Polyend: Tracker

Een nieuwe bak van Polyend.

attachment.php?attachmentid=872852&d=1583172921.jpg - Click image for larger version  Name:	attachment.php?attachmentid=872852&d=1583172921.jpg Views:	0 Size:	58,4 KB ID:	3742595


Teaser:

Meer info komt er deze maand.
 
Ik zoek nog erg de meerwaarde van zo'n doos.

Nou ja dat hangt erg van de features en hoe intuitief deze bak is.
Maar ja 8 tracks is wel weer weinig.

Ik heb heel lang scatches en beats in trackers gemaakt en de meerwaarde voor deze bak is dan ook om lekker op de bank te zitten en veel content te maken.
Maar ja heb ook een surface book met multi touch dus tja...... weet niet...nog effe afwachten
 
"Tracker comes complete with a USB-A power adapter, 2m USB-C cable, 3.5mm to 2x 6.3mm adapter, Minijack to MIDI DIN adapter, 16GB MicroSD card, and MicroSD to USB-A adapter, and is available to purchase through Polyend’s growing global network of authorised dealers (https://polyend.com/where-to-buy/) at an MSRP of €499 EUR/$599 USD. Or order online directly from Polyend itself via the dedicated Tracker webpage (https://polyend.com/tracker/), which also includes more in-depth information."

Ouch. Als het een foutje in de press release is is het wel een hele domme. En als de prijs eerst 500,- was en ze die nu proberen te verdubbelen komt dat vast boven tafel en lijkt mij dat ook geen goeie reclame.

Gelet op hun andere gear lijkt 500,- mij wel erg goedkoop. Zou de Seq dan bijvoorbeeld ook niet enorm in prijs moeten zakken?
 
. Zou de Seq dan bijvoorbeeld ook niet enorm in prijs moeten zakken?

ik denk dat de seq echt duurder is om te maken. Relatief veel handwerk, denk ik. We gaan zien war het gaat worden. Maar een Serum compatible sampler met innovatieve sequencer die ook nog op de bank kan werken is niet duur voor €500. Hoop dat er ook multisampling mee kan of zelfs autosampling, zoals akai mpc en force kunnen. Best wel een killer feature...
 
€499 klinkt al stukken beter dan €1.000. Heeft weer een plekje gekregen op de GAS-lijst.
 
https://youtu.be/MQufJBVvAtY

Lijkt leuk, maar een aantal dingen vallen me tegen.
Toch fm radio dus, geen fm synth, en de 'granular' is echt héél beperkt. Maar één grain! Dus in principe wat je op elke sampler wel kan doen, zij het dan met grain window (dus minder clicks). Zeker geen competitie voor Tasty Chips GR-1.

Het is maar wat je verwachtingen waren, maar buiten de duidelijke display van je project is er hier weinig dat ik mis op Elektron apparaten. Met de lagere prijs is dit natuurlijk nog steeds interessant, maar toch verre van een all-in-one, wat dan de beperkte ins en outs heel jammer maakt. Effecten per kanaal kun je wel vergeten.
Ook geen lengte per track, wat ik ondertussen nog maar moeilijk kan missen.

Weet iemand of dit exporteert naar .mod of iets dat compatibel is met bijvoorbeeld renoise?
Dan zou het weer interessant kunnen zijn door z'n draagbaarheid, om dan thuis alles af te werken met effecten etc
 
Interessant. Ik ben aan het sparen op een 1010 blackbox, maar dit ding lijkt zelfs goedkoper :biertje:
Is wel echt het soort apparaat waar je denk ik paar weken mee moet spelen om te zien of het jou ding is.
Heb laaaang geleden nog met renoise gewerkt. Goede herinneringen aan, maar weet ik of ik er opnieuw aan wil beginnen...
 
€499 klinkt al stukken beter dan €1.000. Heeft weer een plekje gekregen op de GAS-lijst.

En na wat filmpjes gekeken te hebben keihard er weer vanaf. Het lijkt me echt een onding om mee te werken.
 


Wow impressive! Mis alleen 1 essentiële feature. in de sample editor copy, cut, paste en paste to new.
Dat gebruikte ik heel veel in Soundtracker.
 
Ik vind het een heel tof ding maar lijkt me wel heel veel menu diven en knopjes induwen. Voor zoiets is een computer programma toch een stuk handiger lijkt me.

En als je een radiosampletje zoveel veranderd dat er niks van overblijft kun je dan niet gewoon beter een ander geluid kiezen?

Ik heb sterk het vermoeden dat je zelf nooit met een tracker gewerkt hebt, maar dat geeft niet. Het is een totaal andere manier van werken die, als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, juist veel sneller werkt dan meer traditionele daws. Je kan er bewerkingen mee doen die in standaard sequencers en samplers veeeel omslachtiger of zelfs onmogelijk te doen zijn.

Ik heb zelf contact opgenomen met de devs deze week en kreeg bericht terug op mijn suggesties.
Oa, hernoemen van tracknamen, incl gebruik van die namen bij de stem export en realtime distortion effecten zijn dingen waar ze al mee bezig waren.
De rest van mijn suggesties bleek al in firmware 1.0 te zitten, integenstelling tot alle video's die ik heb gezien die nog in beta waren.
 
Back
Top