Overzicht van alle bekende Behringer Synth-projecten

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.656
Locatie
Utrecht
Bij Amzonia een informatief overzicht van alle synthprojecten van Behringer met een schatting van de voortgang ervan:


https://www.amazona.de/status-behrin...bersicht-2020/
 
Laatst gewijzigd:
Iemand een idee wat een RD-999 zou moeten zijn

Souped up 909?!

Rest volgens mij gebaseerd om oude synths/drummachines,.. maar van een 999 vind ik niks :frons:

Ik vind dit:
RHYTHM DESIGNER RD-999 – Pure Analog Drum Machine Designed with Performance and Sound Editing at Its Heart

Features
  • Pure analog drum machine designed with performance and in-depth sound editing at its heart
  • 17 original drum sounds: Kick1, Kick2, Snare, Clap, Rim, Claves, Closed Hi Hat, Open Hi Hat, High Conga, Low Conga, High Tom, Low Tom, Cymbal, Reversed Cymbal, Maracas, Tambourine, Zap
  • Complete control over voice dynamics with per voice accent and flam
  • 64-step sequencer with storage of up to 64 patterns and 16 songs with continuously variable swing
  • Integrated Wave Designer with individual attack and sustain controls for studio quality drum sound
  • Integrated dual-mode filter with dedicated frequency and resonance controls for huge sound shaping options
  • 11 independent analog outputs to record your patterns as multi-track audio
  • Easily readable 7-segment 4-character LED display for tempo with dedicated tap tempo button
  • 16 authentic step pads with bold, full-color LEDs
  • Up to 99 loop measures of each pattern change with 16 pattern changes per song
  • Songs can be chained together for expanded compositions
  • Unique Auto Scroll feature for extremely easy operation
  • Comprehensive Midi In/Out/Thru and USB implementation for synchronization and connection to external devices
  • Per-Track Solo and Mute for enhanced realtime control
  • Sync options include USB, MIDI, Clock and Internal
  • Powerful headphone and L/R main outputs on 1/4” TRS connectors
  • 3-Year Warranty Program*
  • Designed and engineered in the U.K.
 
Dat is nogal wat......

persoonlijk kijk ik uit naar de rd9, 2600, td3df en vcs
2600 en vcs ligt aan de prijs... anders wachten voor een 2e hands ooit :D
 
Het zal in sommige gevallen ongeveer kunnen kloppen, in andere gevallen moet je het met een korrel zout nemen. Hieronder de stand van afgelopen oktober, toen schatte men de voortgang van de CAT op slechts 20%. Niet veel later bleek dat het toch een stuk verder was. Kan best zijn dat het in andere gevallen andersom is.


Amazona-Behringer.jpg - Click image for larger version  Name:	Amazona-Behringer.jpg Views:	0 Size:	82,8 KB ID:	3744262
 
Het lijkt bijna de "to do list" van m'n huishouden.
Lang en niets af.
 
Bedankt voor dit mooie overzicht! Wat je er ook ethisch van kunt vinden, het is een enorm omvangrijk project!
 
Wel een lijstje dit.
Voor elke fabrikant zou deze lijst een uitdaging zijn.
Voor mij zijn de polykobol, de polyvoks en de vcs de synths die in ieder geval m'n aandacht hebben.
 
Dit is alleen een lijst van de open projecten. Als je de link naar Amazona volgt, zie je ook een lijst met alle beschikbare producten.
 
Een hoop van die projecten zijn niet bevestigd maar afgeleid uit een screenshot omdat toevallig iemand een plaatje van die synth op zijn scherm open had staan of omdat Behringer een foto postte op social media van het origineel ofzo. Ook de voortgang is vaag, zo staat de UB-Xa op 100% terwijl Behringer begin dit jaar nog heeft aangekondigd dat het project zware vertraging heeft opgelopen door de ontwikkeling van de Wing console en dus nog lang niet af is. En de Virus, geloven we dat? De Virus is 100% software met een paar knoppen erop, dat is wel even andere koek om te klonen dan een paar circuits reverse engineeren.
 
Die Virus kan volgens mij niet eens, tegen de tijd dat ze dat voor mekaar hebben zijn de chips niet meer verkrijgbaar.
Een synth die klinkt als een Virus moet wel te doen zijn, er zijn zat VST's die in de buurt komen.

Daarnaast is de helft van die lijst alleen maar registraties van merknamen.
Ik denk dat we ondertussen wel weten hoe serieus zo'n registratie is bij Behringer. ;)

Ik zit zelf te wachten op de Arp 2600 kloon. Schiet op met die R2-D2 kerstboom! :P
 
Back
Top