Roland TR-909 expert vraagje...

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.489
Locatie
G'chem
Ik durf wel te zeggen dat ik goed handleidingen kan lezen, en zo ook met de TR909 manual.

Maar er is 1 ding waar ik gewoon niet uitkom en dat staat op bladzijde 27 van de handleiding.

Het lukt mij gewoon niet om een pattern te kopieren?!? Er staat duidelijk dat het in pattern-write mode moet dus het is niet om een patroon te kopieren in een song ofzo, dat geneuzel begint pas op pagina 28.

Ik heb het idee dat er wel word uitgelegt hoe je een partoon in het te kopieren geheugen kan zetten maar niet hoe je hem op een andere plek neerzet.


Nou, wie o wie is hier de echte 909-wizard?! :mega:


linkje naar de manual als je mee wilt lezen>> http://cdn.roland.com/assets/media/...63.2011732709.1586185888-389687301.1586185888
 
Handje 60 en 61 zegt het al .. zorg dat je de shiftfunktie ingedrukt houd. Edit heb je wel op de enter/Total accent knop gedrukt na afloop met de shift knop ingedrukt gehouden...
 
Laatst gewijzigd:
Wel eerst de bestemming selecteren, dan pas het te kopieren pattern.

Het kwartje is gevallen, maar wat een vage manier, je verwacht niet dat je eerst de bestemming moet selecteren. Ik snapte ook niet dat er nergens iets van 'paste' stond

Maar idd, als je pattern 1-1 naar pattern 1-2 wilt kopieren moet je dus
> in [step-write mode] eerst pattern 1-2 selecteren (bestemming)
>> daarna met [SHIFT] ingedrukt pattern 1-1 selecteren 9 (de te kopieren pattern)
>>> dan terwijl je nog steeds [SHIFT] ingedrukt houd [COPY] aka {step11} indrukken
>>>> en dan terwijl je nog steeds [SHIFT] ingedrukt houdt op [ENTER] drukken.

:eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top