Sonar Reference4 X64 plugin Cubase

paul

Joe haj
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
433
Locatie
Venray
Dag allen,

Ik heb SonarWorks Reference 4 gekocht, en dat draait in de ''system wide'' modus eigenlijk wel prima. Echter wanneer ik Cubase draai, en ik laad hem op
mijn masterbus, of op m' monitor out, dan stopt het horen van geluid. De meters slaan nog wel uit, maar ook dat hapert allemaal. Als ik op dat moment iets laten we zeggen Spotify afpeel, dan
krijg ik om de paar tellen een vaag geluid.
Ik draai op Windows10, en mijn geluidskaart is een Steinberg UR-44C.

In de bijlage zie je hoe alles is opgezet.


Heeft iemand hier kaas van gegeten?

Paul
 

Attachments

  • synthforum1.png
    synthforum1.png
    305,7 KB · Bekeken: 169
Ik zou in ieder geval je safe headroom even uitzetten. Het zorgt er voor dat het volume (te) zacht staat. Als je hem op bypass zet. Doet hij het dan wel?
 
Ik zou in ieder geval je safe headroom even uitzetten. Het zorgt er voor dat het volume (te) zacht staat. Als je hem op bypass zet. Doet hij het dan wel?


Helaas doet hij dan ook niets. Ben wel iets verder op dit moment.
Wat er nu gebeurd is dat als ik de plugin laad, dat hij automatisch op ''headphone'' springt (beyerdynamic) en die kan ik zowel enable als disable zetten. Dus in die modus werkt t perfect. Als ik naar de ''Monitor'' modus ga, dan staat die automatisch nog op disabled en werkt alles nog steeds. Maar als ik dan op enable klik, dan stopt het hele zooitje ermee.

Zet ik m daarna weer op disable of ga ik terug naar headphone, dan blijf ik geen geluid houden.

Pas als ik de plugin in uit mijn chain gooi, dan komt t geluid terug.
 
Welke versie heb je gekocht? Is het de headphone editie of the monitor met headphone? Heb je er een meet microfoon bij gekregen? Zo niet dan heb je alleen de headphone editie.
 
Nieuwsgierig of je de meetmicrofoon er wel bij hebt? Want dat zou dan een hoop verklaren.
 
Welke versie heb je gekocht? Is het de headphone editie of the monitor met headphone? Heb je er een meet microfoon bij gekregen? Zo niet dan heb je alleen de headphone editie.


Ik heb de studio editie als download, heb zelf een meetmicrofoon gekocht, dus daar zit t probleem niet. :(
Heb de laatste editie 4.1 meen ik.
 
Al gelukt inmiddels? Ik zou het zo snel dan even niet weten. Volgensmij zou het gewoon moeten werken.
 
Zet systemwide eens uit, ook automatisch opstarten uitzetten. Pc opnieuw opstarten en dan in je daw proberen. Systemwide wil wel eens de baas spelen over je samplerate. Gooit ie standaard hardnekkig naar 96KHz . Als je DAW op 44.1 of 48 staat geeft dit conflicten.

ps: als je room correctie
de curve van je screenshot heeft kan je systemwide beter terugsturen en deze eq curve als preset op je masterbus zetten.
 
Edit: terugsturen een download, zal leuk zijn in een bijlage.. nee toch een slecht advies
 
Back
Top