midi controller values zichtbaar maken in ableton

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Ik heb een Neutron verteld dat die naar het modwheel moet luisteren en kan zo diens volume instellen in een sequence. Als ik ableton start en een opname maak en aan het mode wheel draai, hoor ik dat de synth van volume verandert, maar ik zie de controllerwaarden niet. Ik had een beetje gehoopt dat ik ze kon zien net zoals de automationwaarden (of zoals controllers in Logic zichtbaar gemaakt kunnen worden). Bij replay, worden ze gewoon afgespeeld, maar ik zie niks, en weet ook niet hoe ik ze moet editen. Kan dat ueberhaupt in Ableton (10)? En zoja, hoe doe ik dat?
 
Kijk eens in de envelopes van de clip.

Via midi monitor een max4live device kun je ook realtime je midi data zien.
 
Kijk eens in de envelopes van de clip.

Via midi monitor een max4live device kun je ook realtime je midi data zien.

Ik zal de mogelijkheden van midi monitor eens bekijken. Ik heb er geen clip van gemaakt, maar werk met de arrangement view. Kan ik de modwheel events daar ook zichtbaar maken?
 
Ik zal de mogelijkheden van midi monitor eens bekijken. Ik heb er geen clip van gemaakt, maar werk met de arrangement view. Kan ik de modwheel events daar ook zichtbaar maken?

ja de midi opname openen en dan bij de envelopes, controllers checken
 
ja de midi opname openen en dan bij de envelopes, controllers checken

Great, gevonden! Kan ik ze niet in een track zien, net zoals de envelopes? Het zou handig zijn envelopes en controller traces in een en hetzelfde interface te kunnen editen.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top