Jaspers keyboard stand vraag

Stentec

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2005
Berichten
458
Locatie
Groningen
Om mijn studio te upgraden ben ik aan het oriënteren op welke manier ik mijn machines ga plaatsen. De Jaspers keyboard stands zien er goed alleen heb ik maar één plek om deze te plaatsen. Namelijk, voor de kast van de CV ketel. Omdat deze wel eens open moet is mijn vraag of iemand weet of de Jaspers keyboard stands goed te verschuiven zijn wanneer deze vol is. Ik zat te denken aan de 130 breed, 6 dragers. Ik weet dat er ook "keyboard racks" zijn van Jaspers op wielen, maar deze hebben max 4 dragers.
 
Als je ze glijdend opstelt en de kabels voldoende lang voorziet, de dragers ultiem vast schroeft zodat trillingen de aantrekkingskracht vd aarde niet doen flirten lukt t je wel. Maar als je onvoorzichtig bent garandeer ik dat de boel er af valt. Tenzij je dat countert door klittenband, tape en snelbinders

even de spullen er zf kan nu ook weer niet zoveel werk zijn, power midi en audio uit en insteken, w5 min werk en je bespaart je spijt, want spijt komt altijd te laat.
 
Ik had een flink volle jaspers stand (vier dragers, maar wel de brede variant met 2, 3 of 4 synths per drager). De buizen zijn voorzien van plastic doppen aan de uiteinden. Op mijn ondergrond (pvc vloer) glijdt dat geweldig dus ik kon alles met weinig moeite verschuiven. Maar ik kan me voorstellen dat het op hoogpolig tapijt of grof beton minder goed gaat.
 
Geen rack met synths er op gaan verschuiven. Er komt gegarandeerd een moment dat je je erg dom voelt. Ik heb dat al gehad (en dat was ook niet de laatste keer...)
 
Ik ga het even goed bekijken de komende tijd wat het beste is. Ik wil zeker niet een risicovolle opstelling hebben. Heb twee kleintjes die overal aan duwen en trekken dus het moet robuust zijn. Misschien is het wel eens goed om is een tijd met maar één of twee synths een track te maken. En gewoon alleen aan te sluiten wat ik daadwerkelijk gebruik i.p.v. alle apparatuur permanent aangesloten te hebben.
 
Back
Top