Complexe synthese?

Ja, een reverb zou kunnen, als een soort physical modelling van de ruimte die je creëert met de fractal. Je kunt het verder doortrekken door die ruimte, of een andere in een hogere dimensie die je op één of ander manier projecteert op de lagere (*) , te gebruiken als modulator van het oorspronkelijke geluid. Mogelijkheden genoeg te bedenken.

(*) : zoals een driedimensionale bol een cirkel laat zien als die door een lagere, tweedimensionale ruimte zakt. Als je het nog nooit hebt gelezen, kan ik je dit aanraden. Een klassieker! :)
 
Dat boek heb ik al in de kast staan, maar moet ik nog lezen. Ben nu ook met Galoistheorie bezig, dus dat zal nog wel even duren.
 
Chech the russische ans synth.
Alexander heeft daar een emulator van. Hier het fractile geluid. En eronder fractile drums


Heb beide gekocht en draai ze in mijn homeless batterij powered studio icm op1 en fx pedalen.
 
Yep, die ook. Leuk van dat boek is wat hij schrijft over z'n ontmoeting met Kurt Gödel.
 
Het is heel lang geleden dat ik dat boek gelezen heb, als ik mij goed herinner had Gödel over alles wat Rudy maar aan de orde stelde ook zelf al grondig nagedacht en zijn antwoord klaar. Doet mij een beetje denken aan mijn vermeende "uitvindingen" die ik hier steeds post en de antwoorden die je daarop binnen een paar minuten weet te geven. :D

Maar dat is OK, ik ben op synth gebied een beginner, en heb nog veel te leren.
 
Chech the russische ans synth.
Alexander heeft daar een emulator van. Hier het fractile geluid. En eronder fractile drums


Heb beide gekocht en draai ze in mijn homeless batterij powered studio icm op1 en fx pedalen.


Gekocht? Het programma is bij de maker gratis te downloaden. Ik moet alleen nog even uitvinden hoe er geluid uit te krijgen...
 
Het is heel lang geleden dat ik dat boek gelezen heb, als ik mij goed herinner had Gödel over alles wat Rudy maar aan de orde stelde ook zelf al grondig nagedacht en zijn antwoord klaar.

Ja, het is geen wonder dat Gödel en Einstein het goed met elkaar konden vinden. Gödel kwam zelfs met een geheel eigen oplossing in de theorie van Einstein die tijdreizen mogelijk maakt, niet gek! :)
 
Gekocht? Het programma is bij de maker gratis te downloaden. Ik moet alleen nog even uitvinden hoe er geluid uit te krijgen...

Oh ja vergeten te melden. Idd onder windows linux en mac gratis. Maar ik heb android op de homeless studio die is niet gratis. Vind dat wel tof dat hij het gratis aanbied. Zijn werken online ook erg kunstig.
Onder windows en linux gebruik ik zijn software ook. Sunvox is ook leuk.

Nou veel plezier onder linux ermee zou ik zeggen.
 
(*) : zoals een driedimensionale bol een cirkel laat zien als die door een lagere, tweedimensionale ruimte zakt. Als je het nog nooit hebt gelezen, kan ik je dit aanraden. Een klassieker! :)

Niets aan dit soort boeken, heel oppervlakkig, zit totaal geen diepgang in. :D

Ja, het is geen wonder dat Gödel en Einstein het goed met elkaar konden vinden.

Wel bijzonder dat ze goede vriendjes waren en samen op Princeton aan de wandel waren want eigenlijk zagen ze de zaken toch wel anders: Einstein vond dat God niet dobbelde en daarmee aangaf dat quantumfysica te betwijfelen was terwijl Gödel juist vertelde dat er geen gesloten systeem bestond en daarmee aantoonde dat creativiteit oneindig is en de natuurwetenschap nooit het volledige antwoord op de schepping kan geven.
 
Dat is het mooie van grote denkers, die beseffen vaak dat je met gelijkhebberij niets opschiet en dat je in en door discussies met slimme andersdenkenden ook zelf vaak je eigen opvattingen verder kunt ontwikkelen. Einstein discussieerde ook graag met Bohr. Zie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Bohr–...e:Niels_Bohr_Albert_Einstein_by_Ehrenfest.jpg

Op dat soort discussies doelde ik idd.

Ik zie nu dat in m'n reactie over de boeken dat er helemaal geen diepgang in zit, de grijnssmilie niet is doorgekomen terwwijl ik 'm wel erbij had gezet.
Het was als grapje bedoeld omdat in een boek over 2 dimensies het lastig is om diepte te beschrijven. :)
 
Door in je synthesizer of computer één signaal ook werkelijk door twee onafhankelijke voltages voor te stellen kun je van complexe signalen veel meer dan een wiskundig handigheidje maken.
Hoe kan één signaal (op een welbepaald moment) nu uit twee onafhankelijke voltages bestaan ???
Kunt u dat duidelijk uitleggen ?
 
Hoe kan één signaal (op een welbepaald moment) nu uit twee onafhankelijke voltages bestaan ???
Kunt u dat duidelijk uitleggen?

Complexe getallen bestaan uit een zogeheten reëel deel a en een imaginair deel b en worden geschreven als a + bi (of in de elektrotechniek als a + bj). Voorbeelden:

1 + 4i
6 + -7 i
0,354 + 20898,5 i
enz.

Je kunt dergelijke getallen a + bi dan ook voorstellen als punten (of vectoren) (a,b) in het xy-vlak. Het complexe getal 5 + 4i bijvoorbeeld geef je in het xy-vlak aan als het punt (5,4), of als vector als een pijl vanuit de oorsprong O naar het punt (5,4). Een complex signaal moet je daarom op ieder moment ook steeds met twee onafhankelijke voltages a en b aanduiden.

Als je nog nooit complexe getallen hebt gezien is het handig daar eerst wat YouTube filmpjes over te bekijken.
 
Als je nog nooit complexe getallen hebt gezien is het handig daar eerst wat YouTube filmpjes over te bekijken.

Of (daarna) een goed applied math boek.. mijn favoriet is "Engineering Mathematics" van Stroud (net sinds een week een nieuwe editie van uit). Ik heb het ooit in de opleiding gebruikt en kan uit ervaring zeggen dat het een verslavende methode is. Je begint te snuffelen aan complexe getallen en voor je het weet ben je PDE's aan het oplossen.. ;)
 
Gekocht? Het programma is bij de maker gratis te downloaden. Ik moet alleen nog even uitvinden hoe er geluid uit te krijgen...

Gelukt, het werkt! Je moet in Linux Mint wel QjackCtl uitzetten, want anders doet die (Virtual ANS) het niet.
 
Ik zie dat Virtual ANS libsdl gebruikt. Nieuwe versies zouden jack ondersteun.
ik gebruik bv alsajack om geluid uit mijn browser via jack te krijgen.
Dat moet wel want mijn motu interfaces werken alleen met libffdao en jack.

Dus alsajack kun je eens proberen.

De originele ANS is impressive.
 
Back
Top