Korg M3(M) touch-display problemen

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Even een vraagje aan alle (ex) Korg M3(M) eigenaren. :)

Sinds een paar dagen heb ik dus de M3M. Had wel iets gelezen dat het display iets is wat je moet checken of het werkt. Het leek in principe te werken maar moest een beetje lager drukken om de icoontjes te selecteren.

De afgelopen dagen leek het soms wat erger te worden. Met wat combi's: aan/uit en calibreren leek het weer te werken.. tot vandaag. Ineens moest ik heel ver onder icoontjes drukken voor ik ze kon selecteren met als gevolg dat de onderste rij tabs buiten bereik lag en ook de calibratie niet meer kon uitvoeren omdat het punt rechtsonder buiten bereik lag.
Had een klein videootje gemaakt voor de verkoper die gelukkig heel coulant is en ik mag em eventueel terugbrengen :)



Ben de hele namiddag nu verder gegaan met zoeken op dit probleem en een soort van oplossing gevonden in dit draadje https://forums.karma-lab.com/forum/s...ad.php?t=16671
Het lijkt erop dat door het display op te warmen de connectie (die er dus even niet is) met het folie weer tot stand wordt gebracht. Maar dit is dus tijdelijk voor zover ik het nu begrijp.. en ik zou dan standaard de föhn in de studio moeten gebruiken om de M3 te kunnen calibreren.. en dan blijft de vraag. Blijft dit voor altijd werken?

Na het lezen van het draadje op karma-lab is duidelijk dat het display nogal een zwak onderdeel is in de M3.. Ik lees ook ervaringen van mensen die hun display hebben vervangen en nog steeds problemen hebben.
Nu mag ik em terugbrengen maar misschien kan ik em ook houden en eventueel het display vervangen want het is zeker een leuke synth.
Zijn er hier mensen die een M3 (gehad) hebben en positieve ervaringen hebben na het vervangen?

Thanx alvast! :)
 
Laatst gewijzigd:
Misschien een idee om forumlid Mike Philco eens te vragen naar zijn ervaringen hiermee? Hij repareert voor Korg NL.
 
De M3 even wat minder aan gehad maar display deed het zojuist nog. Echt geen idee hoe random dit probleem is.. misschien treedt het op als je er langer op werkt? ik blijf het een toffe bak vinden.
Na goed overleg met de verkoper (vermeld dat ie het nu nog doet) en een tegemoetkoming van zijn kant ga ik em toch maar hier houden.

Had ook nog iets gelezen over een computer editor.. is natuurlijk ook nog een oplossing mocht de touchfunctie niet goed werken.
youtube.com/watch?v=S1qElNR5vF4
 
Back
Top