Lfo gebruik wiskundig ingericht

nOm4d

modulaire sex! In&outs
Lid sinds
17 september 2014
Berichten
80
Locatie
Sliedrecht
Dag mensen,

ik heb een vraagstuk en wellicht is de weg naar het antwoord voor allen interessant. Laat ik eerst even wat delen. De meeste van jullie weten waarschijnlijk wel dat er zonder wiskunde en natuurkunde nooit zulke mooie instrumenten en composities waren ontstaan. Enfin nu terug naar sounddesign. De laatste jaren ben ik gegrepen door steeds evolving Sounds.....maar wel met een herleidbaar ritme.

Waar je middels een sync knop haarfijn van 120 bpm naar 500ms de delay instelt o.id. Wil ik meer controle over die waarden. De modulatie tijden etc zou ik graag voor mijn modular set willen tweaken op enorme preciezie.....
Hoe lossen jullie dat op? Is er een module waarbij je dat soort waarden kan uitlezen middels een display o.i.d?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen


In order to drift.......‍♂️
 
Heb je geen passend antwoord maar ken je wel acts zoals NODE? Please leave a message....
 
Ik denk dat het antwoord gaat zijn dat enorme precisie niet gaat lukken met Eurorack of andere gangbare modulaire varianten. Het meeste is gebouwd om muziek mee te maken, niet voor nauwkeurigheid. In Den Bosch heb je de Willem Twee studio's, zij hebben een enorme collectie vintage meetapparatuur. Daar wordt dat ook ingezet om muziek mee te maken, maar met bv frequency counters kun je heel precieze instellingen maken. Maar daar is die apparatuur dan ook voor gemaakt. Zoiets als deze:

1200px-HP_Frequency_Counter_with_Nixie_Tubes_%285685159103%29.jpg
 
Ja aan dat soort dingen zat ik als optie 2 te denken

1) is er een utility module in euro rack format?
2) keuze voor een oscilloscoop ernaast
3) m'n arturia microfreak pijn doen.....

Die laatste geeft me iig wat visuele feedback.....helaas niet helemaal accuraat

@SmallBits....misschien toch maar een keer naar de soldeer avonden op de dinsdag. Oepsie ik sta al jaren in de mailing hahaha
 
Misschien is lab niveau qua preciezie wat overdreven btw.....

Gewoon m'n modulatie tijden inzichtelijk krijgen is het doel
 
Volgens mij heeft de Dave Jones O'Tool Plus een frequency meter (en nog een heleboel andere utilities). De Mordax data heeft ook veel opties. Misschien moet je die twee eens bekijken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus kan je er weinig meer over vertellen dan de resources op het internet. En als het Corona gebeuren voorbij is moet je maar eens langskomen bij Modlab idd, is ook veel kennis aanwezig.
 
Back
Top