Prijsdrop Zoom Arq 48

kek dingetjuh! veel BANG voor je bucks :okdan:
....nee.. druk niet op bestel nu... tempting :o:
 
kek dingetjuh! veel BANG voor je bucks :okdan:
....nee.. druk niet op bestel nu... tempting :o:

Heb al de ARQ-96, nu deze is gezakt tot een prijs minder dan 100 euro wil ik daar ook wel eentje van. :)
Voor dat geld krijg je inderdaad veel, dus... ;)
 
kek dingetjuh! veel BANG voor je bucks :okdan:
....nee.. druk niet op bestel nu... tempting :o:
Wat een wilskracht, ik was helaas niet zo sterk... Ik had gewoon niet in dit draadje moeten kijken. Voor €109 kon ik ‘m nog net laten liggen maar voor nog 20 euro minder werd de GAS me teveel. Ben benieuwd of het wat is!
 
SmartBits : De ARQ-96 kan wat meer, maar van wat ik erover lees begrijp ik dat het werken met deze ARQ-48 op sommige punten eenvoudiger is. Wil het gewoon 'ns bekijken en zien wat de verschillen precies zijn. Ik hoop dat het mede om de eenvoudiger bediening dat het misschien kan werken als basis voor een hele eenvoudige live-setup, dat zou leuk zijn. Niet daar ik daar al aan toe ben, maar je moet vooruit denken. :D

En als ik het niet nodig blijk te hebben, het mag dan weg voor een heel zacht prijsje. Of zelfs weggeven, bijvoorbeeld aan een jongmens die talent en interesse heeft om te beginnen met het maken van beats. :) Want het zijn mooi alles-in-één apparaten, zeer geschikt daarvoor.
 
En als ik het niet nodig blijk te hebben, het mag dan weg voor een heel zacht prijsje. Of zelfs weggeven, bijvoorbeeld aan een jongmens die talent en interesse heeft om te beginnen met het maken van beats. :) Want het zijn mooi alles-in-één apparaten, zeer geschikt daarvoor.
Ja, dat is ook een beetje mijn nsteek. Leuk, goedkoop ding om bv mee te nemen op vakantie. En als het niks is dan is het een leuk eerste electronisch instrument voor de kinderen. Maar ik denk dat hij erg leuk kan zijn, hangt een beetje van de workflow af. Voor live gebruik heb ik er mijn twijfels bij. Ik denk dat het er toch al snel een beetje suf uitziet... :D Het is wel eens wat anders, maar ik denk toch dat het merendeel van de mensen geen idee zal hebben wat je nou echt met zo'n lichtgevende ring aan het doen bent. Op een podium moet je toch meer vor het "grote gebaar" gaan. Dit soort subtiele dingen zijn theoretisch leuk, maar in de praktijk werkt dat toch anders. Maar goed, proberen kan altijd!
 
Voor live gebruik heb ik er mijn twijfels bij. Ik denk dat het er toch al snel een beetje suf uitziet...

Denk je aan suf, heb je die vent die het ding gebruikt nog niet gezien, in mijn geval... ;)

Het publiek hoeft het niet in detail te zien. Het gaat mij puur om het gemakkelijk afspelen van (een gedeelte) wat je wil laten horen, met eventueel nog een tweede apparaat eraan gehangen, indien nodig. En dat dit snel en gemakkelijk is te bedienen. Liever niet helemaal alleen optreden, maar stel dat dit wel 'ns gaat gebeuren, dan is dit nog belangrijker. Het idee van die ring als performance-tool zoals Zoom dat ooit bedacht heeft zie ik ook niet zitten, daar is het dus niet voor.
 
Klopt het dat die (Win-)editor alleen met de AR-96 werkt, en niet met de AR-48?

Mja, als je kijkt naar de pagina's op de website van Zoom dan lijkt inderdaad dat het alleen voor de 96 is, niet de 48. Als dat zo is, beetje een tegenvaller.

Maar als het klopt dat het werken met de 48 wat eenvoudiger is, dan is het iets minder een probleem om op het apparaat editen. Met de 96 is het soms inderdaad een beetje menu-diving en het heeft één enkel schermpje. De 48 heeft twee schermpjes en kennelijk werkt het dus ook iets anders.
 
Denk je aan suf, heb je die vent die het ding gebruikt nog niet gezien, in mijn geval... ;)
:dubbel:

Ik vind het op zich niet zo erg dat er geen editor voor zou zijn, misschien zelfs maar beter ook. Het is voor mij toch maar wat spielerei, dus een connectie met PC is niet noodzakelijk. Maar ik geloof dat via de USB aansluiting wel de SD kaart lees/schrijfbaar is, dat zou op zich wel handig zijn. Maar heb nog niet in de manual gekeken...
 
Wat een wilskracht, ik was helaas niet zo sterk...
wijsheid komt met de jaren.....grijs/wit ben ik al :beard:

het zou alleen voor de heb zijn...
niet echt een toegevoegde waarde....

mssn gaan ze tegen inkoop nu de deur uit...
Ik kijk nog best op van alle functionaliteiten die er inzitten en dat voor slechts eur90 :okdan:
 
Als je er verder niks mee kunt, mss laat het zich circuit-benden voor wat "modificaties"... :duivels:
Ik denk dat het vol zit met SMT dus daar waag ik me niet aan met m'n anderhalve oog en bibberitits. :D


wijsheid komt met de jaren.....grijs/wit ben ik al :beard:

het zou alleen voor de heb zijn...
niet echt een toegevoegde waarde....

mssn gaan ze tegen inkoop nu de deur uit...
Ik kijk nog best op van alle functionaliteiten die er inzitten en dat voor slechts eur90 :okdan:
Ja, het is voor mij ook absoluut geen noodzakelijk apparaat, puur voor de heb. Maar ik denk dat er echt wel wat leukss mee te doen valt. Vooral het feit dat je je eigen samples er in kunt zetten is voor mij een grote plus. Voor dat geld is er eigenlijk niks wat dat ding kan, of ik moet me vergissen. Maar je zou bijna denken dat ze echt gedumpt worden, misschien zelfs wel voor minder dan inkoopwaarde?
En grijs ben ik inmiddels ook (als ik mijn haren laat staan tenminste) maar echt verstandiger worden? Mwah...
 
Heb er ook 1 besteld.. (kan er ook nog wel bij... :dubbel:)
Die ARQ96 werd eerder hier ook ter discussie gesteld toen ie gedumpt werd her en der.. Toen werd de 48 nog gewoon verkocht. Eigenlijk was ik net te laat toen ie bij Thomann voor 99 euro werd gedumpt.. maar de 48 voor deze prijs is ook ok.. De 96 heeft wel meer instrumenten (32 vs 16 bij de 48) eigenlijk
zag in deze video iemand beweren dat de editor ook met de 48 werkt.. maar of dat zo is?? afwachten, de editor doet daar 32 instrumenten iig. https://www.youtube.com/watch?v=l9BOygqbvC4&feature=youtu.be&t=272
oh.. volgens de specs of manual kun je wel samples dumpen via USB.

Wat ik me nog afvroeg bij de 96. Heeft die ook insert fx? Dat heeft de 48 per instrument. Qua fx vind ik de reverb in de master sectie echt goed klinken.. maar Zoom maakt sowieso lekkere fx.
Heb van Zoom ook de sampletrak.. ook en leuk bakkie.. zit ook zo'n rotaryknop voor de fx maar die ARQ is wel uniek qua design met z'n ufo ledring.. ken eigenlijk weinig wat er zo opzichtig uitziet.. Casio had ook ooit iets met zo'n ring in de vorm van steptoetsen ( XW-PD1) maar die ARQ ziet er met al die ledjes en kleurtjes wel heel bont uit zeg.. zitten ook soort van effecten in.. lijkt soms wel een beetje op dat schouwspel van de Yamaha Tenori-on.

Maar eh.. gewoon kopen hoor! Er zijn ergere quilty plessures toch? *D
 
Heb 'm al binnen, ging best snel. Beetje schrikken, de verpakkingsdoos was aan één kant helemaal ingedeukt, bleek dat deze nogal groot was, in verhouding tot de doos met de Zoom. Met nauwelijks opvulling in de verpakkingsdoos heb je veel lege ruimte en is het geen wonder dat het nogal kwetsbaar is. In bijzijn van de chauffeur van de pakketdienst eerst gekeken of er schade was, maar het lijkt allemaal goed. Maar Gear4music kan een cursusje gebruiken 'hoe pak ik een pakket in', dat wel. :frons:
 
Hey! Dat is wel 'n beetje slecht ja.. maar gelukkig dat ie geen schade heeft. Had jij nog problemen met de voeding? (geen EU stekker). Dat schijnt weleens een probleem te zijn bij deze winkel.

ow.. de mijne wordt morgen bezorgd.. heb em naar het werk laten opsturen.. misschien wel raadzaam dat ik em persoonlijk ontvang en eerst check. :)
 
Had jij nog problemen met de voeding? (geen EU stekker) ... misschien wel raadzaam dat ik em persoonlijk ontvang en eerst check. :)

Er zit een adapter bij, dus ik hoop dat het op die manier goed werkt, moet het nog proberen.

Kan zijn dat ik gewoon pech had met die ingedeukte doos, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze de jouwe hebben ingepakt. Een wat grote verzenddoos is geen probleem, maar het is dan wel een goed idee om de lege ruimte op te vullen. In die van mij zaten twee stukjes van dat dikke opvulpapier, maar dat was gewoon te weinig.
 
Er zit een adapter bij, dus ik hoop dat het op die manier goed werkt, moet het nog proberen.

Kan zijn dat ik gewoon pech had met die ingedeukte doos, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze de jouwe hebben ingepakt. Een wat grote verzenddoos is geen probleem, maar het is dan wel een goed idee om de lege ruimte op te vullen. In die van mij zaten twee stukjes van dat dikke opvulpapier, maar dat was gewoon te weinig.

Ik heb 'n keer midi interfaces besteld bij deze winkel maar die waren goed verpakt.. maar hadden ook niet echt zo'n oversized doos ofzo.
Dat papier in de vorm van een prop gebruiken als opvulling gaat niet echt veel helpen idd. Maar goed.. zie het morgen wel. Het apparaat zelf is toch ook nog schokvrij verpakt?
 
Het apparaat zelf is toch ook nog schokvrij verpakt? (...) Dat papier in de vorm van een prop gebruiken als opvulling gaat niet echt veel helpen idd

Ja, de doos van Zoom is stevig, binnenin is het apparaat beschermd met een cover van plastic. Je moet er niet mee gaan smijten, maar het kan wel een stootje hebben in deze verpakking.

Als ik iets verkoop en moet het opsturen, dan meestal verpakt in een doos die vervolgens in een wat grotere doos gaat. De loze ruimte opvullen met proppen papier van een krant, genoeg proppen zodat de buitenste doos "vol" is en de binnendoos niet kan bewegen. Zo doe ik het tenminste, denk dat dit niet zo'n slechte methode is.
 
Back
Top