Wist je dat... (Jupiter 4 related)

Wist je dat ik 't geld had, er een ging testen bij Turnlab, en heel erg ontgoocheld was en m niet kocht...
En toch, ondanks een tech me zegt 't niet te doen, ik er gek genoeg nog steeds naar verlang. Snap ik zelf ook niet, maar er komt er vermoedelijk géén :)
(haha mss was 't de verkeerde versie @Freakydile )
Het moet uiteraard die zijn zonder gaten in de zijkant... Dat spreekt voor zich...
 
Enerzijds: er zijn er minder mét drie schroefgaten in de zijkant. Dus UITERAARD klinkt de zeldzamere versie beter.
Anderzijds: degene zonder drie schroefgaten zijn ouder. Dus UITERAARD klinkt de oudere versie beter.

Ergo: de enige die goed klinken zijn een handvol met drie schroefgaten maar een zo laag mogelijk serienummer. Al de rest is rommel.

Knipoog.
 
... ik tot op de dag van vandaag probeer te ontdekken waarom ik de "random" arpeggiator er van verdenk op een vreemde manier, toch niet zo random te zijn als de naam doet uitschijnen en ik een patroon of soort van voorspelbaarheid tracht te ontdekken?

(ik ga proberen om van 1 minuut "random" op 1 of andere manier de noten te analyseren en in een excell te zetten en zo te onderzoeken middels software)
Komt dat niet omdat:

De JP-4 arp altijd over een bereik van 4 akkoorden gaat en altijd begint met het laagste akkoord en dan telkens 1 hoger gaat, zelfs bij “random”?

En dat dus “random” alleen slaat op de volgorde van de toetsen voordat hij naar het volgende akkoord gaat?

Ik weet het niet zeker, ken de JP4 alleen van de plug-out versie
en heb er nog niet heel veel mee geklooid.

Viel me wel gelijk op dat UP en DOWN anders wordt geïnterpreteerd dan hedendaagse arps: in alle gevallen heeft de volgorde van spelen invloed op de arp. Up speelt de gespeelde noten in die volgorde af, Down juist omgekeerd. En zoals ik al zei gaat hij altijd over 4 akkoorden omhoog.
 
Back
Top