GAS tijdens een epidemie. Wat wel, wat niet?

Ik had gister een Marktplaats probleempje..

Had een kopen voor een synth maar die haakt af omdat hij niet mag langskomen om te testen. Mijn vriendin is al flink aan het hoesten en snotteren en ik wil risico's nu niet verhogen.
Nou snap ik dat de koper achterdochtig is. Hij was er meteen klaar mee en dacht dat ik een oplichter was. Heel vervelend maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Je had hem toch in de tuin kunnen zetten, kan die daar ff testen. Was prima weer gister.
 
Als je veel GAS hebt is logisch denken niet meer mogelijk. Je brein kan dan alleen nog maar argumenten aandragen waarom je spulletjes wel MOET hebben. En voor je het weet heb je een kamer vol synths.

Maar ik kan je vertellen dat het omgekeerde evenmin goed is. Daar heb ik last van. Niet alleen met synths, maar met alles wat meer dan een paar knaken kost krijg ik last van analysis paralysis, weet m'n brein alleen nog maar argumenten aan te dragen waarom ik juist iets niet moet kopen, etc. En krijg ik er nooit iets bij. Hoewel minimalistisch best ook z'n voordelen heeft, bij mij schiet het een beetje door. :D
 
Ik reageerde zojuist op een (akoestisch) instrument waar ik wilde langsgaan (misschien is ie wel knettervals..). Bod gedaan: 450. Reactie 500. Daarna meteen overboden.. en biedingen verwijderd. Verkoper bleef contact zoeken en kon het toch kopen voor 450 maar ik kon niet langskomen tot dinsdag.. ??
Advertentie stond eerst in Gorichem.. daarna werd er weer gezegd: u bent er van bewust dat ik maastrccht woon
Ging maar even zoeken op Google naar de gebruikte foto's.. en ja hoor..
Mijn GASolie is nog lang niet op maar bepaalde verkopers (oplichters) proberen je heel listig GASolie te laten besparen.. hou ze in de gaten.. :duivels:

Heb de advertentie gemeld en account is nu al weg.. totaal 3 reacties gehad en stond sinds vanmorgen.. Gelukkig is MP wel meer allert maar mensen maken dus echt misbruik van de situatie ook.. triest..
 
Wie heeft gelijk oversteken al eens geprobeerd?

Heb een koper op mp die dat graag wil maar ik lees her en der dat je dan soms lang op je geld kan wachten en de vraag naar de m’n synth is best groot dus liever heb ik gewoon dat hij gelijk aan mij overmaakt.

In het verleden ook wel eens betaalverzoek gedaan op mp en heb toen ook weken op m’n geld moeten wachten.
 
Wie heeft gelijk oversteken al eens geprobeerd?
Ik heb wel eens kopers gehad die dat wilden. Op zich werkte het probleemloos, zitten alleen wat extra kosten aan. En er zit inderdaad wel wat vertraging op het krijgen van je geld, maar dat was bij mij maar een kwestie van een paar dagen. Was iig te overzien. Zelf heb ik nog niet via MP gekocht met gelijk oversteken.
 
Wie heeft gelijk oversteken al eens geprobeerd?

Heb een koper op mp die dat graag wil maar ik lees her en der dat je dan soms lang op je geld kan wachten en de vraag naar de m’n synth is best groot dus liever heb ik gewoon dat hij gelijk aan mij overmaakt.

In het verleden ook wel eens betaalverzoek gedaan op mp en heb toen ook weken op m’n geld moeten wachten.

Ik heb dat met m'n jd-xi gehad vorig jaar.
Deal gemaakt met iemand in België, synth verstuurd en gaat die man voor z'n werk een week naar het buitenland terwijl hij niets had gezegd en ik op het geld zit te wachten.
Na een paar dagen gemaild en MP ingelicht, toen heeft hij vanuit het buitenland z'n dochter gevraagd hoe de synth eruit zag en alsnog groen licht heeft gegeven en dus kwam na een kleine week het geld vrij.
Gelijk oversteken doe ik niet meer; het is ophalen of het geld op de rekening en dan versturen en anders is het jammer.
Als bij jou de vraag groot genoeg is dan zit je in een goede positie en kan je eventueel met een ander verder.
Andersom kan ik me ook voorstellen dat iemand zo'n verzoek doet; als ik iemand niet ken dan ga ik niet zomaar bijv 500 of 1000 euro overmaken en dan maar afwachten of iemand het opstuurt.
Bij grotere bedragen ga ik gewoon ophalen.
Je kan meer zekerheid geven dmv tijdens videobellen door te lopen naar buiten, je huisnummer en verderop de straatnaam te filmen zodat de ander het echte adres kan zien waar je woont en dan alsnog het geld overmaakt op de rekening.
 
Laatst gewijzigd:
Wie heeft gelijk oversteken al eens geprobeerd?

Ooit 1 keer op die manier iets verkocht, werkte OK.
Wat SmartBits al zei, duurt iets langer en heeft extra kosten (die ik voor rekening vd koper heb laten komen omdat 'ie zelf GelijkOversteken wilde).

Het enige nadeel dat ik zou weten:
Er wordt van gezegd dat het niet waterdicht is (stel de koper ontvangt maar meldt niet dat het ontvangen is), dan zal blijken hoe netjes MPL het afhandelt.
In principe zou er echter een handtekening voor ontvangst moeten zijn, dus ...
 
Ooit 1 keer op die manier iets verkocht, werkte OK.
Wat SmartBits al zei, duurt iets langer en heeft extra kosten (die ik voor rekening vd koper heb laten komen omdat 'ie zelf GelijkOversteken wilde).

Het enige nadeel dat ik zou weten:
Er wordt van gezegd dat het niet waterdicht is (stel de koper ontvangt maar meldt niet dat het ontvangen is), dan zal blijken hoe netjes MPL het afhandelt.
In principe zou er echter een handtekening voor ontvangst moeten zijn, dus ...

En dan zegt ie dat de doos leeg was, probeer dan nog maar te bewijzen dat je het hebt verstuurd.
Dan zou je het inpakken en versturen moeten filmen, dan heb je redelijk bewijsmateriaal.
 
En dan maakt ie het geld niet over en zegt dat de doos leeg was, probeer dan nog maar te bewijzen dat je het hebt verstuurd.
Dan zou je het inpakken en versturen moeten filmen, dan heb je redelijk bewijsmateriaal.

Ik zou het even moeten nakijken om te zien hoe de procedure destijds ook alweer was, maar volgens mij is MPL het tussenstation, en daar krijg je een seintje van om te versturen zodra MPL het geld vd koper heeft ontvangen.

En er gaat niks op tegen een telefoontje om elkaar even gehoord te hebben.
 
Ik zou het even moeten nakijken om te zien hoe de procedure destijds ook alweer was, maar volgens mij is MPL het tussenstation, en daar krijg je een seintje van om te versturen zodra MPL het geld vd koper heeft ontvangen.

En er gaat niks op tegen een telefoontje om elkaar even gehoord te hebben.

Ja klopt, het geld staat gereserveerd maar als de koper meldt dat er niets in de doos zat dan kan het lastig worden.
MP zegt dat ze dan onderzoek gaan doen maar dat zal hooguit het verzendbewijs met gewicht zijn en daar kan je niet alles uit afleiden.


Ha, mooie nieuwe trend, we hadden al die maffe unboxing-clips op YT, dan zouden daar nog boxing-clips bijkomen. 8):stupid:D

:D
maar ff zonder gekheid; het blijft lastig dit soort zaken en al ben je goed van vertrouwen dan blijft een deal van 1000 euro behoorlijk risicovol als je de persoon niet kent.
En als ik zo nu en dan de verhalen op het forum en op tv zie dan mis ik liever die ene mooie kans aan de andere kant van het land dan dat ik de boot in ga.
Trouwens; als het echt om iets gaat wat heel weinig op de markt komt dan heb ik daar wel een ritje op in het weekend voor over, zowiezo ook leuk om dan even met die persoon te kletsen en het over de outs en ins van de synth te hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Ja serieus: Gelijk Oversteken zal wat meer bescherming bieden, of in elk geval een wat hogere drempel voor de deelnemers om fopperij (bedrog) uit te halen,
maar volledig waterdicht lijkt het mij ook niet.

En in welke mate MPL zich gaat inspannen heb ik geen extreme verwachtingen, maar dat gebaseerd op ervaringen uit een verder verleden.


Maar qua 300% zekerheid kunt je het ook omdraaien: zelfs als je gezellig langsgaat en uitprobeert kunnen er alsnog verborgen gebreken zijn en kan het alsnog een nasty story over & weer worden. Maar da's gelukkig vnl theoretisch.
 
Gelijk Oversteken: domme uitvinding, vóóral wanneer je verstuurt via Lostnl (idd LOSTnl, niet PostNL...:r:r:r).

Ik liet eens een synth aangetekend en verzekerd opsturen.
kijk ik 's middags terwijl ik op mijn werk ben bij de tracking, zie ik tot mijn stomme verbazing dat hij bezorgd is, met een mij onbekende handtekening maar wél met mijn eigen naam ....rara ra hoe kan dat.
Bleken ze het bij mijn buurvrouw te hebben afgeleverd!!!
Wat mij betreft mag dat hele bedrijf opgedoekt worden...serieus.
 
Back
Top