Luistertips!

Ok, ik deel wat Tiny Desk versies, omdat ze vaak toffer zijn dan de studio versies..

PJ Morton
So far de eerste keer dat ik een echte Rhodes in een Tiny Desk sessie zie. Kan niet misgaan.


Moses Sumney
 
Elliot Smith met het album XO vond ik ook erg goed

Elliott Smith is prachtig! Heel tragisch dat hij zo vroeg overleden is, maar op de een of andere manier maakt dat gegeven zijn muziek nog echter.
 
Ik liet een maandje geleden merken aan een forumlid dat ik een track van hem erg goed vond waarop hij later nog wat meer deelde met me via een pb.
Ik was verrast door de mooie muziek die ik hoorde en vooral deze vind ik echt top.
Dit vind ik een hele goede compositie en uitstekende instrumentatie, mooi afwisselend met interessante wendingen en het blijft coherent, echt een track waar je ingezogen wordt en die je meeneemt, heerlijke sfeer!
Ik heb 'm verschillende keren beluisterd en steeds weer blijft ie me boeien.
Deze track verdient meer luisteraars dus dit is wat mij betreft een mooie luistertip.



Ik kwam toevallig bij dit gedeelte van het forum waar ik normaal niet vaak kom en dan zie je in 1 keer je eigen track verschijnen. Leuke verrassing en bedankt voor het delen!

Ik ga verder alle tracks die hier genoemd worden beluisteren want ik ben altijd in voor war nieuws. Dus ik ben nog wel even bezig.....
 
Ok, ik deel wat Tiny Desk versies, omdat ze vaak toffer zijn dan de studio versies..

Mooi zeg die Moses. Man wat kan die hoog zingen.

Deze track is een soort arty pop country. Ik vind het heerlijk.




 
bombario ha ha, mooi dat je ook triggert op het 'mellow'. Ik was al op zoek naar wat harde tips ha ha. (nog even in een conference call, dus wat lastig om keihard muziek te gaan draaien). In de tussentijd toch nog wat milde toestanden;

Fleetwood Mac – Dreams (2004 Remaster)
Ongelooflijk goed gemixt. De snare is zo snappy. De hihats zijn zo crispy! Wow! Veel interessante details – check deze thread over de reverb op de vocalen; https://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/565100-reverb-fleetwood-mac-dreams.html Deze staat absoluut in mijn lijstje best gemixte tracks ever. Ja, dat is best een statement.


Psalm 16 door Everhard Zwart
Ha. Es even kijken hoe hard jullie hier op gaan. Er is iets magisch aan zo'n gigantisch kerkorgel. En, holy moly (pun intended), psalmen hebben een ontiegelijk interessante structuur kwa akkoordprogressies. Voor mijn IDM dingetjes haalde ik vroeger vaak mijn inspiratie uit psalmen. Secede en Kettel ook trouwens.
 
Mooie tips weer nonklist. Rumours is sowieso een prachtig album. En je hebt ook gelijk over klassieke muziek. Ik heb de plugin reMidi laatst gekocht. Die werkt net als een slicer, maar dan voor midifiles. Hij maakt loops van 2, 4 of 8 maten en wijst ze automatisch toe aan toetsen op je keyboard. Dat werkt heel goed voor klassieke muziek. Je hebt snel inspiratie. En de midiloop kun je dan weer transposen etc.

Als het over mixage gaat is 'The Nightfly' van Donald Fagen ook een dikke aanrader. Die hebben ze in 1981 digitaal opgenomen en hij klinkt nog steeds als een klok. Hier een mooi stuk daarover: http://www.triodedick.com/recensie_donald_fagen_the_nightfly.htm

En dit zalige nummer ken je vast. Maar hij blijft fantastisch :okdan:

 
De zanger van punkband The Exploited vond op een gegeven moment alleen 'Rotterdam Gabba' nog maar goed. Want dat was oprecht agressief. Hij vertaalde dat naar dit :D



Ik ben wel wat gewend hoor. Vroeger vanaf mijn 12e was ik een fervente metal head. Nadat ik Rush ontdekte heb ik dat afgezworen :beard:....al kan ik het uit nostalgische motieven nog wel horen.
 
Nadat ik Rush ontdekte heb ik dat afgezworen :beard:....al kan ik het uit nostalgische motieven nog wel horen.

Rush ken ik helemaal niet. Dat zal ik vanavond eens luisteren :okdan: Punk vond ik vroeger mooi. En nog steeds wel, vooral als het muzikaal is. Dan kom je snel uit bij Bad Religion. De meerstemmigheid is top. En ik zing altijd hard mee :D

 
Rush ken ik helemaal niet. Dat zal ik vanavond eens luisteren

Ja, via de hard rock en metal kwam ik bij Rush en toen naar de oude symfo (oude Genesis, Yes en King Crimson vooral), en vervolgens naar de 70's jazz rock. Toe kwam ik hier en daarna ging het bergafwaarts...haha. Veel plezier met Rush dan!
 
Het verbaast me dat na 2 dagen nog niemand iets over Rachelle Ferrell heeft gezegd, hoeft ook niet natuurlijk maar de eerste keer dat ik deze clip zag was ik total flabbergasted, zo'n stem had ik nog niet eerder meegemaakt in ieder geval.
Maar goed; misschien hebben jullie wel niet gekeken of na 20 sec weer weggeklikt met het idee van "weer zo'n soul zangeres?"

Ok, ik deel wat Tiny Desk versies, omdat ze vaak toffer zijn dan de studio versies..

PJ Morton
So far de eerste keer dat ik een echte Rhodes in een Tiny Desk sessie zie. Kan niet misgaan.

Mooie tip Nonklist, vooral Moses Sumney is prachtig.
Deze track is een soort arty pop country. Ik vind het heerlijk.


Goeie tip, kon 'm nog niet, klinkt lekker.


Als het over mixage gaat is 'The Nightfly' van Donald Fagen ook een dikke aanrader.

Kom niet aan met Donald fagen/Steely Dan hoor want dan wordt ik erg enthousiast.
Gaucho is ook zo mooi qua produktie, maar ik zal niets posten want iedereen kent dat al zo goed.
Ik ben al 45 jaar fan en heb ze nog gezien in de Ahoy, ook alweer een kleine 20 jaar terug geloof ik.

Nou is het mijn beurt wel weer een beetje, volgens mij is deze man tijdens z'n leven al in de hemel althans; zo klinkt z'n muziek;



Ook lekker




Nonklist; wat stevigers en toch een pietsie old skool want ze gebruiken een mellotron;

 
Als eerste naar aanleiding van the Two Banks of Four Dianne Reeves dus;



Dan zijn we toch meteen in de categorie jazz zangeressen en Rachelle Ferrell is wel heel speciaal, luister en verwonder je.
Ik vind het ook leuk hoe zij zo heel toegankelijk met haar publiek interacteert;




Paar jaar geleden had Darryl hall elke maand een live sessie van een uurtje met z'n band en een andere artiest.
Ik keek trouw elke maand en was ook een leuke manier om weer nieuw talent te ontdekken.
Kandace Springs maakte toen best indruk op me;





Charlie Hunter op de achtsnarige gitaar vind ik op sommige albums ook lekker.
Hier met zo'n lekkere blaassectie;



ik ben hier doorheen gegaan en mooie tracks.
Goede zangeres die Dianne Reeves.
 
Ja, via de hard rock en metal kwam ik bij Rush en toen naar de oude symfo (oude Genesis, Yes en King Crimson vooral), en vervolgens naar de 70's jazz rock. Toe kwam ik hier en daarna ging het bergafwaarts...haha. Veel plezier met Rush dan!

Herkenbaar, ik was lang geleden ook wel een hard rocker en Rush nog wel live gezien en vele andere, hield ook erg van symfo maar dan meer Barclay James Harvest, Kayak, Moody Blues, Pink Floyd enz.
Draai het soms nog wel maar minder dan vroeger.

Rush ken ik helemaal niet. Dat zal ik vanavond eens luisteren :okdan: Punk vond ik vroeger mooi. En nog steeds wel, vooral als het muzikaal is. Dan kom je snel uit bij Bad Religion. De meerstemmigheid is top. En ik zing altijd hard mee :D

Als je Rush beluisterd begin dan bij Hemisperes bijv of 2112, dat zijn een paar van de betere albums.

Bad Religion ken ik van naam maar nooit iets van beluisterd, merstemmigheid hou ik erg van en vaak wordt het dan al wat rustiger maar dit bandje had lekkere vocalen en bleef toch in de rock sfeer, helaas te onbekend gebleven;



Nog een stevige voor de liefhebbers;

 
Oei! Een week inactiviteit! Tijd voor wat nieuwe tracks!


Harmonic 33 – Music For Film, Television & Radio, Volume 1
Eén van de psuedoniemen van Mark Pritchard. Veel gebruik van de Optigan, Mattel's antwoord op de Mellotron, zie https://optigan.com/. Prachtig sfeervol album. Nou. Nu staat het topic weer bovenaan. Zie https://www.youtube.com/watch?v=hJfdXYjFQ20 (voor één van de tracks).

original.jpg
 
Siriusmo

Grappig, toch wel fijn knallend, en vaak ook heel slim en harmonisch. Wat een fijne kerel is die Siriusmo toch! Heeft ooit in een interview verteld dat de Korg Trident zijn geheime wapen is. Dan kun je het bij mij niet meer verkeerd doen!

 
Back
Top