Polyend: Tracker

Een nieuwe bak van Polyend.

attachment.php?attachmentid=872852&d=1583172921.jpg - Click image for larger version  Name:	attachment.php?attachmentid=872852&d=1583172921.jpg Views:	0 Size:	58,4 KB ID:	3742595


Teaser:

Meer info komt er deze maand.
 
Ben benieuwd naar de specs in verhouding tot de NerdSEQ
 

Attachments

  • altern_panel_710-705x705.jpg
    altern_panel_710-705x705.jpg
    56 KB · Bekeken: 144
Super tof om eens weer te tracken. OctaMED Sound Studio was echt top op de Amiga. Op de pc nog Buzz gebruikt eind jaren 90. Leuke shizzle alleen denk ik dat het wel ff wennen weer is nu ik Logic al een tijdje gebruik :P
 
Vroeger begonnen met Protracker op de Amiga, toen FasttrackerII op de pc en tegenwoordig Renoise. Krijg ik nu een sticker?

Lijkt me overgiens een leuk ding, maar een uitgebreid toetsenbord met veel shortcuts maakt een tracker juist zo vet, ik denk dat je beter Renoise kan installeren, als je een tracker wil proberen.
 
Kennelijk niet meer op de website van die Poolse muziekboer die wel 'ns vaker wat lekt, iemand op GS zag dat Google de prijs nog laat zien, en inderdaad:

Polyend.jpg - Click image for larger version  Name:	Polyend.jpg Views:	0 Size:	25,2 KB ID:	3742795


Dat is ongeveer 1000 euro.
 
Kennelijk niet meer op de website van die Poolse muziekboer die wel 'ns vaker wat lekt, iemand op GS zag dat Google de prijs nog laat zien, en inderdaad:



Dat is ongeveer 1000 euro.

No way dat in dat ga doen. Dan kan je nog beter een micro atx pc bouwen met een 8" ips scherm en daar een kastje omheen knutselen
 
De prijs valt mij op zich mee in vergelijking met wat Polyend nu bied. Ik hoop dat de kwaliteit top notch is en zo ook aanvoelt tijdens het gebruik.
Trackers zijn niet echt mijn ding maar ook nooit echt gebruikt behalve op een Sony PSP volgens mij. :P
 
Oooeof 1000e is wel steep zeg.
maar ja de mc707 heeft dezelde prijs.
Op1 had ook die prijs en de Deluge ook.

Effe afwachten op de specs en vooral op de workflow.
Vooral of je redelijk kan spelen op die mini vierkantjes.
de 707 heeft maar 1 octaaf:Z

Edit: sunvox android heeft nu usb midi in en uit! Dag polyend!:doei:
 
Tja de zt 2020 raspberry pi is ook een stuk goedkoper als deze. Wel zelf bouwen ;)

ZT 2020?

ZT 2002 bedoel je denk ik. ;) versie 0.981. Draait hier ook prima op mijn desktop win10. :D
 
Laatst gewijzigd:
Die ZT 2020 heeft veel teveel knoppen. Ken de tracker niet maar kan je niet met een tabknop werken en wat knoppen weghalen? Want dit slaat nergens op, niet echt bruikbaar. Ik zou denken print een behuizing 300x300 alla MPC met een getilt 8inch scherm en maak er iets tof van. Geen nanokey maar eigen pads zoals een beatstep. Geen idee hoor maar dat lijkt me logischer...
 
Oooeof 1000e is wel steep zeg.
maar ja de mc707 heeft dezelde prijs.
Op1 had ook die prijs en de Deluge ook.

Effe afwachten op de specs en vooral op de workflow.
Vooral of je redelijk kan spelen op die mini vierkantjes.
de 707 heeft maar 1 octaaf:Z

Edit: sunvox android heeft nu usb midi in en uit! Dag polyend!:doei:

Ja dat wilde ik dus vragen... Is er een goedkope/gratis tracker voor Android? zit morgen in het vliegtuig dus lijkt me leuk tijdverdrijf :P
 
Die ZT 2020 heeft veel teveel knoppen. Ken de tracker niet maar kan je niet met een tabknop werken en wat knoppen weghalen? Want dit slaat nergens op, niet echt bruikbaar. Ik zou denken print een behuizing 300x300 alla MPC met een getilt 8inch scherm en maak er iets tof van. Geen nanokey maar eigen pads zoals een beatstep. Geen idee hoor maar dat lijkt me logischer...

In het geval van zelfbouw zal het goedkoper zijn, maar als commercieel product gaat zoiets ook een aardig bedrag kosten. Ter vergelijking, de Tasty Chips GR-1 en de Korg Wavestate zijn ook ontworpen rond een RPi, en kosten 849/799 euro. Een ontwerp met mooie pads, een groot 8 inch scherm, denk niet dat het echt goedkoper kan dan deze Polyend Tracker.
 
In het geval van zelfbouw zal het goedkoper zijn, maar als commercieel product gaat zoiets ook een aardig bedrag kosten. Ter vergelijking, de Tasty Chips GR-1 en de Korg Wavestate zijn ook ontworpen rond een RPi, en kosten 849/799 euro. Een ontwerp met mooie pads, een groot 8 inch scherm, denk niet dat het echt goedkoper kan dan deze Polyend Tracker.

Ik heb het natuurlijk over een opensource ding. Sharing is caring :)
 
Ik heb het natuurlijk over een opensource ding. Sharing is caring :)

Ja, dat zou leuk zijn. Een goed doordacht ontwerp met onderdelen die gemakkelijk zijn te verkrijgen, niet moeilijk om te bouwen en voor niet al te veel geld. Ik zeg: doen! :D

Edit:

Eigenlijk zou je een stukje hardware moeten ontwerpen als een "lege" doos. Een goed ontwerp met een scherm, knoppen, pads, etc. die je op verschillende manieren kunt gebruiken. De gebruiker kan vervolgens de software kiezen voor de functie die men graag wil, de hardware gebruiken als sequencer, als synth, als sampler, combinaties hiervan, etc.
 
Ja, dat zou leuk zijn. Een goed doordacht ontwerp met onderdelen die gemakkelijk zijn te verkrijgen, niet moeilijk om te bouwen en voor niet al te veel geld. Ik zeg: doen! :D

Edit:

Eigenlijk zou je een stukje hardware moeten ontwerpen als een "lege" doos. Een goed ontwerp met een scherm, knoppen, pads, etc. die je op verschillende manieren kunt gebruiken. De gebruiker kan vervolgens de software kiezen voor de functie die men graag wil, de hardware gebruiken als sequencer, als synth, als sampler, combinaties hiervan, etc.

Ik denk dat je gelijk hebt. Een raspberry pi 4 in een behuizing met lcd scherm. En daarbij een zooi knoppen en draaiknoppen als controller. Maar er is niet zoveel te kiezen onder Linux met een RPi. Eigenlijk is die Sunvox ongeveer het beste wat er is onder ARM Linux. Neemt niet weg dat we best eens kunnen brainstormen over een opensource rpi controller design. Alleen misschien in een eigen topic.
 
Back
Top