neutron 3 elements gratis

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.460
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Paar dagen geleden ook geinstalleerd. Ik had Neutron Elements al en ik moet zeggen dat versie 3 eigenlijk niets toevoegt; de ene verbruikt iets meer CPU, de ander iets meer RAM.

Neutron elements gebruik ik op de meeste individuele kanalen vanwege de EQ en compressie. Exciter is niet aan te raden als je op 44.1 of 48 kHz werkt i.v.m. aliasing. Dit is helaas ook zo bij Neutron 3 standaard (ongelofelijk dat daar geen oversampling op zit, anderzijds verbruikt het zonder oversampling als enorm veel CPU)
 
:) hier werkt het ook.

yeah!

Paar dagen geleden ook geinstalleerd. Ik had Neutron Elements al en ik moet zeggen dat versie 3 eigenlijk niets toevoegt; de ene verbruikt iets meer CPU, de ander iets meer RAM.

Neutron elements gebruik ik op de meeste individuele kanalen vanwege de EQ en compressie. Exciter is niet aan te raden als je op 44.1 of 48 kHz werkt i.v.m. aliasing. Dit is helaas ook zo bij Neutron 3 standaard (ongelofelijk dat daar geen oversampling op zit, anderzijds verbruikt het zonder oversampling als enorm veel CPU)

ik dacht dat ik neutron 3 had, maar schijnbaar heb ik een oudere versie. sja, nu de nieuwe. ik download ze wel, gebruik ze amper tot niet. ik heb andere oplossingen. of ecosystemen, die mij beter bevallen.

maar wanneer ik iets gratis signaleer, gooi ik het erin.

en waarom toch installeren? ach. de andere izotope dingen, zoals trash 2, iris 2, breaktweaker... ja, die gebruik ik. soms is rx7 wel fijn, heel soms.
 
thanks voor de tip. Zie wel eens mooie aanbiedingen langs komen voor als je elements al hebt, dus maar binnen gehaald. Voor wat grof werk is die assistant wel leuk :)
 
Exciter is niet aan te raden als je op 44.1 of 48 kHz werkt i.v.m. aliasing

Hoe hoor je dat terug? Ik zit op 48K en hoor niet echt ongewenste artifacts ofzo met de exciter, maar misschien weet ik simpelweg niet waar ik op moeten letten :)
 
ach soms kan het behulpzaam zijn. en je kan naar de tonal balance bundle, wanneer in sale, en via resellers, zoals jrrshop, voor $150. die zit vol met spul. ozone 9 advanced, neutron 3 advanced, nectar 3, etc. nooit gedaan, ik heb een ander mastering ecosysteem.
 
Hoe hoor je dat terug? Ik zit op 48K en hoor niet echt ongewenste artifacts ofzo met de exciter, maar misschien weet ik simpelweg niet waar ik op moeten letten :)

Puur en alleen die exciter 1x gebruiken, daar zul je niet veel van merken. Maar vaak gebruik je daarna nog een chain aan plugins die die aliasing weer versterken.
Elke distortion, tape, compressor, limiter, preamp of clipper kan dit verergeren. En dan te bedenken dat je meerdere keren die exciter gebruikt. It all adds up.
Vandaar dat oversampling echt heel nuttig is. Of werken op 96 kHz of zelfs 192 kHz.
 
Puur en alleen die exciter 1x gebruiken, daar zul je niet veel van merken. Maar vaak gebruik je daarna nog een chain aan plugins die die aliasing weer versterken.
Elke distortion, tape, compressor, limiter, preamp of clipper kan dit verergeren. En dan te bedenken dat je meerdere keren die exciter gebruikt. It all adds up.
Vandaar dat oversampling echt heel nuttig is. Of werken op 96 kHz of zelfs 192 kHz.

daarom gebruik ik voor veel dingen ook melda plugins... die kunnen een immense oversampling aan, die elke cpu doet vastlopen, of beter programma..
goed, melda heeft kwa sound zijn zaakjes op orde.
en melda heeft plugins die neutron niet noodzakelik maken.
is een keuze, ik ben gewoon gevallen voor melda plugins (en eventide, en unfiltered audio, en... etc... aaaaaaah)
 
Puur en alleen die exciter 1x gebruiken, daar zul je niet veel van merken. Maar vaak gebruik je daarna nog een chain aan plugins die die aliasing weer versterken.
Elke distortion, tape, compressor, limiter, preamp of clipper kan dit verergeren. En dan te bedenken dat je meerdere keren die exciter gebruikt. It all adds up.
Vandaar dat oversampling echt heel nuttig is. Of werken op 96 kHz of zelfs 192 kHz.

ah ok, thanks voor de info! Wel zonde om al mijn externe synths daar dan doorheen te halen...
 
Back
Top