Elektron Model:Cycles, New 6 Track FM Groovebox Leaked

Elektron Model: cycles

De volgende model: dinges genaamd Model:cycles komt eraan, zoals gelekt door RMR(arme James). Morgen officieel, nu al op Reddit :)
 

Attachments

  • 3151b028ffa7ef507259ee11c8f7893a2703a9f3_2_1344x1000.jpeg
    3151b028ffa7ef507259ee11c8f7893a2703a9f3_2_1344x1000.jpeg
    53,3 KB · Bekeken: 864
[punaisepuntpoetsermodus]Ja, de FM-implementatie gaat minder diep dan een DX7(6op) én TX81Z(4op)[/punaisepuntpoetsermodus]

Heeft iemand al zo'n cycles? Ik overweeg zelf om een CC to SYSEX kastje (à €149,-) aan te schaffen. Relatietherapie voor m'n TX en Octa.

Interessant! Welk kastje is dat? BomeBox?
 
Thanks! Eens induiken. Hun midi-thru's zijn solid. Eens induiken...

Geen dank :)
Wat is overigens je indruk van/mening over de Elektron Model Cycles. Waar deze draad eigenlijk over gaat? :D
 
Geen dank :)
Wat is overigens je indruk van/mening over de Elektron Model Cycles. Waar deze draad eigenlijk over gaat? :D

Ik heb hem even serieus overwogen ter vervanging van een Novation Circuit naast de Octatrack, maar ben er nog niet uit. Ik ben nog niet overtuigd van het geluid dat er uitkomt.
 
OK, ik zat er echt goed naast.

Inmiddels jaar later, zit nu 2 uurtjes met de Cycles te spelen en het is een topbak :D
Maak je nu een geintje? Lijkt mij dat je na een uur flink koppijn krijgt als je met dit ding werkt.
Tenzij je hem voor percussie gebruikt icm met samples?
 
Het is niet echt een ding om hele ingewikkelde dingen mee te doen, maar de percussie FM engine met de controls en de sequencer zijn wel een hele goede combinatie. Maar als standalone muziekstation is het wat magertjes allemaal. Maar om percussielijntjes mee te maken en op te nemen/samplen vind ik hem echt leuk ja.
 
... Maar de bodem is toch wel snel bereikt. Leuk maar te beperkt. Zowel de Cycles als Samples zijn weer weg.
 
Back
Top