Behringer Solina String Ensemble met Small Stone Phaser in de maak

 

Attachments

  • behringer-solina-string-ensemble-728x301.jpg
    behringer-solina-string-ensemble-728x301.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 867
Zo te zien nog geen enkele reactie op de oproep? Misschien kan het nuttig zijn als ze in contact komen met Huib De Bruijn? http://www.esbdebruijn.nl/

Ik weet niet of Huib nog actief is en welke connectie hij met de Eminent fabriek heeft, maar aan kennis ontbreekt het daar in ieder geval niet. Ik heb geen Gearslutz account dus ik kan het er zelf niet posten (en ga voor de gelegenheid ook geen account aanmaken).
 
Ik las het ook een paar dagen terug maar je kan gewoon kontakt opnemen met de Eminent website dus zo moeilijk kan het niet zijn.
 
Dat is inderdaad niet heel moeilijk, Huib De Brujin, superfijne kerel! Als ik mij niet vergis, heeft hij de circuits voor het string ensemble ontworpen.
 
Dat is inderdaad niet heel moeilijk, Huib De Brujin, superfijne kerel! Als ik mij niet vergis, heeft hij de circuits voor het string ensemble ontworpen.

Nee helaas niet.
US Patent 3.833.752 van 3 september 1974 laat zien dat de uitvinder van het ensemble circuit meneer Tijmen van der Kooij is :)
 
Het is niet helemaal duidelijk of ze gaan samenwerken maar Behringer zet Albert Steenbergen op hun FB-pagina alvast in het zonnetje:

We’re proud to introduce Albert Steenbergen who for 10 years maintains the famous Eminent 310 organ for music icon Jean Michel Jarre. He also built a custom-made and portable version of the 310 for JMJ.
 
Ik dacht dat Huib betrokken was geweest bij de string synthesizer, maar ik kan me vergissen. Het is voor mij ook alweer 15 jaar geleden dat ik hem gesproken heb. :)
 
"who for 10 years maintains" Dat steenkolenengels van Behringer ook!

Tijmen van der Kooij is inderdaad de uitvinder van het ensemble. Als ik me goed herinner Dr. Van der Kooij.

Misschien genoegzaam bekend, maar er is een truc om het ensemble-effect zonder delay na te bootsen. Die heb ik van het kortstondig werken met de Polymoog en toegepast op de Alesis Andromeda. Je hebt minimaal twee lfo's nodig, die allebei dezelfde vco moduleren. De snelheid van de tweede lfo is twee keer die van de eerste. Niets gaat boven het echte effect, maar ik heb het toegepast om een ruimteverkleining te simuleren. In het begin van het stuk gebruikte ik de Solina en daarna de Andromeda.
 
Berichtje van Uli.

"We’re very excited to now share with you the first prototype of our Solina String Ensemble.
As you can see we’re using rapid prototyping tools such as 3D printers to speed up the process.
This is actually not a trivial product - just look at the vast amount of analog components.
The Solina is now on the way to Germany to our innovation team who will implement the firmware and hopefully soon we will be able to let you hear the first beautiful string sounds.
Thanks for all your encouragement."
Uli


Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Click image for larger version  Name:	94887581_10158381572273914_5249861907426312192_o.jpg Views:	0 Size:	21,5 KB ID:	3754180



Click image for larger version  Name:	94881865_10158381572228914_5996746382214430720_o.jpg Views:	0 Size:	72,2 KB ID:	3754181

Click image for larger version  Name:	94925362_10158381572363914_7532381363027050496_o.jpg Views:	0 Size:	44,2 KB ID:	3754182
 
Goed bezig hoor, een Solina en een VP330 zijn toch niet de meest triviale bakken om in 2020 met hedendaagse componenten na te maken.
 

Attachments

  • There we go again.jpg
    There we go again.jpg
    31 KB · Bekeken: 143
Los van alle redenen waarom een Roland of Yamaha dit niet doen met hun back catalog, heeft de firma Eminent verder ook een eigen, ietwat traditionele mening over het gebruik van hun muziekinstrumenten.
 
Een desktop versie van een orgel zónder ritmebox.. zal toch niet meer dan €99,- moeten kosten..

:D
 
Eenvoudig ontwerp, maar lelijk vind ik hem zeker niet.
 

Attachments

  • Solina1.jpg
    Solina1.jpg
    22,9 KB · Bekeken: 121
  • Solina2.jpg
    Solina2.jpg
    24 KB · Bekeken: 117
  • Solina3.jpg
    Solina3.jpg
    28,5 KB · Bekeken: 125
Dit kan ook gewoon een prototype zijn die de behuizing van een andere bak recycleert. Zou de definitieve versie niet (ook) met klavier zijn?
 
Back
Top