144 bpm melodic psytrance

Klinkt als een bus man Vipal, ook de mix.. en al die spacey geluiden, hoe maak je die eigenlijk? Zou ik ook wel willen kunnen. Prachtige track, ben echt aan't genieten zo vroeg in de ochtend.

Fijne zaterdag amigo, en dat je veel luisteraars mag hebben ;)

:luv:

Gloomy.
 
Mooie geluiden en lekker energiek, klinkt goed. Als het extra basje er omstreeks 1.30 inkomt zit ik er helemaal in. Persoonlijk mis ik wel wat contrast en ontwikkeling in het nummer. Het is vaak 16 of 32 maten gaan, een woeshje eronder en dan een nieuw lekker patroontje. Het kan ook het genre zijn, maar als ik het als luisterliedje benader mag er voor mij wel wat meer variatie in. Of misschien korte breakjes of een stemmetje ofzo, waarna hij weer knalt. Dat is het enige. Mix en de de drive zijn super en hij loopt echt lekker door. :okdan:
 
:okdan::okdan::okdan:

Sorry voor mijn weinig constructieve antwoord.
 
Dat is precies wat ik bedoel! Het is allemaal lekker, maar het verhaal kan spannender. Met contrast, dynamiek, overgangen etc. Dan is het allemaal net wat minder voorspelbaar en blijf je geboeid. Productioneel is het ook allemaal top

Helemaal mee eens. Productie is zeker OK, maar het kabbelt een beetje voort zonder echt ergens heen te gaan. Durf iets te zeggen! :)
 
Is je foto (Soundcloud) in Rishikesh gemaakt?

Duurt even voordat ik hem pak, maar hij is zeker lekker en zie mezelf los gaan op een feest. De mix klinkt goed en lekker space geluiden. Voor de lengte van de track zou er wellicht iets extra's kunnen worden toegevoegd en/of iets met een break wat opbouwt naar een hoogtepunt en dan weer verder gaat zoals de track al is.
 
Leuk om eens psychedelic trance te horen hier. Qua arrangement kan het allemaal wat spannender en wat meer opbouw. Ik mis wat atmosfeer/verhaal inderdaad. Qua productie mis ik hier en daar wel wat. De bassline is niet helemaal mijn ding in combinatie met de kick, maar dat kan gebeuren. Hier is echter meer drive te verkrijgen. Mooie spacey geluiden, maar ze missen hier en daar hoog en wat langere reverbs/delays. De geluiden lijken ook allemaal wat stevig gecompressed en wat midden en hoog te missen. Jammer, want ik vind de geluiden die je bij elkaar zoekt wel potentie hebben.
 
Mooie geluiden en lekker energiek, klinkt goed. Als het extra basje er omstreeks 1.30 inkomt zit ik er helemaal in. Persoonlijk mis ik wel wat contrast en ontwikkeling in het nummer. Het is vaak 16 of 32 maten gaan, een woeshje eronder en dan een nieuw lekker patroontje. Het kan ook het genre zijn, maar als ik het als luisterliedje benader mag er voor mij wel wat meer variatie in. Of misschien korte breakjes of een stemmetje ofzo, waarna hij weer knalt. Dat is het enige. Mix en de de drive zijn super en hij loopt echt lekker door. :okdan:

Totaal mee eens!

Het geraamte, het huis, is er op zich wel, maar ik mis de niet-mechanische aankleding nog. De jij die het nummer bij de lurven neemt en ons mee naar triptueuze dimensies neemt waar de honden geen brood van lusten!
Laat de track voor nu ff los, en buig je er dan nog eens over.
Hier kun je zeker vette shit van maken denk ik.
 
Sub, dozart en egres ook bedankt voor jullie comments. ja als ik wat afstand neem, en dat lukt me vrij snel, dan hoor ik ook dat het te simpel/mechanisch is. Ben weer met wat bezig en zal dat minder gaan afraffelen. Hopelijk lukt het om er wat meer muzikaliteit in te krijgen. Ik heb nul komma nul muziek achtergrond. Dus dat is best moeilijk. Ben nu met iets nieuws bezig waarbij het wellicht wat beter gaat. Wel prettig om te horen dat het qua mix wel redelijk zit.
 
Nou ik vind het eigenlijk een hele fijne track! Mix zit goed en vind er interessante geluiden in zitten. Ik ben geen psy kenner hoor, maar ik vind het gewoon dik. De variatie die er in zit is subtiel, maar genoeg voor mij. Well done!
 
Sub, dozart en egres ook bedankt voor jullie comments. ja als ik wat afstand neem, en dat lukt me vrij snel, dan hoor ik ook dat het te simpel/mechanisch is. Ben weer met wat bezig en zal dat minder gaan afraffelen. Hopelijk lukt het om er wat meer muzikaliteit in te krijgen. Ik heb nul komma nul muziek achtergrond. Dus dat is best moeilijk. Ben nu met iets nieuws bezig waarbij het wellicht wat beter gaat. Wel prettig om te horen dat het qua mix wel redelijk zit.

De basis is vrij goed,het kan niet al te moeilijk zijn hem af te werken met opbouwend aanvullingen.
 
Af en toe stukje rust inbouwen voor het contrast zou de track goed doen. Verder leuk gedaan en vooral erg strak.
 
Back
Top