Behringer Pro-800 (Prophet 600-kloon)

Zojuist gespot op Facebook:

behringer pro-800
 
Prijs aan de stevige kant?
De MFB poly is scherp geprijsd, maar nog steeds een paar honderd euro meer. Ik weet niet of ze kwalitatief vergelijkbaar zijn, dat kan ik niet beoordelen.....
Persoonlijk vind ik een keyboard verder ook geen pré bij de Behringer synths (Op de vocoder clone na misschien...).

prijs aan de stevige kant in vergelijking met de andere behringer doosjes. Hij is polyfoon idd maar met smd kan de prijs makkelijker lager liggen lijkt me. :)
 
Er kan wellicht nog wat van de prijs af als het ding wordt geassembleerd door politieke gevangenen.
 
Er kan wellicht nog wat van de prijs af als het ding wordt geassembleerd door politieke gevangenen.

Als dat nieuwe complex van ze in Maleisie klaar is, ga ik ervanuit dat ze synths volledig door robotslaven gaan laten produceren: "industry 4.0, extreme robotics, digital twins".. :W

oh, en "AI" natuurlijk.. nou dan zijn we klaar.. gratis! :verkoght:
 
Vet, Pro-1 killer! (als het filter idem is als Prophet-600,anders is het vuilbak ,of max 60euro..)
 
Filter in Prophet 600 is veel beter als in Pro-One (Geen bass/volume verlies als je Q open zet),enkel de envelopes en tuning van vco's zijn kak,dus als je deze twee update dan heb je wel degelijk een Pro-One kiiller.

Maar de kans is groot dat ze het filter niet goed krijgen in hun Pro-800,dan word het even slecht als hun Pro-1
 
je hebt nog steeds de modulaties niet van de Pro One wat toch een belangrijk aspect is van die synth.
​​​​​​Het filter van de Pro One is overigens wat mij betreft precies goed, het is het karakter van die synth, als je dat verandert het geen Pro One filter meer.
En volgens mij is het bereik van de LFO kleiner bij de p600 maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Toch is p600 een mooie bruikbare poly synth,.maar geen Pro One killer wat mij betreft, net zoals een Juno 60 ook geen sh101 killer is.
 
dan word het even slecht als hun Pro-1

Slecht? heb je er wel eens 1 gehad? De envelops waren niet zo fijn maar daar is een update voor.
Echt een beest. Alleen heb ik begrepen dat de originele diepere bas heeft.
 
De Pro-1 klinkt net zo goed als de Pro One hoor. De bas ook. Ik heb het origineel gehad. Twee keer zelfs. Geloof me niet op mijn woord. Voorbeelden met dezelfde instellingen (patches) uit de twee instrumenten zijn te horen op de twee laatste tracks van mijn cd In high places uit 1993 en op Lockdown van het dit jaar nog uit te brengen Deadlock. En voor wie geen geld wil uitgeven is er nog een vergelijkingsfilmpje van een Engelsman wiens artiestennaam ik vergeten ben.

De Prophet 600 ken ik niet. Het is een van de favorieten van Mr Firechild (met Gligli-mod) en hij heeft zo belachelijk veel synthesizers dat ik hem wel geloof.
En ik maar denken dat 600 euro een koopje is voor een achtstemmige versie....
 
Ik heb de originele Pro One nooit gehad, maar ik kan weinig 'slechts' ontdekken aan de Pro-1. Klinkt prima en heeft voor mij echt wel die Sequential vibe. Maar goed, spijkers op laag water zoeken en bashen van alles dat niet minstens 40 jaar oud is of 5k kost is een hobby op zich geworden voor sommigen hier lijkt wel.
 
Laatst gewijzigd:
Slecht? heb je er wel eens 1 gehad? De envelops waren niet zo fijn maar daar is een update voor.
Echt een beest. Alleen heb ik begrepen dat de originele diepere bas heeft.

De Behringer Pro-1 bedoel je toch? ,vintage Pro-One's heb ik er 3 gehad en de 600 vier denk ik ;)

Als je twee P-600 tegelijk bespeelt en elk met andere sound das pas gaaf,maar goed zoals ik zij die envelopes moeten beter en die fine-tuning van de vco's is een ramp en moet dus ook beter,wat wel het geval zal zijn bij de P-800..

Die gligli update doet iets voor de envelopes maar nog steeds zijn ze niet snel genoeg helaas..

@demain, de polymod sectie op een P-600 blaast de mod sectie van een Pro-One weg,simpel,het maakt de variatie op de polyfonische 600 zoveel rijker in klankmogelijkheden VS wat je kan uithalen op een monofone Pro-One.
 
Laatst gewijzigd:
we zullen het zien, uit de Pro One haalde ik erg dikke baslijnen en super lekkere arpeggios en bubbles, dat lukte met de p600 gewoon niet.
Envelopes spelen daar een belangrijke rol in. Als die niet hetzelfde zijn, net zoals andere aspecten, dan is het gewoon een totaal andere synth.
 
Eet je ze na een tijdje op? :D

De 600's had ik twee van gekocht toen ze nog niet te duur waren,gekocht eigenlijk (enkel) voor de VCO chips reserve te hebben, net voor de heruitgave van de CEM 3340 chip was dat.

Pro-one heb ik ook geluk gehad met prijzen en de laatste was voor werkelijk peanuts in een ruildeal ,iemand die ik goed ken moeste snel naar Canada verhuizen en hoe kleiner de container hoe goedkoper,dus moest zijn studio asap weg,..ondertussen is die weer terug naar EU verhuist.

Voila :D
 
Voila :D

wow! 8~

We zullen zien waar Behringer en Gligli mee gaan komen. Ik heb de beschikking over de Pro One en Pro-1 en die laatste vind ik niet tegenvallen. Veel beter dan de Moog- en Roland modulaire kloons waar toch wel het één en ander mee mis is..
 
Behringer PRO-800 (Sequential Circuits Prophet 600 clone)

De afgelopen dagen weer een nieuwe aankondiging...

We like to introduce you to the brilliant synth designer GliGli who helped us design the amazing PRO-800. Not only did he add many new functions, GliGli also applied his decade long experience with the original PRO-600 to meticulously fine tune the sound of the PRO-800. With an estimated sales price of US$ 600, the PRO-800 will be the most affordable 8 Voice 16 VCO synth in the market. We’re super excited to deliver this instrument to you.

Gligli-designer.jpg - Click image for larger version  Name:	Gligli-designer.jpg Views:	0 Size:	30,6 KB ID:	3782802

en

What an exciting day!!! The PRO-800 is alive!!! Some time ago we started a wonderful journey with the famous synth designer GliGli who rose to fame for his highly respected improvements around the Sequential PRO-600. Together with GliGli we have taken this beautiful synth to the next level. The PRO-800 is now an fully polyphonic, 8-Voice Dual VCO synth with many new features. We’re working hard to get it to you below US$ 600 while shipment is targeted for coming January.

Pro-800-front.jpg - Click image for larger version  Name:	Pro-800-front.jpg Views:	0 Size:	60,3 KB ID:	3782803


Pro-800 back.jpg - Click image for larger version  Name:	Pro-800 back.jpg Views:	0 Size:	59,3 KB ID:	3782804

Nu maar afwachten of ze januari (2021?) ook gaan halen....
 
Dat knullige knoppenpaneel links had ik liever anders gezien...
De Matrix 6 heeft ook zo'n druktoetsen, en da's niet bepaald het sterkste onderdeel van die synth...
 
Back
Top