Midi Patchbay vraagje

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
24 juni 2002
Berichten
6.985
Locatie
<zh>
Wil 2 Midi Patchbay's aan elkaar koppelen, Bij de hebben maar 8 Output en wil 16 Output.. Dat kan via Midi Patchbay out naar midi Patchbay in. Niet geprobeerd, ga er van uit dat dat wel gaat. Dan mis toch een van midi 16 midi Output's

Het is al volgt

Seq heeft 2 stuks Midi Output. Een Output nummer 1 en een Output nummer 2/True. Wil maar een Output gebruiken. Hoe minder midi kabels in de seq zitten deste beter. Die True kan nog wel van pas komen.

Seq Midi out naar Patchbay 1 Midi in 1. Dan kan alle Midi 8 out gebruiken. Midi Output 8 gaan naar een synth/drumbak Midi in. Die Synth/drumbak midi True gaat weer naar Midi Input patchbay nummer 2. Dan kan toch gebruikmaken van alle 16 outp ? Midi patchbay's hebben geen True.

Het is al zn troep met al die kabels.. denk stel ff de vraag
 
Welke patchbays gebruik je? Je kan midi patchpays in principe wel doorlussen. Dus de één van de outputs van de 1e patchbay naar de input van de tweede patchbay. Je hebt dan 15 outputs beschikbaar voor devices (want 1 output opgeofferd voor het doorlussen). Let wel dat je nog steeds maar 16 midi channels kan gebruiken.

Seq -> patchbay1 output 1 -> patchbay2 -> 8 devices
output 2 t/m 8 -> 7 devices


Succes!
 
Edirol UM880 8 in en 8 outp.
Kawai MAV 8 4 in 8 outp

Had zelf het idee om tussen de 2 patchbays een synth te doen. Midi Patchbay nummer 1 Outp 8 verbinden met synth midi in. Dat de True van de synth weer met patchbay 2 naar midi in.

Ga straks anders ff testen. Ben niet helemaal fit... iedere keer achter in de koffer duiken en dan weer omlopen enzo.
 
Ik zou er geen synth tussen zetten. Gewoon de patchbays in 1 x doorlussen. De UM880 moet je wel even goed configureren zodat input1 naar alle 8 de outputs gaat. (maar dat begrijp je waarschijnlijk wel). Als je aan 15 outputs niet genoeg hebt, dan kan je beter de synths/drumscomputers via Thru doorlussen. De thru zoveelmogelijk aan het eind van de keten laten. Maar zoals ik al zei, je hebt maar 16 midi channels dus meer dan 16 devices kan je niet aansturen, ongeacht hoeveel patchbays je ertussen zet.

Leuk te zien dat je een UM880 en een MAV8 gebruikt trouwens. Die heb ik zelf ook allebei :-) Sterker nog, ik gebruik 2xUM880, 1xUM550, 1xMOTU express128, 1xM-audio 4x4. Superhandig om voldoende midi I/O te hebben om alle gear gelijktijdig beschikbaar te hebben in de DAW.
 
ik heb 2 UM880's en 3 A880's en nog wat tru's van kenton. Ik lus alles door van patchbay naar patchbay.
Pas na de patchbay doe ik de synth thru's, want je wil zo min mogelijk tijdsissues. Nadeel van je vraag is dat de synth altijd moet aanstaan anders werkt die thru niet. Geldt trouwens altijd: synth uit, werkt de rest erna niet. rara hoe lang 't duurde voor ik dat allemaal door had waarom er een boel plots niet werkte, als je "slim" denkt wat electr te besparen door enkele synths die je niet ging gebruiken uit te zetten :Z
 
Ik zou er geen synth tussen zetten. Gewoon de patchbays in 1 x doorlussen. De UM880 moet je wel even goed configureren zodat input1 naar alle 8 de outputs gaat. (maar dat begrijp je waarschijnlijk wel). Als je aan 15 outputs niet genoeg hebt, dan kan je beter de synths/drumscomputers via Thru doorlussen. De thru zoveelmogelijk aan het eind van de keten laten. Maar zoals ik al zei, je hebt maar 16 midi channels dus meer dan 16 devices kan je niet aansturen, ongeacht hoeveel patchbays je ertussen zet.

Leuk te zien dat je een UM880 en een MAV8 gebruikt trouwens. Die heb ik zelf ook allebei :-) Sterker nog, ik gebruik 2xUM880, 1xUM550, 1xMOTU express128, 1xM-audio 4x4. Superhandig om voldoende midi I/O te hebben om alle gear gelijktijdig beschikbaar te hebben in de DAW.

Idd input 1 en dan naar alle 8 out. Dat deed die al ;-) Heb ff getest. Door lussen kan direct via midi out naar midi in. Met een synth er tussen in Midi in Synth en dan kan je via Outpt en via True. Dat doet die alle twee. Bij mn MAV-8 zit ook de originele psu.
 
ik heb 2 UM880's en 3 A880's en nog wat tru's van kenton. Ik lus alles door van patchbay naar patchbay.
Pas na de patchbay doe ik de synth thru's, want je wil zo min mogelijk tijdsissues. Nadeel van je vraag is dat de synth altijd moet aanstaan anders werkt die thru niet. Geldt trouwens altijd: synth uit, werkt de rest erna niet. rara hoe lang 't duurde voor ik dat allemaal door had waarom er een boel plots niet werkte, als je "slim" denkt wat electr te besparen door enkele synths die je niet ging gebruiken uit te zetten :Z

Van dat door lussen via midi true ben ik al heel lang afgestapt. Niet alleen stroom, die heb ik genoeg ;-) Is gewoon zonde als iedere keer die bakken allemaal aanstaan zonder dat ze gebruikt worden. Wissel altijd beetje met welke gear aanzet. Vooral de synth's
 
Back
Top