
 
Weer 2 nieuwe zen core sound packs, toch zijn er wat packs die ik niet download, wegens voor mij niet interessant genoeg voor mijn genre.Blijf bij m'n nieuw systeem; zo minimaal mogelijk zodat ik meer met muziek bezig ben.:okdan:
Gebruikt er iemand Zenbeats?En wat is er zo fijn aan?
 
Ik heb Zenbeats Android en PC en gebruik het eigenlijk nog weinig.
Het idee was om er mee op mijn touch screen pc te werken.
Heb er iig nog niet genoeg tijd mee besteed.

Wat cool is

- touch keyboard mpe
- sampler met mpe
- svd files laden ( zenology )

Zenbeats is gebaseerd op Stagelight, dat had een build-in sample robot.
Die heeft Roland er lekker uit gesloopt. Ook Zenology heeft geen user samples.
Das dan wel weer jammer.
Ook de documentatie is slecht. alleen wat tutorials.

Ik snap het niet maar is Zenology Pro gratis om te proberen? Want bij mij werkt die gewoon.
 
Ik zie in Zenbeats nu ook een soort van modulair geval waarin je ook eigen samples kunt laden (SampleVerse).
 
Dus dan koop je zenbeats 1,android en win. Komen ze 7 maanden later met een update die je dan weer moet lappen om zencore sounds te kunnen importeren en exporteren..
terwijl zenbeats 1 al als zencore compatible werd aangeboden.
moet je ook nog eens zenology pro kopen wil je ze kunnen editen.
Users kunnen geen multisamples laden maar Roland kan dat wel met hun gare sound uitbreidingen. Iig wat ik in zenbeats heb gehoord.
Dus iedere update word een in app purchase.

Hmmm ik denk dat ik er niets mee ga doen. Rolsnd can kiss my :kont:
 
Ik heb voorlopig niets hoeven betalen.
De eerste Zenbeats was gratis en de expansions/updates waren dat volgens mij ook, in ieder geval tijdelijk.
Voorts zitten alle Zenbeats zaken al inbegrepen in het core cloud abonnement.

Ik heb Zenbeats indertijd geinstalleerd omdat het gratis was en van daaruit zou ik wel zien of het voor mij bruikbaar is.
Ik heb er te weinig mee gedaan om daar al een gewogen oordeel over te kunnen geven.
Ik neem het pro abonnement omdat daar alle Zen-Core gerelateerde zaken in zitten en Zenbeats is daarbij een extraatje.
 
Back
Top