[Kickstarter] Daisy embedded music platform

Lijkt wel een soort Teensy 4.0 met audioboard erin verwerkt. Er wordt geschreven over C++, Arduino, PD, Max/Msp Gen~, MicroPython en Faust ondersteuning. Ik ga al mee.

The CPU is an STM32 ARM Cortex-M7 running at 480MHz, and features internal 32-bit floating point processing for optimized DSP instructions. There is 64MB of SDRAM on-board, which is enough for a 10 minute audio buffer. In addition, there is more than 8MB of flash memory for firmware, or permanent storage of audio files.

https://www.kickstarter.com/projects/electro-smith/daisy-an-embedded-platform-for-music

c4686a7de9ab2128182dd238bc58aad6_original.jpg
 
De $29 variant. Komt nog $15 shipping bij en dan evt invoer/btw. Ik heb wel meteen 3 bordjes besteld. Dan tel je een veelvoud van $29 bovenop de originele pledge en betaal je maar 1x shipping.
 
Dit lijkt me leuk om mee aan de slag te gaan. Ik heb alleen niet veel ervaring met Arduino coding oid. Het lijkt me dan bijvoorbeeld leuk om er een module van te maken oid... Zou hiermee kunnen toch?

Zie al dat dus onder de mogelijkheden valt
 
Ow dat is tof ! Die breakout boards zijn ook erg leuk . Stel dat er een paar software fabrikanten mee op de kar springen en je tegen betaling bv. een Valhalla verb erin kunt laden :okdan:
 
Dit lijkt me leuk om mee aan de slag te gaan. Ik heb alleen niet veel ervaring met Arduino coding oid. Het lijkt me dan bijvoorbeeld leuk om er een module van te maken oid... Zou hiermee kunnen toch?

Zie al dat dus onder de mogelijkheden valt

ja dat zou kunnen. Ik raad je dan wel aan om voor de eurorack module variant te gaan. Die is wel duurder, maar ben je van de hele soldeer traject af en kan je meteen aan de slag. Er zullen hopelijk wat fijne voorbeelden komen waardoor de eurorack module wellicht interessant word zonder dat men zelf gaat coden.
 
Ow dat is tof ! Die breakout boards zijn ook erg leuk . Stel dat er een paar software fabrikanten mee op de kar springen en je tegen betaling bv. een Valhalla verb erin kunt laden :okdan:

Er bestaat al een module met Valhalla algo's dacht ik. Enige is dat ik denk dat Valhalla niet graag zn code zo openbaar zal maken, dus misschien al voorgeprogrameerde Daisy's die je zelf in de euromodule stopt? Alle open gegooid Mutable code zoals Clouds enzo zal zeer waarschijnlijk wel kunnen.
 
het is dat ik momenteel ff krap bij kas zit, maar op zekers interessant. Wat betreft algo's... ik codeer nu al een paar jaar voor het axoloti circuitboardje, dus al die code's zijn zo om te zetten naar dit boardje, waaronder dus ook reverbs, granulaire zooi, bizarre delays, vele oscillatoren, filters en mijn nieuwe "just-hit-the-button-to-create-a-new-wavetable" wave->fft->wavetable modules waarmee je inkomende audio om kunt zetten naar een wavetable :P
 
Probeer een beetje uit te vogelen hoe "zwaar" bijvoorbeeld een FM-implementatie kan zijn wat hierop kan draaien. Is het met deze ca. 2 MIPS/MHz, dus een kleine 1000 MIPS in de praktijk? Ballpark figure.
 
Ik probeer te begrijpen: hoe dit leuk is, wat je er precies mee kan, welke skills(-level) nodig is om uberhaupt iets zinnigs eruit te krijgen. Op de site lees ik diverse malen hoe "easy" alles, maar mijn hoofd tolt :o:

"The CPU is an STM32 ARM Cortex-M7 running at 480MHz, and features internal 32-bit floating point processing for optimized DSP instructions" <-- hoe komt iemand erachter, wat mogelijk is met deze spec's? Alleen die vraag beantwoorden zou mij al vele avonden internetten kosten. Natuurlijk zal je e.e.a. gewoon moeten testen/trailen maar toch, echt "easy" komt het nog niet op mij over.

En dan de behuizing waar het in komt, is al een onderwerp op zich. Hoe vaak lees ik niet "Ja, het slingert nog rond.. ik moet het nog inbouwen" :P mogelijk is dit gewoon niet aan mij besteedt, het staat (voor mij) behoorlijk ver van muziekmaken af.

Moet je bijv goed kunnen scripten / coden? Of is er voldoende aanbod om te 'compilen' (hoop dat ik het goed zeg) en er simpelweg op te knallen, en gaan ??
 
Laatst gewijzigd:
het is dat ik momenteel ff krap bij kas zit, maar op zekers interessant. Wat betreft algo's... ik codeer nu al een paar jaar voor het axoloti circuitboardje, dus al die code's zijn zo om te zetten naar dit boardje, waaronder dus ook reverbs, granulaire zooi, bizarre delays, vele oscillatoren, filters en mijn nieuwe "just-hit-the-button-to-create-a-new-wavetable" wave->fft->wavetable modules waarmee je inkomende audio om kunt zetten naar een wavetable :P

Dat zou erg cool zijn. Ik heb jouw folder in de Axoloti library gezien een tijd terug. Best indrukwekkend.
 
Ik probeer te begrijpen: hoe dit leuk is, wat je er precies mee kan, welke skills(-level) nodig is om uberhaupt iets zinnigs eruit te krijgen. Op de site lees ik diverse malen hoe "easy" alles, maar mijn hoofd tolt :o:

"The CPU is an STM32 ARM Cortex-M7 running at 480MHz, and features internal 32-bit floating point processing for optimized DSP instructions" <-- hoe komt iemand erachter, wat mogelijk is met deze spec's? Alleen die vraag beantwoorden zou mij al vele avonden internetten kosten. Natuurlijk zal je e.e.a. gewoon moeten testen/trailen maar toch, echt "easy" komt het nog niet op mij over.

En dan de behuizing waar het in komt, is al een onderwerp op zich. Hoe vaak lees ik niet "Ja, het slingert nog rond.. ik moet het nog inbouwen" :P mogelijk is dit gewoon niet aan mij besteedt, het staat (voor mij) behoorlijk ver van muziekmaken af.

Moet je bijv goed kunnen scripten / coden? Of is er voldoende aanbod om te 'compilen' (hoop dat ik het goed zeg) en er simpelweg op te knallen, en gaan ??

Je zit sowieso met een leertraject in 1 van de programmeer omgevingen. Als je interesse hebt in coden, en eurorack hebt zou dit een leuke kunnen zijn. Met de eurorack module (die is wel gebouwd hoop ik voor dat geld) beginnen met een simple LFO zal vrij vlot gaan. Eigen reverbs coden is nog wel ff een studie denk ik.
 
het is dat ik momenteel ff krap bij kas zit, maar op zekers interessant. Wat betreft algo's... ik codeer nu al een paar jaar voor het axoloti circuitboardje, dus al die code's zijn zo om te zetten naar dit boardje, waaronder dus ook reverbs, granulaire zooi, bizarre delays, vele oscillatoren, filters en mijn nieuwe "just-hit-the-button-to-create-a-new-wavetable" wave->fft->wavetable modules waarmee je inkomende audio om kunt zetten naar een wavetable :P

In hoeverre verschilt een axolotti met dit project qua mogelijkheden? Ofwel voegt het nog iets toe naast een axolotti?
 
In hoeverre verschilt een axolotti met dit project qua mogelijkheden?

Lijkt me dat deze wat goedkoper is, en toch wat sneller dan de Axoloti. Maar zou 'ns willen zien hoe snel in de praktijk, een voorbeeldje hoe "zwaar" een implementatie van FM mag zijn wat vlot hierop draait, om iets te noemen.
 
De $29 variant. Komt nog $15 shipping bij en dan evt invoer/btw. Ik heb wel meteen 3 bordjes besteld. Dan tel je een veelvoud van $29 bovenop de originele pledge en betaal je maar 1x shipping.
Komt ie van buiten EU dan? Op zich kun je ook rustig met Itsy Bitsy M4 beginnen, lijkt er heel erg op, heb je dat werkend op 44khz/12 bit kun je altijd opschalen naar dit door parameters te veranderen.
 
Op zich kun je ook rustig met Itsy Bitsy M4 beginnen

Ook leuk, en goedkoop. Vraag me wel, in hoeverre is dit bruikbaar voor realtime. Het lijkt me bijvoorbeeld wel wat voor een stompbox, met lofi-karakter.
 
Zag net dat de Teensy 4.0 nagenoeg zelfde is, tikje sneller zelfs (600Mhz). Samen met een audio-shield kost die ongeveer 30€.
 
De makers van Daisy beweren dat Pure Data en Gen~ gaan draaien hierop. Dat ben ik nog niet tegengekomen in zo'n prijsklasse. Gen~ al helemaal nog niet toch?
 
Back
Top