Polyend: Tracker

Een nieuwe bak van Polyend.

attachment.php?attachmentid=872852&d=1583172921.jpg - Click image for larger version  Name:	attachment.php?attachmentid=872852&d=1583172921.jpg Views:	0 Size:	58,4 KB ID:	3742595


Teaser:

Meer info komt er deze maand.
 
De Legowelt edition vind ik echt leuk, er valt nog iets te ontdekken in de details, die andere 2 specials vind ik visueel oersaai.
 
Als rasechte tracker-fanatic zit ik al een tijdje te azen op dit ding. Op youtube-videos lijkt 'ie me echt te gek, het kan niet op. Maar op renoise forum wordt 'ie dan weer flink afgezeken. Zelfs als ik dat met een flinke korrel zout neem, vraag ik me alsnog af: ís het nou wat?

Mijn wensen: gewoon zonder al teveel hassle muziek maken met samples. Een workflow die echt automatisme wordt, zodat je je oren gaat gebruiken ipv je ogen.
Ik gebruik Renoise maar verdwaal daar vaak in de mogelijkheden waardoor ik op 1 "perfect" pattern blijf hangen..

Een aantal lui hier hebben 'm nu een tijdje. Mijn vragen:
- Zijn de bugs een beetje uit de SW?
- voel je "contact"? D.w.z.: is het een hands-on ervaring of voelt het als een ondermaats presterende VST in een box?
- persoonlijk: Ga jij er echt lekker nummers op maken of blijft het bij kloten in 1 pattern?

Benieuwd!
 
Ik heb er 3 gehad en heb ze alledrie niet meer. Veruit het leukste en directste waar ik ooit me heb gespeeld.

Maar.....

- Bugs zijn er nog. Het is de vraag of je daar zelf last van gaat hebben (midi timing, hardware encoder met een relatief korte levensduur, etc. Hier: Polyend Tracker vind je de meest uitgebreide ervaringen).
- Als je Renoise gewend bent en daar niets in mist aan workflow, dan ga je de Polyend te beperkt vinden. Maar de beperkingen is meteen zijn sterke kant.
- Het blijft zeker niet bij 1 pattern. En als het bij 1 pattern blijft, kun je mbv de performance mode er veel lol aan beleven.

Ik heb ze uiteindelijk weg gedaan door mijn extreem lage tolerantie mbt hardware'missers'. 1 ging weg omdat de bodemplaat krom was, en dus op tafel wiebelde. De 2e doordat de metalen omlijsting (die sindskort van plastic blijkt te zijn) 'prikte', er 'lekte' stroom op de omlijsting, had iets met aarde te maken, weet de details niet. Nr. 3 (Pete Cannon) ging met veel pijn in het hart weg omdat de tekst op de buttons scheef geprint was. Polyend vond het geen reden van terugsturen, Thomann wel.

Het is jammer dat ik zo'n zeikerd ben, want ik had nog graag een Polyend Tracker gehad....
 
Ik heb er 3 gehad
Thx voor je reactie, goeie link. Zit nu ff te lezen.
Puur qua bouwkwaliteit dan een knap beroerd gemiddelde, 3 units waar problemen mee zijn. Dat wordt dus een kwestie van mazzel hebben.
 
Thx voor je reactie, goeie link. Zit nu ff te lezen.
Puur qua bouwkwaliteit dan een knap beroerd gemiddelde, 3 units waar problemen mee zijn. Dat wordt dus een kwestie van mazzel hebben.

Ik verwijt het gedeeltelijk mezelf en gedeeltelijk Polyend. En n=3 vind ik ook niet echt een heel betrouwbare steekproef.

Als je al de 6.000 berichten op elektronauts hebt gelezen, kun je je een betere mening vormen dan alleen het berichtje van mij :)
 
Ik verwijt het gedeeltelijk mezelf en gedeeltelijk Polyend. En n=3 vind ik ook niet echt een heel betrouwbare steekproef.

Als je al de 6.000 berichten op elektronauts hebt gelezen, kun je je een betere mening vormen dan alleen het berichtje van mij :)
Shit.. ben op 5370 vanaf onderaan.:D Ik denk dat ik de terugstuur-policy van Thomann er maar eens bijpak en er gewoon eentje ga proberen.
 
Shit.. ben op 5370 vanaf onderaan.:D Ik denk dat ik de terugstuur-policy van Thomann er maar eens bijpak en er gewoon eentje ga proberen.

Zou ik zeker doen! Hij is het echt waard om eens te proberen.
 
Er is een nieuwe update, V1.40

New Features

– Horizontal pattern edit mode,
– MIDI out latency compensation (available as a MIDI Instrument Parameter),
– Mono support for Line In passthrough,
– Performance Mode now plays through the entire song (Shift+Play on Perform screen to toggle looping without stopping playback),
– You can now switch between Perform screen and Instrument Parameters without resetting the performance, allowing for even more live, modulation,
– New step FX: Arp,
– New step FX: Slide,
– New step FX: gate length (note length shorter than a step),
– New step FX: Swing,
– “Stop” is available in Tempo step FX,
– Line In passthrough now supports Delay and Reverb sends,
– The Transport bar is now more compact, showing both the loop/song playback status and whether the Performance mode is active,
– Transport bar is now also visible in the Pattern screen,
– “Tune” FX in Performance mode now also works for MIDI notes,
– The Tap tempo now requires 4 taps,
– Allow selecting “middle C” for MIDI out,
– Japanese radio frequencies are now supported,

Bug Fixes

– Improved audio latency,
– Mixer RMS meters weren’t working on panning -50 (max left),
– Stem export uses proper panning,
– Some CC parameter changes on MIDI Instrument Parameters caused white screen flashes,
– TAP tempo now works for tempo >= 60 BPM,
– Pattern numbers on Perform screen only reset when the pattern changes during song playback,
– Renaming tracks with Rec on the Track Mixer screen was flickering when Shift was pressed,
– Wrong song slot highlighted for playback when “Continue Song” was selected in edit mode on Song screen,
– Freeze in MIDI “Note in” selection in Config,
– Toggling off the device without an SD card inserted can be now done with the Power Off button,
– Switching from Perform to other screens while the sequencer isn’t running is now turning off performance mode immediately,
– Switching tracks in Perform mode now keeps them in sync when the newly selected track has a shorter length than the previous one,
– Further decreased screen flashing when some CC parameters are changed on MIDI Instrument Parameters,
– Fixed pressing “loop pattern”/”continue song” sometimes causing the display and the playing pattern to be out of sync,
– Fixed sequential pattern switching on Pattern screen (Fn Key 1 + Right) causing wrong patterns to load when engaged during the last step of the pattern,
– Improved randomness in the auto naming generator tool,

Behavior Change

– MTP file transfer functionality is disabled until further notice due to reliability issues with the supporting third-party library. We’re sorry for the inconvenience


 
Back
Top